Säilyykö valopetrooli hyvänä pakkasessa?
Eli talven ollut veneessä wallaksen litkut
n. 20l onko vielä käyttökelpoista?
Mietin, koska joku viisas väitti, että menee
jotenkin kiteiseksi pakkasessa ja hajottaa
lämppärin, jos käyttää. Kellään tietoa?
Valopetroolista
8
5499
Vastaukset
- TTT
Poltin Wallaksessa viime viikonloppuna 10 litraa pakkasessa seissyttä petroolia .....ei mitään ongelmia....samanlaiset kokemukset muilta keväiltä.
- HOj
Hei
Katselin tuossa venekuluja ja edellinen valopetrooli oli ostettu noin 4 vuotta sitten -> säiliön pohjalla oli niin vanhaa (aina talvet pakkasessa ollutta) että ei jaksanut enää wallaksen polttoainepumppu pumpata. Tämä oli huolto-ohjeen perusteella helppo todeta kun koitin turhaa imettää tarkistuskuplaa siihen läpinäkyvää pa letkuun.
Korjaukseksi muuten riitti pitää sitä pa letkua ½tuntia tuoreessa valopetroolissa, sitten lähti imemään sen 2cm/naksaus kun ilmeisesti jähmeämpi aine oli vain tukkinut suodattimen...
Mielestäni valopetrooliin tulee jotain parafiinin tyyppistä vuosien myötä, tarvinneeko edes tuota pakkasta.
Polttoainesäiliössä ei muuten näkynyt kuin kynnen kokoinen keltainen parafiinipisara pohjalla joten ikääntymistä oli aika hankala huomata. Muuten oli siis ihan samaa kirkasta kuin tuossa uudessa kanisterissakin.
Laatuna oli Nesteen valopetrooli, kuuluu wallaksen suosittelemiin vähänokisiin.
- Haja
Valopetrooli hartsaantuu pakkasessa ja seurauksena on lämppärin käynnistymisen vaikeutuminen. Voit kyllä käyttää ylivuotista petroolia, mutta sekoita siihen tuoretta petroolia joukkoon tai ota se muutamaksi päiväksi lämpimään (25-30°c) jolloin mahdolliset parafiinit ym. liukenevat pois.
Ensi syksynä aja lämppärisi kuivaksi ts. kun lämppäri on päällä nosta polttoaineletku pois säiliöstä ja anna käydä niin pitkään, että on varmasti polttanut kaikki petroolit pois ja puhaltaa pelkkää kylmää. Kanna jäljelle jäänyt petrooli talveksi lämpimään, niin säästyt monelta ongelmalta seuraavana kesänä. Itse tein näin 12 vuotta Wallakseni kanssa enkä avannut kertaakaan lämppäriä sinä aikana ja aina lähti käyntiin kuin pitikin.- Jussi
Alotin purjehduksen Vappuna ja olin 5 päivää reissussa.Lämppäri oli päällä joka yö ja välillä
päivälläkin. Valopetrooli, jota käytin oli ollut koko talven veneessä ja lämmitin toimi moitteettomasti. - YHTÄÄN JÄRKEÄ !
Tutkiskelin Maritimilla Wallaksen valmiita
pikku huolto-osa settejä. Pieni pussi
jossa polttimen höyrystymishuopia, polttoianesuodin, sytytyksen osia yms, halpaa kamaa mutta olennaista että
on kunnossa.
Mitä näistä pihtaamaan. Lopputulos on
vain käynnistyshäiriöt ja nokeava palo.
HÄH !!!
- matkapurjehtija
lähtien olen syksyisin pyrkinyt jättämään Wallas 1800 S:n polttoainesäiliön mahdollisimman täyteen, että vettä ei tiivistyisi säiliöön. Joka kevät on käynnistynyt, jos ei ensi kerralla viimeistään toisella. Olen käyttänyt pääasiassa Esso Blueta.
- ex-wallastelija
petroolin merkistä/laadusta, itsellä tukki entisen veneen wallaksen ja joutui hieman purku ja putsaushommiin, tsäkäpeliä - itse vaihtaisin puhtaat nesteet varmuuden vuoksi !
- ASN
Olen kaatanut korkillisen isopropanolia
pariin litraan aina tankkausen yhteydessä.
Pitäisi kuulemma pitää parafiinit notkeana.
Ei ainakaan haittaa toimintaa, lieneekö
ollut apua....ainakaan ongelmia ei ole
koskaan ollut.
Löpönä on jo pitkään ollut HongKong:in
myymä Dracon "lamppuöljy".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841