En jaksa

Fepressio

Pitäs jaksaa jatkaa ammattikoulua, mutta tuntuu niin vaikealta jatkaa...kesä kun ei antanut voimia vaan vei niitä. Muutenkin elämä tuntuu sekasortoiselta ja ahdistavalta. Tarvitsen lepoa ja rauhaa. Jotkut sanovat että jatka koulua ja toiset sanovat että pidän välivuoden. Tiedän että itse ratkaisen tämän asian, mutta ärsyttää sellaiset, jotka eivät ymmärrä miten lopussa olen.

1

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

Ilmeisesti sulla on stressiä ja burnout. Kun pystyisit ottamaan ihan kunnon ajanjakson, jolla lepäisit ja rentoutuisit. Tekisit sellaisia asioita, joista pidät, etkä miettisi kouluasioita tai muita murheita jos mahdollista. Toki voisit tehdä näille muille murheille jotain, kun ei ole kouluakaan häiritsemässä. Olettaen siis, että sellaisia on.

Vaikka pitäisit vain yhden jaksonkin lomaa ja katsoisit vointiasi sen jälkeen. Se voisi myös auttaa koulustressin (tai muuten elämään liittyvän stressin) kanssa, kun et ihan koko vuotta joudu käymään sitten jälkijunassa. Ihan varmasti voisit koulussa järjestää asiat itsellesi sopiviksi. Menet opon puheille ja juttelet hänen kanssaan, kyllä se ymmärtää ja järjestää asiat parhain päin.

Itsellä oli kanssa paha burnout ammattilukiossa. Se ratkesi aika pitkälti sillä, että jätin itseäni kiinnostamattoman ammattikoulun pois ja jatkoin lukiota. Lukiossakin sitten myöhemmin tuli ylibuukkauksen ja kaikkien vaikeuksien takia pienempi burnis, mutta siitä pääsin yli kun vain tein kaikki hommat. Vaikeeta se oli, mutta kun ne sain tehtyä, helpotus oli sanoinkuvaamaton. Opo auttoi minua todella paljon kouluvaikeuksieni kanssa ja ilman häntä en olisi ikinä valmistunut. Sinulla on kuitenkin opiskelun alla varmasti ala, josta pidät. Älä luovuta sen kanssa, kyllä asiat järjestyvät.

Pystyn hyvin samaistumaan tuohon, ettei ihmiset ymmärrä. Nyt mulla menee todella huonosti ja harva sitä tajuaa oikeasti, miten huonosti. Ihan psyykkisiä vaivoja mulla. Onneksi on ne tosi läheiset ihmiset (ei edes vanhemmat tajua ihan täysin), jotka oikeasti näkee miten mulla menee ja ne ymmärtää mua. Niiden avulla mä jaksan jatkaa eteenpäin.

Nyt joko pidät lomaa alkuun sen yhden jakson, tai sitten pidät sen välivuoden, mutta pakko se on ottaa jotenkin iisimmin kun susta tosissaan näyttää siltä tuntuvan. Ite kuitenkin suosittelen alkuun sitä pidennettyä kesälomaa. Tsemppiä sulle. *peukkua näyttävä hymiö tähän*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5951
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      95
      3017
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2065
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe