krassin siemenistä kysymys

Nimetön

miten krassista otetaan talteen siemenkodat.Ja miten niitä kuivatetaan ensikesän kasvuun?
En todella tiedä. Kiitos etukäteen neuvoista.

4

925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole,

      sen siemenet on sellaisissa kolmen siemenen 'rypäleissä'. Nyt kun ne ovat vihreitä, niitä voi vaikka syödä, aika pirteän makuisia.

      Sitten ne kypsyvät, muuttuvat ruskehtaviksi, tippuvat herkästi. Silloin ne voi poimia ensi kesän siemeneksi. Ne on siinä vaiheessa jo melko kuivia, ei tarvii paljoa kuivatella enää. Minä pidän muutaman päivän pöydällä talouspaperin tai sanomalehden päällä.

    • lamppu40

      itse otan krassinsiemenet taltoo viellä vihreinä,kun ovat sopivan pulleita,siittä sitten kuivamaan ne ja talteen ens kesää varten.

    • orvokki tummasilmä

      parikin hyvää neuvoa ja minä lisään löylyä tässä!

      Mulla on joka vuosi krassin siemenet purkissa (laakeammassa) joskus telkun päällä (lämmin paikka), useimmiten keittiön hyllyssä. Siinä ne kopertuvat pienemmiksi ja keväällä panen vuorokaudeksi veteen, ennen kuin niitä kylvän n. 3-4 siementä turveruukkuihin. Kun kasvu alkaa lisääntyä, panen turveruukut siemenineen päivineen suurempiin ruukkuihin ja lopuksi sitten pihalle isoon pajukoriin. Siinä se kukoistus sitten alkaa. Kun mukana on tavallisia krasseja, jotka kasvavat pystyynpäin ja amppelikrassia, joka mutkailee alaspäin, saan korista huikean näyttävän koristuksen.

      • pappa 60

        minulla on samassa penkissä grassit ruusupapu ja auringonkukat kaikki on eri korkuisia tulee upea seinä kaikki nousee auringonkukkia myöten ei tarvii paljon tukea


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe