Miten te tulevien ekaluokkalaisten vanhemmat saatte päiväksi rauhan itsellenne siitä, että lapsenne varmasti pysyy koulualueella eikä pääse häviämään minnekkään? Lapsellani epäillään ADHD:tä ja aloittaa normaaliluokalla tosin tukitoimenpiteiden alaisena ja opettaja aamulla totesi, että koulun pihalla on 90 lasta ja kaksi valvojaa ei he pysty pitämään yhdestä huolta erikseen. Erikseen ja erikseen, en tarkoittanut että lapsellani pitäisi olla "oma aikuinen" pihalla, vaan millä he pitävät huolen että lapsenion turvassa tuon päivän vai joudunko itse istumaan kaikki päivät koulun pihalla taatakseni lapseni turvallisuuden? Hän ei tahallisesti katoaisi mihinkään mutta saattaa juuttua omiin juttuihinsa niin ettei edes tajua poistuvansa luvatta.
Ekaluokkalainen
3
609
Vastaukset
- kotoa käsin
Tuo on totta, että välitunti valvojat ei seuraa kauhean tarkasti mitä välitunnilla puuhataan.Olen läheltä seurannut miten opet moesti seisoskelevat jopa samoissa paikoissa koko välitunnin ajan.Monesti mielessä on käynyt mitä "pimento" nurkissa tapahtuu ja jotain tarinoita omilta ja lasten kavereilta kuullut.Vaara tilanteita on ja kaikkea tapahtuu,eikä lapsia voi kaikesta suojata, mutta alaluokkalaiset ovat vielä aika pieniä ja tarvitsevat aikalailla ohjausta mitä voi ja mitä ei voi tehdä.
Sinuna juttelisin paljon lapsesi kanssa kouluasioista-millaisia tilanteita on ja sitä kautta antaisin kotoakin käsin ohjausta tilanteisiin.Aina jotakin jää mieleenkin, jos ei kaikkea muistakkaan.
Ja koululle vain yhteyttä, jos joku tuntuu epäselvältä-yhteistyötä,sitä ensimmäisten vuosien aikana tarvitaan-jos vielä myöhemminkin. - lapsien
meidän lapsien koulussa on 200 oppilassa ja 0-3 valvojaa pihalla...
Joskus siis ei yhtään ja joskus jopa 3...- *ihme ja kumma*
ettei ole yhtään? Oletko itse siellä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974369Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293253No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10989
- 152976
- 6914
- 21899
- 31890
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12852