alkukortteina pari/ylikortit-dilemma

dont panic

Tässä pari viikkoa nettipokeria pelanneena märkäkorvana on herännyt kysymys siitä, että mikä mahtaa olla vihmerin taktiikka, kun sinulla on aloituskortteina pari (

4

698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin meillä

      Tottakai korotus käsillä jotka toimivat parhaiten yhtä/kahta vastaan on oikea pelitapa. Toki joskus voi kikkailla mutta yleensä niissä käy huonosti.

      Jos tuntuu että et saa maksuja niihin 4xbb lyönteihisi korotat todennäköisesti liian harvoin. Eli korotat tuon stanun suht koht kapealla valikoimalla jolloin kaverit pienissäkin pöydissä laittaa sinut selkeästi ja oikein noille käsille. Elikkä laajenna pf korotus valikoimaa ja saat maksuja noillekkin. Eli sekoittaen noita korotuksia. Jos eivät maksa siltikään niin saat ne blindit ainakin useammin.

      • dont panic

        Tuo on varmasti fiksuin tapa kyllä, kun nyt näin ihan järki kädessä asiaa miettii :).

        Mutta osaisitko (tai joku muu) kertoa, että mitenkähän usein palttiarallaa kannattaisi korottaa huonommillakin korteilla? Siis ajan takaa sitä, että säilyisi muilla pelaajilla minua kohtaan sen sortin tunto, etteivät varmasti tiedä onko minulla hyvät kortit vai ei.

        Jos esim. ajatellaan 10 pelaajan pöytää, niin mikä olisi kierroksen aikana sellainen lukumäärä korotuksia, etteivät ihan vallan bluffaajaksi luulisivat he.


      • lukemaa
        dont panic kirjoitti:

        Tuo on varmasti fiksuin tapa kyllä, kun nyt näin ihan järki kädessä asiaa miettii :).

        Mutta osaisitko (tai joku muu) kertoa, että mitenkähän usein palttiarallaa kannattaisi korottaa huonommillakin korteilla? Siis ajan takaa sitä, että säilyisi muilla pelaajilla minua kohtaan sen sortin tunto, etteivät varmasti tiedä onko minulla hyvät kortit vai ei.

        Jos esim. ajatellaan 10 pelaajan pöytää, niin mikä olisi kierroksen aikana sellainen lukumäärä korotuksia, etteivät ihan vallan bluffaajaksi luulisivat he.

        Jos käy niinkin ihmeellisesti, että olet myöhäisessä positiossa tai buttonilla (jakajan paikalla) ja kaikki ovat luopuneet, kannattaa korottaa tuo 4xbb melkein millä tahansa (joku 65 samaa maata erittäin sopiva käsi) lukuun ottamatta aivan kaikkein pahimpia roskakäsiä (joku 62 eri maata). Jos tulee maksua, niin koitat flopilla hieman isompaa lyöntiä varsinkin jos flopilla on iso kortti. Jos siihenkin saat maksun, voit luovuttaa turnilla tai riverillä, jos olet paskalla liikkeellä, etkä saa osumaa.

        Hyvät kädet toki kannattaa korottaa, ainakin nyt A A-10 10, sekä AK-AJ sekä joskus KQ melkeinpä mistä positiosta tahansa ja pienimmillä pareilla maksua kolmosten toivossa.

        Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä, että jatkuva bluffaaminen on tuhoon tuomittua, ja tolla tasolla vastustajat tuskin paljon sun pelityyliin kiinnittää huomiota. Joten vain hyvillä käsillä korottaminen ei ole sekään mikään huono strategia.


      • Näin meillä
        lukemaa kirjoitti:

        Jos käy niinkin ihmeellisesti, että olet myöhäisessä positiossa tai buttonilla (jakajan paikalla) ja kaikki ovat luopuneet, kannattaa korottaa tuo 4xbb melkein millä tahansa (joku 65 samaa maata erittäin sopiva käsi) lukuun ottamatta aivan kaikkein pahimpia roskakäsiä (joku 62 eri maata). Jos tulee maksua, niin koitat flopilla hieman isompaa lyöntiä varsinkin jos flopilla on iso kortti. Jos siihenkin saat maksun, voit luovuttaa turnilla tai riverillä, jos olet paskalla liikkeellä, etkä saa osumaa.

        Hyvät kädet toki kannattaa korottaa, ainakin nyt A A-10 10, sekä AK-AJ sekä joskus KQ melkeinpä mistä positiosta tahansa ja pienimmillä pareilla maksua kolmosten toivossa.

        Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä, että jatkuva bluffaaminen on tuhoon tuomittua, ja tolla tasolla vastustajat tuskin paljon sun pelityyliin kiinnittää huomiota. Joten vain hyvillä käsillä korottaminen ei ole sekään mikään huono strategia.

        Toki se on niin että ei pikkutasoilla kauheasti muiden pelitiukkuuteen osata vielä reagoida. Eli siinä mielessä toki vain parit 10 stä ylöspäin ja ak helppoja käsiä pelata korottamalla. Lähinnä ajattelin käsiä AQ, KQ, AJ (tämä tosin hankala pelattava), 99, 88, QJs lisäämistä korotusvalikkoon ainakin satunnaisesti. Noista tulee jo suuri määrä käsiä lisää ja lukeminen vaikeutuu tai ainakin aloittelijalle tulee fiilís että mättää millä vaan. Ja jos saa sen fiiliksen jollekkin aikaiseksi saakin maksuja kohta aivan ihmekäsillä.

        Toki noita suittareitakin voi korottaa mutta pikkutasoilla maksajia tulee paljon jolloin noilla pääsee perältä mukaan multi potteihin joissa niillä voi päästä tekemään isoja pottejakin turvallisesti. Eli katsoo vain kylmästi että edestä on kaksi kolme mukana ennenkuin lähtee noilla mukaan sama juttu pienillä pareilla halvalla mukaan ja flopilta pois jos ei apuja/vetoja tule. Tolla taktiikalla potit jota niillä saa on suuria ja käteen ei tule sidottua niin paljon. Itse en siis oikeastaan ole näillä kauhean hyökkäävä. Ainakin trackerin tilastojen mukaan tuntuu toimivan. Varmasti vähän pehmeää joittenkin mielestä mutta tuntuu toimivan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe