Kertokaa joku voinko tyhjentää mökin vessan säiliön kasvimaalle? Tarkoitus on perustaa uusi kasvimaa sinne ensi kesänä mutta uskallanko nyt syksyllä haudata sille paikalle koko vessan sisällön... Huomasin muuten että joku tampiovieras oli heittänyt sinne käytettyjä siteitäkin...
ihmiskakka kasvimaassa??
3
895
Vastaukset
- miten rohkea
olet...minusta sitä pitäisi ensin kompostoida vähintään yhden talven yli, mieluummin kahden.
Niin, tai jos hautaa tarpeeksi syvälle. - kompostoida
kunnolla koko roska. Patogeenit kuolee eikä tavara ole muutenkaan hajoamisen jälkeen nii "epäkurantin" oloista. Jos vessapaperin jäännöksiä löytyy kasvimaaltasi niin arvaa suostuuko kukaan syömään porkkanoitasi sen jälkeen. Käytetyistä siteistä joudut valitettaavsti poistamaan muoviosat jotta ne hajoaisivat. Mieluiten kannattaa kyllä polttaa ne niin saat tuhkaa kirppanoita vastaan.
- ei kannata olla malttamaton
Kompostoi kunnolla, ei haittaa vaikka pidät kompostissa useamman vuoden. Lisäile sinne vaan ruohosilppua ja muuta maatuvaa ja sekoittele.
Kannattaa odotella. Meillä on tappi kompostilaatikon kyljessä ja kastelemme välillä aika reippaasti kompostia ja otamme tapin kautta liiat nesteet pois. Laimennamme nesteet ja kastelemme niillä pensaita ja puita. Neste haisee ihan siltä itteltään. Joten on tuhtia tavaraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 473572
- 1053365
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342601Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262298- 201819
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51719- 1821688
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841417- 261201
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91068