Ihmiset

pikkujiiii

lyödäänkö vetoa, vetämättä nenästä:

Mitä enemmän haet, sen enemmän petyt, sen vähemmän löydät.

Rakkaus ei ole jokin juttu, vaan se on hyvin tärkeää. Tärkeää on myös tulla hyväksytyksi omana itsenään, sellaisena kuin on, eikös olekin totta.

Jokainen ihminen haluaa samaa asiaa, onnellisuutta, rakkautta, hyvää seksiä, toiveidensa täyttymystä. Ellei ole näin... sitten ei ole, mutta noin kaiken sen käsitin.

Parin etsiminen ei olekaan vain aina, sopiiko sukuelimemme yhteen, vaan siinä on myös kaikki se muu, elämä kokonaisuudessaan ja kuinka ne kaikki asiat ja arvot ( " hulluutemme " ) sopivat yhteen. Sitä me ihmiset haemme, puoliskoamme, emme mitään fantasioita, jollaisien hakijoilla on ihan eri motiivit kuin mikä on todellisuus,

13

1032

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s24:stä

Tässä totuus hyvin tiivistettynä.

• pikkujiiii

kannanotosta, siitä ymmärrän että en ole yksin : )

• Osut täysin siihen asian ytimeen! Kyllä täällä on siis ihan järkevääkin porukkaa:)

• pikkujiiii

kiitän : )

• oli sanottu......

ja ytimekkäästi...tuotahan se tämän parin etsiminen on....tsemppiä...

• järjen valoa

tähän outoon soosiin, mitä keskusteluksi tuolla otsikossa nimitetään.

"Mitä enemmän haet, sen enemmän petyt, sen vähemmän löydät." - haluan miehenä olla yhtä mieltä kanssasi tästä, äh, tahdon siis tehdä tiettäväksi että olen mies, en nainen.

Mun oma kokemus nettitreffeistä on se, että miehet ei jaksa, niitä ei kiinnosta kovin paljon kirjoitella naisten kanssa, vaikka nettitreffit perustuvat kirjottamiseen. Kaikilla on hirmu kiire treffeille. Noh, isolla osalla miehistä taitaa olla vaan kiire panolle. En paheksu, totean.
      Naiset ei jaksa hirveen kauan kirjoitella miesten kanssa, kun niillä on hirmu kiire treffeille, noh isolla osalla naisista taitaa olla vaan kiire löytää oma kulta. En vieläkään paheksu.

Muttamutta.

Vaikka netti muistuttaa modernia toimintaa, onhan se verkossa, niin se perustuu kirjoittamiseen, siis kirjeeseen. Se on hyvin vanhanaikainen ja vanha tapa hoitaa suhteita. Sillä on oma erikoislaatunsa, jota voi hyödyntää: hitaus. Kirjoittamalla voi tutustua. Pitkään kirjoittamalla voi tutustua hyvin. - Ihan totta, oon tosissani!
      Monesta viestistä (katkerasta ja pettyneestä sellaisesta, olen bongannut tämmöisen ilmaisun: "vaihdoimme 4- 5 viestiä, kaikki perustiedot vaihdettiin..." tms. Ja sitten eikun treffeille pettymään. Kaikki miehet/naiset on sikoja, lehmiä, lahnoja, pelureita.
      Pitkä kirjoittelu karsii pahimmat hätähousut puolin ja toisin. Kun tarpeeksi pitkään kirjoittelee, rivien välistä alkavat paljastua toisen todelliset, syvemmät motiivit.
      On hyvin hyvin vaikea kirjoittaa pitkään, ilman että paljastaa jotain todellista itsestään. Jos on jotain salattavaa, sen huomaa ja toisaalta, jos ei ole salattavaa, mikäs sen mukavampaa. Molemmat paljastavat jotain todellista itsestään jo kirjoitteluvaiheessa. Siis tutustuvat aidosti.

Tää on nyt ehkä vähän ohi aiheesta, mutta ei ihan. Mietin tuota hakemisen, löytämisen, ja pettymisen suhdetta. Ei netti ole ihmekone, mistä voi tilata rakkautta: ihmiset on ihan yhtä hyviä ja huonoja kuin muuallakin. Onni potkaisee aina sattumalta, myös netissä. Mutta jos joku luulee, että onnea voi pakottaa tai hoputtaa, pettyy varmasti.
      Siksi kannatan semmoista hidasta, vanhanaikaista, rauhallista tutustumista myös nettitreffeillä.

Joo, peustuu ihan omaan kokemukseen.

• pikkujiiii

Perustuen myös omiin kokemuksiin.

Mitä nettiin tulee ja netti-treffeihin, niin ne eivät todellakaan ole mikään automaatti, jolla rakkautta tai kumppanin löytää kun vaan nappia painaisi. Itse asiassa tuntuu monesti, että oikeassa elämässä tutustuu jollainlailla paljon mutkattomammin ihmisiin kuin esim. treffi-palstan kautta.

Joskus on tullut mieleen sekin, kuinka vääränlaisen kuvan itse antaa tahtomattaan itsestään, vaikka vilpittä kertoo jotain itsestänsä. Koskaanhan teksti ei ole sama kuin ihminen tekstin takana, tai ihminen profiilin takana.

Kun vertaa kommentteja, joita on saanut netin kautta ( esim. ulkonäöstään ) ja vertaa niitä livenä tulleisiin kommentteihin, ne ovat keskenään liki täysin erilaisia. Ihan normaalia on elämässäni, että lähes päivittäin joku sanoo hiuksistani jotain, tai sanoo mun muistuttavan jotain näyttelijää. Sama on luonteen osalta, liki päivittäin kuulee sanottavan, kuinka jaksat aina olla noin hyväntuulinen ja aina sulla on aikaa jäädä juttelemaan.

Netissä ei ole koskaan vastaavaa kommentointia ollut, koska syystä tai toisesta luonteen valoisuus ei paista profiilissa eikä käyne ilmi, kun taas harvempi elämässä sanoo mun olevan syvällisyyksiä pohtiva, jollaista taasen netin kautta tulleessa palautteessa useinkin on.

Millainen kuva minusta onkaan, jos treffeille menee ihmisen kanssa, jota pidetään syvällisenä, joka onkin syvällinen mutta luonnossa onkin jonkinlainen hulivili, tavallaan kuin olisi eri ihminen kokonaan kuin se johon tutustui " kirjeenvaihdon " kautta. Siitäkin huolimatta, että ei ole antanutkaan väärää kuvaa itsestään, ei tahallaan eikä tahtomattaan.
        Olen huomannut ihmisten menevän hämilleen, osa pitää, osa ei, jotkut tapaamiset ovat johtaneet ystävystymiseen, osa ei yhtään mihinkään.

Mitä yritän kertoa? Sitä että kuinka erilaisen käsityksen ihmisestä saa viestien perusteella kuin oikeassa elämässä. kai se on jotain samaa kuin jos kuulee monta vuotta radio-toimittajan äänen, näkemättä hänen kasvojaan, mielikuva muodostuu äänen ja puhetavan kautta... ja siten kun näkee henkilön kuvan, ällistyy että tuoltako tuo ihminen näyttää? Vaikka oli mieleen rakentunut aivan toisenlainen kuva, mielikuva, kirjaimellisesti.

Samaten olen huomannut toisin päin. kun olen tavannut treffeillä netin kautta tutustumiini ihmisiin ja nähnyt sen toisen todellisuuden, olen miettinyt, olisinko koskaan saattanut kiinnostua kyseisestä ihmisestä, jos olisi tavattu vaikkapa kauppajonossa tai muuten ns. normaalissa elämässä. monesti olen huomannut, että enpä olisi varmaan lähtenyt treffeille jos olisin tavannut ihmisen jokapäiväisen elämän kautta.

Vaikka hitaasti tutustuminen johtaa tutustumiseen syvällisemmin, moni karsastaa sellaista, koska ellei se johda muuhun kuin kirjoittamiseen, se tunnutaan otettavan ajanhukkana jollaiseen ei ole varaa. Moni ilmoittikin suoraan, en hae kirjeenvaihtokaveria vaan miestä. Itse taas en hakenut vain naista, vaan naista joka on myös ystävä, reissukaveri, kumppani. Se taas oli ihan liikaa monelle, vaikka niin usein naiset kuuluvat toivovan miehestä myös muutakin kuin miestä sänkyynsä.

Millainen tuleekaan miehen olla, tai millainen tulee naisen olla... se ei ole vieläkään tullut selväksi, ei lyhyiden eikä pitkien viestien kautta, ei edes tapaamisen kautta. Jollainlailla toiveet ja halut ovat menneet ristiin, vaikka kumpikin olisi kirjoittanut avoimesti toiveensa ja huomannut löytävänsä toisestaan juuri ne mitä ihmisestä hakee.

Olen samaa mieltä tuosta pidempi aikaisesta tutustumisesta ja syvällisemmästä tuntemisesta, tuttaviksi voi tulla vain jos kirjoitetaan paljon tai koetaan paljon, silloin arvailuille ja väärinkäsityksille jää vähemmän sijaa.

Hyvin usein tavattaessa mennään kahville jutustelemaan lisää, tai joskus ravintolaan... se paljastaa jo jotain mieltymyksistä, vaikka eihän avoimilla korteilla pelaaminen synti ja häpeä tulisikaan olla. Viimeksi treffeillä nainen piti itsestään selvyytenä, että ravintolaan mennään tutustumaan ja näyttihän tuo alkoholi maistuvan, joka oli kyllä tavallaan pettymys. Se kuitenkin osoitti, jotta missä aikaa vietettäisiin jatkossa, jos suhde syntyisi, eikä syntynyt. Se kuitenkin oli juuri sellainen tapaus: Alkoholin käyttö... joskus, tupakointi: toisinaan... Joskus ja Toisinaan voi siis olla ihan muuta kuin joskus ja toisinaan, ja jollei olisi netin kautta tavattu, en olisi varmaan huomannut koko ihmistä jos olisimme ensikertaa kohdanneet ravintolassa.

Kuinka vaikea on toisaalta saada oikeaa kuvaa toisesta ihmisestä kirjoituksen kautta, tai kuinka vaikea on osata tulla itse oikein ymmärretyksi kirjoituksen kautta. Todellisuus kun aina on jollain tapaa toinen kuin todellisuus jonka näkee ja kokee oikeasti elämässä, sama koskee ihmissuhteiden solmimisessa ja syntymisessä olevaa tapahtuvaa.

Itsestäni huomaan aina saman selittämättömän varauksellisuuden. Normaalisti olen puhelias, avoin, melko vilkaskin, joita kaikkia piirteitä ei varmasti näe tekstien kautta.

Suhtaudun ihmisiin varauksetta, olematta sinisilmäinen, silti sosiaalinen ihminen. Helposti tutustun ihmisiin ja koska saan helposti suuni auki, tuttuja ja ystäviä on, joskus oikein ihmettelen itsekin, minne katosi se ujo minä, joka olen kuitenkin ollut aina.

Se ujo minä näyttäytyy heti kun todella ihastuu johonkin mukavaan naiseen ja jonka kanssa toivoo pysyvän parisuhteen syntyvän. Ujo taas ei ole ujoutta, vaan varovaisuutta, pidättäytyväisyyttä, aivan kuin varoisi etenemästä liian nopeaan, ettei vain siten pilaisi mitään.

Sikäli ihmeellinen piirre, että jos on vain hyvänpäivän tuttu, tuollaista varovaisuutta ei ole, vaikka toinen olisi kuinka kaunis ja viehättävä, mutta kun tulee eteen mahdollinen tunnustelu vaihe, käykin juuri kuten ravuista sanotaan... utelias ja kun tulee ensikosketus, äkkiä vetäytyminen oman kuoren suojaan josta voi turvallisesti kurkistella, kunnes uskaltaa pikku hiljaa varovaisesti avautua ja tulla esiin, joskus jopa näyttää avoimen sydämensä.

No, sellaista ei ole juuri päässyt käymään, koska pääkaupungin ihmisillä on niin kova kiire ja toiseen ihmiseen tutustumiseen ei ole aikaa, ellei toinen heti ja välittömästi osoita jotain joka viehättää, joka olisi syy, miksi ujompi ihminen ajan kanssa haluttaisiin oppia tuntemaan. Toisin sanoen, ihmisillä ei ole aikaa, ei kirjoittaa, ei lukea pitkiä tekstejä, ei istua juttelemassa mietteitä tai rakentaa yhteisiä pilvilinnoja. Johtuuko tuo ajan puute iästämme, vai ympäristöstämme?

Lapissa monet tuttuni nimenomaan ehtivät jäädä juttelemaan, vaikka aina asiaakaan ei olisi, jutun juurta kyllä löytyy aina, olipa se sitten syvällisempää tai höpöttelyä. Vai johtuuko tuo kaikki ihmisten iästä, sillä nuorena koltiaisena oli sen aikaisten tyttöystävien kanssa aina aikaa tehdä suunnitelmia ja rakentaa pilvilinnoja, mutta enää sellaisiin ihmisiin ei syystä tai toisesta vain törmää, vaan puheet ovat vähissä, aikaa ei ole, asiat ovat asiallisia keskusteluja, pohtimista pidetään vanhojen ukkojen ajan hukkaamisena.

Jos Havukka-ahon ajattelija syntyisi vasta tänään, saattaisi se joutua pohtimaan ajatuksiaan ihan yksinään, ainakin ihan ilman mielitiettyä, koska naisilla tuntuu olevan kiire ja ihan toisenlaiset mies ihanteet mielessään.

Joskus vain huomaa tuumaavansa, oikeastaan olen aika onnellinen ihminen, siitäkin hyvästä, ettei mikään ole oikeastaan pielessä, ei edes vaikka profiilin poistin, kun vain kohtaan vääriä naisia tai oikeat naiset löysivät minussa väärän miehen, pääasia on että edes itse on itsensä oppinut hyväksymään, vaikka ei mikään ihannemittoihin sopiva olekaan.

Hups, tästähän tuli melkein kuin kirja tai pakina! No, eihän tuota kenenkään pakko ole lukea, mutta saa lukea jos tahtoo : )

• kateissa.

tosin mikä ihme kun s24 on kyseessä

• niin samaa mieltä

teidän kanssanne, pikkujiii ja järjen valoa! Minusta olisi myös mukava aloittaa tutustuminen pikku hiljaa, niin täällä netissä kuin muuallakin. Onkohan se niin että nykyelämän kiire on kulkeutunut nettiinkin ja se kumppani pitäisi saada just nyt ja mieluummin heti. Hienovaraisempi toiseen ihmiseen tutustuminen on vaan paljon kiinnostavampaa, sanon näin minä nainen ja huomaan ilokseni että on myös sellaisia miehiä, jotka myös ajattelevat samalla tavalla! Minulla oli tänä kesänä kokeeksi profiili tuolla treffeissä mutta poistin sen juuri siksi kun saamani viestit olivat niin aivan liian suoraviivaisia. Pahaa mieltä tuottavia... Ajattelin että voi, minulla ei vain ole kokemusta tästä nettitreffailusta ja pitäisi ehkä oppia pelisäännöt mutta sitten kuitenkaan se ei tuntunut oikein omalta ja poistin profiilini. Mutta nyt kun luin teidän kirjoituksenne, niin sainkin vahvistusta tuntemuksilleni. Taidanpa jäädä tänne keskusteluihin!

• pikkujiiii
        niin samaa mieltä kirjoitti:

teidän kanssanne, pikkujiii ja järjen valoa! Minusta olisi myös mukava aloittaa tutustuminen pikku hiljaa, niin täällä netissä kuin muuallakin. Onkohan se niin että nykyelämän kiire on kulkeutunut nettiinkin ja se kumppani pitäisi saada just nyt ja mieluummin heti. Hienovaraisempi toiseen ihmiseen tutustuminen on vaan paljon kiinnostavampaa, sanon näin minä nainen ja huomaan ilokseni että on myös sellaisia miehiä, jotka myös ajattelevat samalla tavalla! Minulla oli tänä kesänä kokeeksi profiili tuolla treffeissä mutta poistin sen juuri siksi kun saamani viestit olivat niin aivan liian suoraviivaisia. Pahaa mieltä tuottavia... Ajattelin että voi, minulla ei vain ole kokemusta tästä nettitreffailusta ja pitäisi ehkä oppia pelisäännöt mutta sitten kuitenkaan se ei tuntunut oikein omalta ja poistin profiilini. Mutta nyt kun luin teidän kirjoituksenne, niin sainkin vahvistusta tuntemuksilleni. Taidanpa jäädä tänne keskusteluihin!

että kaavamaisten mennään kahville tai mennään ravintolaan sijasta kesäisin voi ehdottaa tutustumista sanomalla mennään Linnanmäelle tai Korkeasaareen tai vaikka päiväristeilylle, koska yhdessä kokeminen on kuitenkin hyvä tapa tutustua toiseen ja yhdessä kokeminen myös kasvattaa yhteen jos se molemmin puoleisesti kiinnostaa.

Joskus voi ehdottaa kävelyä, varsinkin koirat innostuu sellaisesta, vaikka ne vaativatkin oman huomionsa, kaikki eivät sellaisesta pidä.

Liikunnalliset ihmiset tuntuvat menevän pyöräilyretkille, rullaluistelemaan tai jopa juoksulenkille, jollaiset treffit varmaan antavat jotain jollekin, vaan kyllä se ensitapaamis paikkana on jo erikoinen, jos hiki päässä pitää punnertaa mäkiä ylös ja alas.

Hauskin ensitapaaminen sattui vuosia sitten, kun neito ehdotti mennään maalaamaan tauluja. No, maalasimme toistemme muotokuvat siinä jutellen kaikenlaista, ihan erilainen tapa tutustua ja hymy nousee mieleen taas kun tuon kohtaamisen muistin. : )

• niin samaa mieltä
        pikkujiiii kirjoitti:

että kaavamaisten mennään kahville tai mennään ravintolaan sijasta kesäisin voi ehdottaa tutustumista sanomalla mennään Linnanmäelle tai Korkeasaareen tai vaikka päiväristeilylle, koska yhdessä kokeminen on kuitenkin hyvä tapa tutustua toiseen ja yhdessä kokeminen myös kasvattaa yhteen jos se molemmin puoleisesti kiinnostaa.

Joskus voi ehdottaa kävelyä, varsinkin koirat innostuu sellaisesta, vaikka ne vaativatkin oman huomionsa, kaikki eivät sellaisesta pidä.

Liikunnalliset ihmiset tuntuvat menevän pyöräilyretkille, rullaluistelemaan tai jopa juoksulenkille, jollaiset treffit varmaan antavat jotain jollekin, vaan kyllä se ensitapaamis paikkana on jo erikoinen, jos hiki päässä pitää punnertaa mäkiä ylös ja alas.

Hauskin ensitapaaminen sattui vuosia sitten, kun neito ehdotti mennään maalaamaan tauluja. No, maalasimme toistemme muotokuvat siinä jutellen kaikenlaista, ihan erilainen tapa tutustua ja hymy nousee mieleen taas kun tuon kohtaamisen muistin. : )

oudoin juttu on mielestäni sellaiset pikatreffit! Muutaman minuutin juttelun perusteella arvioidaan toisen kiinnostavuutta...

Ajatukseen että ihminen olisi paperilla ja tavattaessa ihan erilainen, ajattelen että meissähän on kaikissa aika paljon eri piirteitä ja ominaisuuksia.Eri piirteet tulevat esille eri tilanteissa. Minä esimerkiksi olen työssäni hyvinkin sosiaalinen mutta kotioloissa voin olla ihan erilainen, välillä hyvinkin ihmisarka. Sitten jokaisessa on varmasti paljon sellaisiakin piirteitä mistä ei edes mitään tiedä, ovat piilossa ja tulevat esille ehkä joskus tulevaisuudessa tai pysyvät piilossa koko elämän ajan. Kiinnostavimpia ihmisiä ovat minusta sellaiset, jotka pohdiskelevat itseään, kyseenalaistavat myös itseään ja suhtautuvat itseensä sopivan muttei liian vakavasti! Se että kohtaisi sellaisen, jonka hulluudet sopisivat omiin hulluuksiin tuntuu hauskalta näkökulmalta!

Sattumastahan se varmaan on aika paljon kiinni, asui sitten missä päin tahansa.

• Rane1967
        pikkujiiii kirjoitti:

Ulkoillen tapaaminen on hyvä vaihtoehto. Olen itse sitä suosinut erittäin paljon, osaksi toki koirani takia. Olen kysynyt, että voidaanko tavata ulkoillen ja voinko ottaa koiran mukaan? Joka kerta tuo on onnistunut.

Kerran, nyt tämän viimeisen ensitreffikerran tapasin ihan lounaan merkeissä koska se sattui sopimaan molemmille kaikista parhaiten. Sen jälkeen on tosin vietetty paljon aikaa ulkoillen, joko koira mukana tai ilman sitä.

• mummo-reipas

Totta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      228
      4407
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      73
      2856
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2393
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1687
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1369
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      65
      1043
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      64
      850
    9. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      844
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      832
    Aihe