Mikkeli, kotikaupunkini, rakkaani. Kyllä, minä myönnän: jopa rakastan sinua. Olet kiinni minussa ja minä olen kiinni sinussa.
Ah, näen tuomiokirkkosi ja kuulen sen lyönnit. Kuljen Mikonkatua pitkin kohti Urheilupuistoa, kunnes kuulen koulun liikuntatunnin kiljahdukset Hännin haudasta. Joskus kuiskailen itselleni hiljaa viljasiilon varjossa, joskus katson lähteviä junia - ne menevät etelään, ne menevät pohjoiseen. Tuovat ihmisiä, vievät ihmisiä.
Savilahden sillalta katselen keskustasi silhuettia, laatikkomaisia taloja, Naisvuoren näkötornia, pientä satamaa, Saksalan rantaa. Astelen hiljalleen kohti Graania ja auringon laskiessa saavun kaupunginosaan rakkaimpaan: legendaariseen Tuppuralaan. Näissä maisemissa on lapsuuteni, nuoruuteni. Mutta yhtälailla se on koko Mikkelissä; ei tämän kaupungin nimi sielustani lähde. Toivon etten ole tuomittu asumaan koko ikääni tässä kaupungissa, mutta Mikkeliä minusta ei mikään saa ikinä pois, enkä pois sitä haluakaan.
Sinulle, Mikkelini
Kvasimoodo
6
1039
Vastaukset
- LEMMENLURITUSTA
kerrakseen :)
- rantiksen likka
romanttinen teksti :)
- R rakastaja
Kävelen Tuppurullan jyhkeiden kerrostalojen lomassa. Näen lasten leikkipaikan, jossa ei temmellä tenavat, vaan penkillä makaa ruusunhajuinen laitapolun mies. Ah Tupis, annan miehelle kiihkeän suudelman.
- Etsi oikea rakkaus
Kunnon ihmissuhde!
- icm
Niin minäkin rakastan sinua. sä tiedät sen vai tuliko liian äkkiä taas.
- Hevi-Ilta
Niin olo paranee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle172424Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671609Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1091539Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A61492Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.451366Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell871330Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681326Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001194Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311107En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521076