Vinkkejä päivä Tukholmassa -risteilylle

tillStockholm

Moi,

päivä Tukholmassa -risteilylle lähdössä syyskuussa, ja kaipaisinkin nyt vinkkejä, mitä järkevää noissa muutamassa tunnissa ehtisi tekemään... Shoppailu ei innosta, ja aikuisten kesken ollaan matkaamassa, joten lapset eivät ole "rajoitteena" :) Montaa kertaa Tukholmassa ei olla käyty, mutta Kuninkaanlinna ja muut perinteiset nähtävyydet ei välttämättä jaksa kiinnostaa. Myös vinkkejä hinta-laatu-suhteltaan hyvistä ruokapaikoista otetaan vastaan.

(Siljan terminaalista siis ollaan lähdössä ja päivä on lauantai.)

Kiitos!

12

5502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täynnä
    • siinä teille hommia

      Kun oootte noin ronkeleja ettei mikään oikein soivi niin kävelkää ja katselkaa kaupunkia, ettehän te ole ole edes käyneet montaa kertaa Tukholmassa...
      Menkää Karlaplanille ja siitä sitten katselette ympäristöä, eiköhän jokin herätä mielenkiintoa...

    • kaffea

      Asuin Tukholmassa viime kesän mutta en saa päähän mitään halpoja ruokapaikkoja yms. Sen sentään tiedän et tukholmassa on ilmasia ja halpoja museoita, osa lähelläkin keskustaa. Naturhistoriska riksmuseet on muistaakseni jonkun matkan päässä keskustasta ja maksaakin jotain, mutta keskustan tuntumassa on Dansmuseet, Moderna museet, Medelhavsmuseet ja Östasiatiska museet jossa upeaa itämaista tunnelmaa:) ja ai niin, ravintola nimelta Örtagården kannaltaa katsastaa, lähellä keskustaa sekin ja ainakin herkullinen ja halpa (ainakin kasvisbuffee-syö niin paljon kuin jaksat) vei kielen mennessään http://web.tukholma.net/lue/tukholma/kulinaarinen.asp

      • museoista

        Niissä valtion museoissa oli pari vuotta ilmaiskokeilu, joka loppui.
        Nyt hinnat vaihtelee, esim. kunkunlinnan aarrekammion lippu ylihinnoiteltu ja taas varuskammarin lippu edukas..., mutta kait kysyntä määrää.


    • kulta-asiakas

      Mikä pakko se on maihin mennä? Nauttikaa risteilystä laivassa.Käykää syömässä ihana erikoisaamiainen sen jälkeen voi pötkötellä hytissä,käydä aamukävelyllä laivaa ympäri (kansilla 7 ja 12).Iltapäivällä pääsee jo laivan kylpylään ja sitä ennen voi käydä päiväkaffeella,yksi kahvila on auki.Tai kävellä terminaaliin kahville,sielläkin on ihanan tuoreet leivonnaiset.Myös kannattaa varata hemmotteluhoitoja esim.kosmetologille,kampaajalle tai hierontaan,nekin saa iltapäivälle.

      Itse vietän lähes aina laivassa sen päivän ja nautin lomasta.Turha sinne Tukholmaan on lähteä ravaamaan,kaikki on niin kallista ja saa vain rakot jalkoihin.
      Nauttikaa siis laivasta ja vapaa-ajasta!

      • jalkautukaa

        Östermalmille tai Södermalmille. Istukaa kahviloissa ja nauttikaa ilmapiiristä. Siinä on teille ohjelmaa ihan tarpeeksi.


      • bgjnbufggh
        jalkautukaa kirjoitti:

        Östermalmille tai Södermalmille. Istukaa kahviloissa ja nauttikaa ilmapiiristä. Siinä on teille ohjelmaa ihan tarpeeksi.

        Joku sano että viettää laivassa ajan, mitä minä olen tukholmassa päivän reissun käynyt muutaman kerran niin joka kerta oli laivasta poistuttava kamoineen ja illalla pääs vasta laivaan! Muutenhan sitä kannattaa laivassa ollakki pari ekaa tuntia, koska siihen seiskan aikaan ei hirveesti ole tukholmassa muuta kuin kävellä ympäriinsä. Mielestäni koko kaupunki on itsessään aika nähtävyys, vanhaa kaupunkia unohtamatta. Ihan poikki on joka kerta ollut kun siellä pyörii parin tunnin, jos edes niillä yöunilla koko päivän.

        Ei kellään sattuis olemaan tietoa tukholman HOTELLEISTA? Mietitty jos jäis yöksi sinne..


      • paatti.
        bgjnbufggh kirjoitti:

        Joku sano että viettää laivassa ajan, mitä minä olen tukholmassa päivän reissun käynyt muutaman kerran niin joka kerta oli laivasta poistuttava kamoineen ja illalla pääs vasta laivaan! Muutenhan sitä kannattaa laivassa ollakki pari ekaa tuntia, koska siihen seiskan aikaan ei hirveesti ole tukholmassa muuta kuin kävellä ympäriinsä. Mielestäni koko kaupunki on itsessään aika nähtävyys, vanhaa kaupunkia unohtamatta. Ihan poikki on joka kerta ollut kun siellä pyörii parin tunnin, jos edes niillä yöunilla koko päivän.

        Ei kellään sattuis olemaan tietoa tukholman HOTELLEISTA? Mietitty jos jäis yöksi sinne..

        Juu ei, Turun paatilla pitää mennä kamoineen maihin jos tulet aamulla ja lähdet illalla.
        Hesan paatilla päiväristeilyllä ei tarvitse lähteä paatista ja kamat voi olla hytissä, sama tietysti turkkuusen laivojen miniristeilyillä.


      • Miettii..
        paatti. kirjoitti:

        Juu ei, Turun paatilla pitää mennä kamoineen maihin jos tulet aamulla ja lähdet illalla.
        Hesan paatilla päiväristeilyllä ei tarvitse lähteä paatista ja kamat voi olla hytissä, sama tietysti turkkuusen laivojen miniristeilyillä.

        Olisiko jotenkin mahdollista ottaa esim. siljalta reittimatka Tukholmaan, ja tulla sitten vaikka illalla takas vikingin reittimatkalla? Eikö se periaatteessa pitäis onnistua?


      • kulta-asiakas
        Miettii.. kirjoitti:

        Olisiko jotenkin mahdollista ottaa esim. siljalta reittimatka Tukholmaan, ja tulla sitten vaikka illalla takas vikingin reittimatkalla? Eikö se periaatteessa pitäis onnistua?

        mahdollista,mutta tulee muuten älyttömän kalliiksi!! Tietty jos on varaa laittaa niin matkailu avartaa ja eipähän tule liian tutuksi laivakaan!


      • Toinen kultatason asiakas

        Käyn tukholmassa monta kertaa vuodessa ja itse haluan käydä nauttimassa "suurkaupungin ilmapiiriä", enkä jäisi (enää) mistään hinnasta laivaan... Siellä ei ole kerrassaan mikään auki ja ainakaan itse en lähde risteilylle hyttiin makaamaan/oleskelemaan.

        Joskus taannoin seurueestamme oli yksi sairaana ja lojaalisuudessani vietin aikaa laivalla... Oli todella tylsä päivä, eikä Helsinkiin palatessa tuntunut siltä, että olisi käynyt reissussa.... Mutta; mikäli haluaa olla laivassa; ei asia minulle kuulu.

        Pääsette halutessanne tunnelbanalla keskustaan (T-centralen; kolmas pysähdys Gärdetin asemalta; paluubana menee Ropsteniin), siitä sitten on maailma avoin. Toki tunnelbanalla voi minne tahansa... Siljan laivojen respasta voi ostaa valmiiksi lippuja, eikä sit tarvitse muuta kuin näyttää lippua lipunmyynnin tädille.

        Itse pidän ihan vain kävellä ja katsella ympäriinsä. Toki Tukholmassa on erikoisliikkeitä, joita Suomessa ei ole, muttet tainnut halua shoppailla.

        Mukavaa matkaa!

        Ps. Mäkkärin ranskalaisetkin maistuvat paremmilta Tukholmassa :)


      • en jäisi laivaan

        Huomaa, että meitä on monentyylistä matkailijaa.
        Itse en jäisi todellakaan laivaan, kun kerran ei ole kyse pelkästä miniristeilystä! Heti ulos ja Tukholmaan kun paatti on rannassa eikä terminaaliin ennen kun paatti lähtee rannasta.
        Tukholmassa on kaikkea kivaa, kannattaa käydä kaupungin omilla nettisivuilla ( google auttaa), sieltä saa jo paljon vinkkiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2042
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1255
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1197
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe