onko täällä

kiusattuja?

itsellä diagnoosi on uupumus, ei johtuen työtaakasta, vaan pomon yli puoli vuotta jatkuneesta kiusaamisesta. nyt olen ollut viikkotolkulla pienessä kuumeessa, eikä todettu mitään fyysistä sairautta. nautin työstäni, mutta nyt alkaa tuntua sekin ylivoimaselta, en muista asioita, ajattelu on tosi työlästä ja hajanaista...ahdistaa vähitellen kaikki, eniten tuntuu miltei mahdottomalta mennä enää työpaikalle.

kuulostaako tutulta?

5

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa

Ota yhteys alueesi työsuojeluviranomaisiin. Katso puhelinnumero luettelosta. Keskustelut heidän kanssaan ovat luottamuksellisia. Toivottavasti he voivat auttaa Sinua jollain tavalla.

Mielstäni podet stressiä ja voisi olla myös sairausloman paikka. Lääkäriin vaan kertomaan tilanteestasi ennen kuin tilanne menee hankalammaksi.

• vinkistä

olenkin miettinyt sairauslomaa, se tuntuu vaan niin stressaavalta ja vieraalta sekin, kostoahan siitä tulee.

• kiusaamisestasi?

Pahalta kuulostaa. Oletko keskustellut pomosi kanssa tästä kiusaamisestasi ja sen vaikutuksista? Jos oletkin, niin kaikesta päätelleen sillä ei ole ollut vaikutusta. Mutta jos et ole, niin kannattaa jutella. En väitä, että siitä on mitään hyötyä, mutta keskustelun jälkeen tiedät. Jos suhtautuminen on torjuvaa, niin ota yhteyttä työsuojelupiiriin ja marssi sitten lääkärin vastaanotolle. Työsuojelupiirin rattaiden käynnistymisen kestää oman aikansa, mutta sinä tarvitset nyt ennen kaikkea lepoa ja "lomaa" kiusaamisesta.

Työturvallisuuslaki edellyttää vaikka minkälaisia toimenpiteitä kiusaamistilanteessa. Valitettavasti käytännössä kiusattu jää (useimmiten) yksin. Olisiko sinun mahdollista vaihtaa työpaikkaa (sitten loman jälkeen)?

Aurinkoisia toipumispäiviä Sinulle!

• kanssa ei oikein voi puhua

jossain vaiheessa yritin, ja se tokeni päiväksi pariksi...sit kun sama meininki jatkuu, tajusin vähitellen ettei ongelma tosiaan ole mussa. pitkään mietin mitä teen väärin... juttuun liittyy mun mielestä sen pomon outo suhtautuminen omaan tyttäreensä (joka siis myös on töissä meillä) joka on tosi kiero... kun palasin 2 viikkoa kestävältä sairauslomalta (uupumus ja jatkuva kuume) sain seuraavana päivänä kirjallisen varoituksen myöhästelystä (meillä ei kukaaan saa varoituksia tosta, se on enemmän käytäntö ollut, meillä on vanhempia työntekijöitä joiden kohdalla ei voi enää puhua myöhästelystä, vaan liukuvasta työajasta) ja täyttämättömistä tuntiraporteista ( on kyllä saattaneet jäädä useiksi päiviksi täyttämättä). kun jäin sairauslomalle pomon mies kyseli tekopyhästi suureen ääneen kuinka voin ja tärkeintä on että tulen kuntoon...sama tyyppi on antamassa päivää sairausloman jälkeen varoitusta!!!

en enää uskalla jäädä sairauslomalle, kerroin tämän myös lääkärille. olen yh-äiti. vai pitäiskö jäädä oikein pitkälle sairauslomalle ja hankkia uusi paikka (helpommin sanottu kuin tehty)koska nyt varmaan saisin potkut seuraavalla kerralla.
        . olen kuullut kollegoiltani etten ole ensimmäinen tällanen tapaus tossa firmassa omistajaperheen kynsissä. vai pitäiskö pistää loppu tolle niiden simputukselle kokonaan. kukaan ei ole sitä tehnyt ja ne selvästi kuvittelee että voivat tehdä valtakunnassaan mitä laitonta tahansa huvittaa. työsuojelussa sanottiin, että mulla olis tod. näk hyvä mahikset vahingon korvauksiin käräjillä...

en sellasta jaksais, mutta tuolla jatkuu toi meno mun jälkenkin (mielenkiintoinen yksityiskohta on että naisvaltaisessa firmassa uhri on aina ollut ilm. nainen!)

siis pomolleni ei voi puhua, koska on häiriiintynyt mielestäni. siinä koko perheessä on jotain tosi mätää, yksi työkaveri näin mulle sanoi jo talvella, mutten vielä silloin tajunnut mitä hän tarkoitti, kun olin ollur niin vähän aikaa... nyt vaan väsyttää, ja alkaa olla aika paha masennus vaikka aloitin lääkityksen

• kiusaamisestasi?
        kanssa ei oikein voi puhua kirjoitti:

jossain vaiheessa yritin, ja se tokeni päiväksi pariksi...sit kun sama meininki jatkuu, tajusin vähitellen ettei ongelma tosiaan ole mussa. pitkään mietin mitä teen väärin... juttuun liittyy mun mielestä sen pomon outo suhtautuminen omaan tyttäreensä (joka siis myös on töissä meillä) joka on tosi kiero... kun palasin 2 viikkoa kestävältä sairauslomalta (uupumus ja jatkuva kuume) sain seuraavana päivänä kirjallisen varoituksen myöhästelystä (meillä ei kukaaan saa varoituksia tosta, se on enemmän käytäntö ollut, meillä on vanhempia työntekijöitä joiden kohdalla ei voi enää puhua myöhästelystä, vaan liukuvasta työajasta) ja täyttämättömistä tuntiraporteista ( on kyllä saattaneet jäädä useiksi päiviksi täyttämättä). kun jäin sairauslomalle pomon mies kyseli tekopyhästi suureen ääneen kuinka voin ja tärkeintä on että tulen kuntoon...sama tyyppi on antamassa päivää sairausloman jälkeen varoitusta!!!

en enää uskalla jäädä sairauslomalle, kerroin tämän myös lääkärille. olen yh-äiti. vai pitäiskö jäädä oikein pitkälle sairauslomalle ja hankkia uusi paikka (helpommin sanottu kuin tehty)koska nyt varmaan saisin potkut seuraavalla kerralla.
        . olen kuullut kollegoiltani etten ole ensimmäinen tällanen tapaus tossa firmassa omistajaperheen kynsissä. vai pitäiskö pistää loppu tolle niiden simputukselle kokonaan. kukaan ei ole sitä tehnyt ja ne selvästi kuvittelee että voivat tehdä valtakunnassaan mitä laitonta tahansa huvittaa. työsuojelussa sanottiin, että mulla olis tod. näk hyvä mahikset vahingon korvauksiin käräjillä...

en sellasta jaksais, mutta tuolla jatkuu toi meno mun jälkenkin (mielenkiintoinen yksityiskohta on että naisvaltaisessa firmassa uhri on aina ollut ilm. nainen!)

siis pomolleni ei voi puhua, koska on häiriiintynyt mielestäni. siinä koko perheessä on jotain tosi mätää, yksi työkaveri näin mulle sanoi jo talvella, mutten vielä silloin tajunnut mitä hän tarkoitti, kun olin ollur niin vähän aikaa... nyt vaan väsyttää, ja alkaa olla aika paha masennus vaikka aloitin lääkityksen

Ymmärrän, ettet todellakaan voi puhua pomosi kanssa. Kun olet jo saanut varoituksen, niin seuraavasta "laiminlyönnistä" sinut voidaan jo irtisanoa. Kiusaamiseen kuuluu yhtenä osana savustaminen ja sinä olet selvästikin päässyt siitä osalliseksi. Koska kyseessä on vielä omistajaperheen edustaja, niin tilanteen purkaminen vaikuttaa mahdottomalta.

Esitit omassa viestissä mielestäni erittäin hyvän ratkaisuehdotuksen : jää riittävän pitkälle sairauslomalle ja etsi itsellesi uusi työpaikka. Äitinä ja erityisesti yh-äitinä sinun on tärkeää pitää itsesi kunnossa. Sinulla on vielä paljon hyvää elämää edessä.

Yritä ensin päästä pitkälle sairauslomalle. Nuku sitten väsymys ja paha olo pois, minkä jälkeen toivottavasti masennuskin alkaa helpottaa. Sitten vaan reippaasti työnhakuun.

Minulla on eräs ystävä, jolla oli hieman samantapainen tilanne omalla työpaikallaan. Tämän takia hän sairastui vakavasti. Sairausloman aikana hän pohti eri vaihtoehtoja ja päätti irtisanoutua heti sairausloman jälkeen, vaikka hänellä ei ollutkaan uutta työpaikkaa. Hän sanoi, että hänen on vain pakko uskoa siihen, että elämä kantaa. Ja kantoihan se. Kahden kuukauden kuluttua hänellä oli uusi, huomattavasti parempi työpaikka. Ja nyt elämä hymyilee.

Kyseisellä ystävälläni ei ole perhettä, joten hän saattoi tehdä tällaisen radikaalimman toimenpiteen. Sinulle suosittelen tilanteestasi johtuen sitä, että jäät sairauslomalle ja alat etsiä uutta työpaikkaa. Se on paras vaihtoehto sekä sinulle että lapsellesi.

Koeta jaksaa ja pärjätä! Elämä kantaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6013
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2823
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe