jossa sanotaan että leski saa asua miehen kuoleman jälkee yhteisessä asunnossa niin kauan kuin haluaa?Leski ei peri,sen selvitin,mutta em.asia hämmästyttää minua.
Onko todella laissa pykälä
7
1316
Vastaukset
- se näin
on, sillä edellytyksellä että leski ei itse omista sellaista asuntoa, joka olisi pysyväksi asunnoksi kelvollinen. Ideanahan on lesken suojelu, eli se että perilliset eivät voi heittää leskeä (joka useimmiten on iäkäs ja mahdollisesti itsekin sairas) kadulle ja mieron tielle.
- Nimimerkki
Eikö ole pelkästään hyvä asia että lainsäädäntö takaa leskelle oikeuden jatkaa asumista yhteisessä kodissa myös puolison kuoleman jälkeen?
Mutta älä huolehdi, useinkaan leski erityisesti pientä eläkettä saava naisleski, ei pysty yksin asumaan entisessä asunnossaan vaan joutuu muuttamaan pienempään ja halvempaan. Silloin te haaskalinnut pääsette rahoihin käsiksi, sillä asumisoikeus päättyy asunnon vaihdon yhteydessä.
Niin, leski ei tosiaan peri, mutta normaalitapauksessa, eli kun ei ole avioehtoa, hänelle kuuluu puolet yhteisestä omaisuudesta. Jos leski on varakkaampi kuin edesmennyt niin hän saa pitää omat varansa, mutta jos edesmennyt oli varakkaampi niin leskelle kuuluu silti puolet.- nix nax
>>Mutta älä huolehdi, useinkaan leski erityisesti pientä eläkettä saava naisleski, ei pysty yksin asumaan entisessä asunnossaan vaan joutuu muuttamaan pienempään ja halvempaan.
- kerran on itse
ostettu ja maksettu, niin ei kait kakarat sitä voi alta viedä. Olisihan se törkeää, että kotikin vietäisiin.
- vainajan
hankkima, ennen avioliittoa. Leski ei siitä maksanut penniäkään.
- tinde4
vainajan kirjoitti:
hankkima, ennen avioliittoa. Leski ei siitä maksanut penniäkään.
talo maalla,ei korttia,kaksi autoa kylläkin pihassa.Ei sukulaisia kuin Moskovassa.Ei osaa kieltä.Isäni elätti,ei siis tuloja.Eiköhän koti-ikävä aja rajan taa,enemmin tai myöhemmin.
- kiinalainen..,
tinde4 kirjoitti:
talo maalla,ei korttia,kaksi autoa kylläkin pihassa.Ei sukulaisia kuin Moskovassa.Ei osaa kieltä.Isäni elätti,ei siis tuloja.Eiköhän koti-ikävä aja rajan taa,enemmin tai myöhemmin.
olkoot leski vaikka kiinalainen, niin laki on laki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362