krassin siemenistä kysymys

Nimetön

miten krassista otetaan talteen siemenkodat.Ja miten niitä kuivatetaan ensikesän kasvuun?
En todella tiedä. Kiitos etukäteen neuvoista.

4

988

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole,

sen siemenet on sellaisissa kolmen siemenen 'rypäleissä'. Nyt kun ne ovat vihreitä, niitä voi vaikka syödä, aika pirteän makuisia.

Sitten ne kypsyvät, muuttuvat ruskehtaviksi, tippuvat herkästi. Silloin ne voi poimia ensi kesän siemeneksi. Ne on siinä vaiheessa jo melko kuivia, ei tarvii paljoa kuivatella enää. Minä pidän muutaman päivän pöydällä talouspaperin tai sanomalehden päällä.

• lamppu40

itse otan krassinsiemenet taltoo viellä vihreinä,kun ovat sopivan pulleita,siittä sitten kuivamaan ne ja talteen ens kesää varten.

• orvokki tummasilmä

parikin hyvää neuvoa ja minä lisään löylyä tässä!

Mulla on joka vuosi krassin siemenet purkissa (laakeammassa) joskus telkun päällä (lämmin paikka), useimmiten keittiön hyllyssä. Siinä ne kopertuvat pienemmiksi ja keväällä panen vuorokaudeksi veteen, ennen kuin niitä kylvän n. 3-4 siementä turveruukkuihin. Kun kasvu alkaa lisääntyä, panen turveruukut siemenineen päivineen suurempiin ruukkuihin ja lopuksi sitten pihalle isoon pajukoriin. Siinä se kukoistus sitten alkaa. Kun mukana on tavallisia krasseja, jotka kasvavat pystyynpäin ja amppelikrassia, joka mutkailee alaspäin, saan korista huikean näyttävän koristuksen.

• pappa 60

minulla on samassa penkissä grassit ruusupapu ja auringonkukat kaikki on eri korkuisia tulee upea seinä kaikki nousee auringonkukkia myöten ei tarvii paljon tukea

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7463
    2. 83
      5102
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      80
      4895
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4288
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3078
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2709
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      43
      2642
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2267
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      11
      2243
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1860
    Aihe