hengittävä valmistalo?

ekorakennuttaja

Miltä talopakettitoimittajalta voisi saada valmistalon, jossa on hengittävä ulkoseinärakenne, ts. ei ole höyrynsulkumuovia ja puukuitu tai vastaava eriste?

Itse olen toistaiseksi löytänyt vain Villiruusu-talot (www.villiruusu.com). Hirsitalot ja kivitalot täyttävät hengittävyysehdot, mutta ainakin hintamielikuva on liian korkea.

13

2457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sain sen käsityksen,

että hengittäviä valmis-puutaloja ei olisi markkinoilla. Tosiaankin vaihtoehtoina vain hirsi- tai kivitalo.

• Messuilija

Klassikkotalot ei ole valmistalo, mutta niillä oli messuosastolla esittelyssä myös puukuitueriste. Valmistalotoimittajilla en ole hengittävään ratkaisuun törmännyt minäkään.

• naapureilla on

sellainen "hengittävä talo" se huohottaa ja haukottelee - ikkunoista vetää ja lattian rajassa on viimaa ; -)

• Kokemusta tässä

En tiedä, onko hirsitalon hinta sen korkeampi, mielestäni enempi mielikuva.
      Hirsitalon seinä on kerralla pintakäsittelyä vaille valmis, suhteellisen nopea pystyttää ja rakentaa valmiiksi.
      Itse asun vuosi sitten valmistuneessa hirsitalossa ja juuri sisäilman erilaisuus verrattuna aiemmin asumaani elementtitaloon on ensimmäinen, minkä huomaa.
      Itse olen tyytyväinen, myös lämmitysenergian pieni kulutus yllätti positiivisesti.
      Olin varautunut isompaan kulutukseen.

• ilmanvaihto ja vertaat sitä

vanhaan vajaatehoiseen ilmanvaihtojärjestelmällä varustettuun taloon. No jo on vertailu. Uusi on aina, materiaalista riippumatta "parempi" sisä-ilmaltaan kuin vanha. Hirteen tuo ei liity mitenkään.

• olemaan
        ilmanvaihto ja vertaat sitä kirjoitti:

vanhaan vajaatehoiseen ilmanvaihtojärjestelmällä varustettuun taloon. No jo on vertailu. Uusi on aina, materiaalista riippumatta "parempi" sisä-ilmaltaan kuin vanha. Hirteen tuo ei liity mitenkään.

juuri samanlainen järjestelmä kuin entisessä talossa, jopa saman asentajan asentama.
        Suurin ero kesällä on se, että paksusta hirrestä tehty talo on huomattavasti viileämpi kesällä kuin pystyrunkotalo villaeristein.
        Tämä ero entiseen johtuu juuri hirsisestä seinärakenteesta.
        Talvella sisäilma ei tunnu niin kuivalta kuin elementtirakenteisessa talossa. En osaa kylläkään selittää, mistä ero johtuu, mutta hyvä minun kannaltani joka tapauksessa, että näin on.

• löytyvi

Nimittäin ÄLVÄRI.SE

• Rauno Kangas

...rakentavat luontevimmin paikallarakentajat (precut).

• rakennuttaja

Jos ei hengittäviä valmistaloja löydy, niin entä sitten talopaketteja? Itse löysin tuommoisen kuin http://www.puutalokymppi.com/. Onko kellään suositella muita?

• terve taas

Kuinkas kauhajoella pyyhkii? myynti vetää ja tilauskirjat pullistelee?

• WilleK

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kuuleman perusteella Klassikko-Talot vaikuttaa ihan asialliselta toimittajalta, ja toimittaa taloja myös nk. hengittävällä rakenteella. Tuotemerkin takana sama tehdas kuin Herrala-Taloilla, joten lienee sellainen, jolta voisi kysellä?

• jotain...

nettisivuillenne. Ne ovat vieläkin luvattoman sekavat, ehkä jopa talotehtaiden huonoimmat. Asiat järjestykseen ja selkeämpi käyttöliittymä, että jaksaa tutustua tuotteeseen.

• Kivitalo2006

Ei ole hengittäviä taloja. Massiivi hirsi ja kevytbetoniharkko ovat ainoita massiivi seinärakenteita jotka toimivat kosteusteknisesti oiken. Itselläni jämerätalo ja voin sanoa että mitä parhain sisäilmanlaatu. Onhan siporex jo allergia ja hengitysliiton suosittelema rakenne. Massiivihirrellä päästään samaan tulokseen. Eli käypäs katsoon jämerän ja siporexin nettisivut. Talon runkomateriaalilla ei ollut merkitystä loppukustannusten kannalta. Edellinen talo oli suurelementti ja neliökustannukset olivat korkeammat. Hintaan vaikuttaa merkittävästi se mitä talon sisälle laitetaan ei kuoret.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6936
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      103
      4638
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      47
      3918
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3314
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      665
      1958
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1308
    7. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      210
      1301
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      1289
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1273
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      48
      1250
    Aihe