Raajojen puutumisesta

RV 23 menossa

Kysyisin neuvoa teiltä muilta odottajilta:

Minulla on jo muutaman viikon puutunut kädet (etenkin sormet) öisin. Se johtunee jostain hermopuristuksesta, jota aiheuttaa raskaudesta johtuva turvotus ja myöskin sikiö saattaa painaa jotain hermoa.

Mutta nyt minulla on alkanut puutumaan myös jalat!! Molemmat jalat puutuvat ja pistelevät nilkasta alaspäin. Etenkin töissä istuessa niin tuntuu käyvän.

Lisäksi kädet ovat alkaneet puutua myös päiväaikaan.

Turvotusta minulla ei juuri ole. Nyt helteillä on kyllä vähän ollut, mutta ei mitään kovin rajua turvotusta.

Ilmeisesti sitten noihin jalkoihinkin voi vaikuttaa esim se, että vauva painaa johonkin hermoon. Mutta mikä tähän auttaisi??

4

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta ihmeellistä puutumist...

mulla nimittäin puutuu oikee jalka ja käsi.ei pistele vaan lahinnä turtuu,en jaksa nostaa kättä ja tulee pakonomanen tarve venytellä kättä ja jalkaa.voi siis tulla ihan istuessa tai vaikka töissä kun teen käsilläni..inhaa..jos joku tälläsestä tietää niin olis kiva kuulla jos ees liittyy raskauteen.nyt rv 18

• kokemusta löytyy

nyt olen hoidattanut vaivaa fysioterapeutilla ja apu on ollut huomattava. Yhdessä välissä en pystynyt enää nukkumaan öisin, vasen käsi oli aivan turta ja todella kipeä.

Suosittelen fysioterapiaa, jatkan varmasti raskauden loppuun saakka, jos vain saan nukuttua öisin sen avulla.

• ---------

Minulla myös puutumista. Eniten käsissä, joskus myös jaloissa ja leuvoissa. Kävin asian takia äitipolilla. Vastaus oli; normaalia. Aika useilla tulee sellaista raskauden aikana. Vaikka ei ole näkyviä turvotuksia, niin siellä kuulemma on nestettä, joka haittaa motoriikkaa.... Näin mulle ainakin sanotttiin... -Toiset päivät parempia, toiset huonompia, mutta enpähän enää murehdi halvaantuvani : )

• MuhVi

Mulla jalkojen (reisien) puutuminen nukkuessa alko jo rv 9 paikkeilla. Reidet menee tunnottomiksi ja jos en herää välillä jalottelemaan alkaa repivä kipu joka herättää mut. Ja kuulemma se on normaalia. Tätä on nyt jatkunut tänne asti, olen kans nyt rv 23 menossa. Nyt se puutuminen saattaa alkaa istuessakin, tai ulkona aurinkoa ottaessa maassa makoillen. Joten aurinkotuoli oli hyvä ostos alkukesästä :o)

Toivon vain ettei kädetkin ala puutua, mutta taitaa olla turha toive jahka tässä viikkoja tulee enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3643
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2479
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2333
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2097
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1412
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      129
      1329
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      275
      1310
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1285
    Aihe