Cefalu - matkakokemuksia?

Syksyllä Cefaluun

Hei!

Suunnittelen mieheni kanssa lokakuun alkupuolelle matkaa Sisiliaan. Päädyin Cefaluun, koska uskon sen vastaavan lomatoiveitani; aitoa paikallisen kulttuurin läsnäoloa, hyviä ruokaravintoloita ja idyllisiä kahviloita, patikointimahdollisuuksia, suht rauhallista iltaelämää, mutta sitäkin eläväisempää rantaelämää.

- Osaatteko sanoa millainen sää Sisiliassa on lokakuun alussa (arvio vaihtelee paljon eri matkaoppaissa 21 asteesta 27 asteeseen)?
- Millaisia B&b-paikat ovat? suosituksia?
- Millaisia vesiurheilumahdollisuuksia alueella on? (vesijettejä, riippuliitoa, sukellusta jne.)
- Miten hyvin englanninkielellä pärjää?

Jos teillä on antaa muita vinkkejä tai ideoita matkan suhteen, niin kaikki ovat tervetulleita. Lomalennot, niin kuin hotelli/b&b-paikkakin on vielä toistaiseksi varaamatta...

Nimim. Syksyllä Cefaluun

3

1514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä käydä

matkalaukussa,siis Soneran, siellä oli "mielenkiintoinen" keskustelu.Cefalu vastaan Taormina. MInusta sen keskusteluketjun perustella Cefalu vaikutti todella mielenkiintoiselta paikalta. Aikomus keväällä poiketa, jos elonpäiviä riittää.

• # eero
    • Fortunata

Itse olin Cefalùssa syyskuun kolme viimeistä viikkoa ja kahdella ensimmäisellä viikolla oli todella kesäiset ilmat. Viimeisellä viikolla oli jo epävakaisempaa ja oli aika kovia ukkosia. Paikallisten mukaan syksy alkaakin 21.9. Lokakuun alkupuolella voi olla ihan lämmintäkin, mutta sateita voi myös odottaa.
      Itse pidin Cefalùsta todella paljon. Siellä näkee myös ihan normaalia elämää ei vain pelkästään turisteja pyörimässä keskenään. Cefalùssa myös hintataso on halvempi kuin esim. Taorminassa.
      Vesiurheilumahdollisuuksia ei tähän aikaan vuodesta varmaankaan enää paljon ole. Rannat alkavat tyhjentyä syyskuun lopulla kaikista palveluista.
      Englannilla pärjää, mutta monessa pienessä kaupassa ei välttämättä kukaan ymmärrä englantia. Aina parempi jos osaa edes italian alkeet. Kaupungissa on myös useita kielikouluja joissa voi vaikka aloittaa opiskelun tai jatkaa jo Suomessa oppimaansa. Itse olin muutaman viikon kielikurssilla ihan kaupungin keskustassa. Se oli hauska tapa viettää lomaa ja tutustua monen ikäisiin ja monen maalaisiin ihmisiin.
      Olen ollut aikaisemmilla matkoilla sekä Taorminassa että Naxoksessa ja täytyy sanoa että Cefalù on kyllä minusta paras näistä kolmesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      83
      1688
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1329
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      89
      1031
    4. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      202
      966
    5. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      71
      958
    6. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      892
    7. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      875
    8. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      860
    9. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      814
    10. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37