Asumme vuokralla kerrostalossa jossa suurin osa asukkaista omistaa asuntonsa.
Ongelmaksi on muodostunut yllämme asuva herra, jonka temppujen takia olemme kohta valmiit muuttamaan.
Ensimmäisellä asuinviikolla parvekkeelta tuli äkkilähtö kun äijä kaatoi omalle parvekkeelleen 20 litraa vettä ja kaikki tuli tietysti niskaamme.
Kun menimme sanomaan tästä niin vastauksena oli kertakaikkinen välinpitämättömyys, olisi kuullemma pitänyt sanoa etukäteen(tyhmä mikä tyhmä?).
Noh, nyttemmin touhu on jatkunut mattojen jatkuvalla pölistelyllä, lakanoiden roikuttamisella niin alhaalla että ne ovat joskus jopa näköesteenä, ja onpa jopa lintuhäkin höyhenpölyä joutunut parvekkeelta pakenemaan useamman kerran!
Olen jo monesti pyytänyt kohteliaasti pyytänyt olemaan pölisyttämästä parvekkeen ulkopuolella, mutta ilman mitään muuta tulosta kuin että äijä tukkii esim. lähikaupassa tahallaan kassan jos huomaa minun olevan takanaan, vihamielisiä elkeitä sekä ainaista mulkoilua, eli emme saa isoa äijää kuriin.
Kysynkin onko mitään mahdollisuutta saada tuota temppuilua loppumaan vaikka valituksen avulla?
Pelko tässä on että vuokralaisena meille saa tehdä mitä vaan kiusaa ja jos rupeaa pullikoimaan vastaan tulee äkkilähtö?
Asiallisia neuvoja tilanteen ratkaisemiseksi?
Vuokralaisella oikeuksia?
1
487
Vastaukset
- ylöspäin..
Ilmoita asiasta vuokranantajalle. Jos vuokranantaja on yksityinen, vaikutuskeinot ovat huomattavasti paremmat. Hänen on huomautettava asiasta yhtiökokouksessa tai suoraan henkilölle. Hänellä on sanavalta siinä missä yläkerran äijälläkin osakkeen omistajana.
Pieni vahingonilo tietysti auttaisi omalla kohdallani, jos rätti roikkuu niin alhaalla että siitä saa repäistyä niin auttaisin sen verran ja nykäisisin rätin maahan, olipa kerroksia kuinka monta tahansa. Rätillähän on luonnollisesti tippumavaara koska se tungetaan niin ulos parvekkeenreunalta. Sitten olisin ihan hiljaa parvekkeella ja hiipisin takaisin sisälle nauramaan tapaukselle. Älä missään nimessä kyyli rätin perään ja paljastu. Eiköhän se tarpeeksi moensti maasta haettuaan ala ymmärtämään.
Ja siellä kaupassa, joko ota täysin välinpitämätön fiilis, älä anna sille äijälle ajatustakaan ja mene toiseen jonoon tai älä mene jonoon hänen aikanaan (sitä ottaa varmasti aivoon kun ei pääse tekemään kiusaa) tai sitten mene hänen taakseen ja ala oikein iloisesti ja suureen ääneen juttelemaan hänelle vaikka säästä (sekin varmasti ottaa aivoon kun haluaisi tehdä ilkeyttä hiljaa ja piilokettuiluna).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724234Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o983675Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363379- 512920
- 402408
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182379Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222112- 231736
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141577Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331552