Mitä elokuvia haluaisit

Baile_Atha_Cliath

DVD:lle?

Minä haluaisin esim. Bunuelin kaikki elokuvat.

19

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle

      Arto Paasilinnan kirjoista dramatisoidut. Onnellinen mies, Jäniksen vuosi, Ulvova mylläri jne...

      Sitten noi vanhat SF-filmit joissa esiintyy Tarmo Manni.

    • yökehrääjä

      silloin kun haluaa tuulettaa aivojensa pohjamutia.

      Enemmän pidän kuitenkin Kieslowskysta, Bergmanista ja mitä erityisesti kaipaan niin 60-luvun tsekkoslovakialaisia esim. Vaaleaverikön rakkaus, Tuhatkaunokit.

      N. 50 vuotta vanhoja jenkkileffoja saakin aika hyvin DVD:nä. Synkkänä päivänä "Afrikan kungatar", "Kuinka miljonääri naidaan", "Piukat paikat" jne. tuo ihmeesti valoa.

      • Baile_Atha_Cliath

        Molempia saa DVD:llä aika hyvin. Bergmanilta varmaan kaikki ja Kieslowskilta ainakin "värit".

        Bergmanin Mansikkapaikka on yksi isoja suosikkejani.


      • yökehrääjä
        Baile_Atha_Cliath kirjoitti:

        Molempia saa DVD:llä aika hyvin. Bergmanilta varmaan kaikki ja Kieslowskilta ainakin "värit".

        Bergmanin Mansikkapaikka on yksi isoja suosikkejani.

        Minulla on aika iso VHS-kokoelma leffoja, dokumentteja, näytelmiä, haastatteluja ym., mutta aikaa myöten niiden laatu on heikentynyt ja heikentyy tietysti edelleenkin, mikä on tosi harmillista. En ole vielä kovin paljon selvittellyt, mistä kannattaa etsiä DVD:t, joten otan vihjeitä mielelläni vastaan.


      • yökehrääjä
        Baile_Atha_Cliath kirjoitti:

        Molempia saa DVD:llä aika hyvin. Bergmanilta varmaan kaikki ja Kieslowskilta ainakin "värit".

        Bergmanin Mansikkapaikka on yksi isoja suosikkejani.

        on minunkin suosikkejani. Useimmat muutkin Bergmanin "varhaiset" kestävät katsomisen uudelleen ja uudelleen.


      • Baile_Atha_Cliath
        yökehrääjä kirjoitti:

        Minulla on aika iso VHS-kokoelma leffoja, dokumentteja, näytelmiä, haastatteluja ym., mutta aikaa myöten niiden laatu on heikentynyt ja heikentyy tietysti edelleenkin, mikä on tosi harmillista. En ole vielä kovin paljon selvittellyt, mistä kannattaa etsiä DVD:t, joten otan vihjeitä mielelläni vastaan.

        http://www.discshop.fi/shop/search_result.php?ref=&subsite=movies&lang=fi&soktext=bergman&x=20&y=6&sok_typ=titel&cont=movies


        Samasta paikasta todella edullinen Herzog- boxi:

        http://www.discshop.fi/shop/search_result.php?ref=&subsite=movies&lang=fi&soktext=herzog&x=27&y=2&sok_typ=titel&cont=movies


    • kotikiusattu

      kaikki Niskavuori kuvat ja Turkan seitsemän veljestä.

      • Baile_Atha_Cliath

        löytyy kyllä DVD:llä :))


    • Angel of The Morning

      Ekana tulee mieleen kaikki kotimaiset 60-luvun leffat ja sitten kaikki Aku Ankat.

      • kuokk*

        pelkkää paljasta takapuolta ja "sitä" ei kiitos mulle. Samoin -8o luvun on samaa.
        Saako Pölösen Onnen maan ym jo dvd-nä? Tai Liian paksu perhoseksi?
        Niskavuoret joo...
        Noi kaikki hienot elokuvat kävin nukkumassa *Virn*
        Samoin kävi Shitin kostolle ja muille näille trendileffoille, ettei niitä enää kyl jaksa...ei herää,ei. Kroohhh...


      • Baile_Atha_Cliath

        kanssa varmaan menee vielä aikaa:) No ehkä joitakin...:)


      • Angel of The Morning
        Baile_Atha_Cliath kirjoitti:

        kanssa varmaan menee vielä aikaa:) No ehkä joitakin...:)

        Niistä haluaisin ainakin Kesäkapinan. Jäi nauhottamatta mutta haluaisin nähdä sen uudestaan.


    • tiltamari

      Kymmenisen vuotta sitten katselin tv:stä
      sarjan japanilaisen elokuvaohjaaja Ozun elokuvia; "kaurismäkimaista" niukkuutta.Ne olisi mukava saada omakseen.

      • Baile_Atha_Cliath

        en ole löytänyt myöskään DVD:llä. :(


    • mies_vm56

      kun ei ole tullut vastaan tilannetta, että jotain kiinnostavaa elokuvaa ei olisi DVD:llä.
      Ainakin viisi Bunuelin leffaa löytyy Leffatykin arvosteluista ja Andalusialainen koira ja Kulta-aika pitäisi saada katsottua jossain vaiheessa, jos niitä nyt sitten löytyy.

      David Lynchin leffoja on tullut viimeaikoina katseltua ja sellainen elokuva kuin Station Agent (Thomas McCarthy) kaikessa yksinkertaisuudessaan on jäänyt mieleen viimeksi katsotuista.

      • Baile_Atha_Cliath

        olen katsonut teatterissa varmaan 15-kertaa, mutta
        DVD:tä en ole löytänyt.


    • useammin elokuvateatterissa katsomassa hyviä elokuvia. Jos joskus en enää pääse liikkeelle, voisin ryhtyä lainaamaan elokuvia kotiin.

      On kuitenkin kiva lukea teidän hyvien elokuvien ketjuanne. En halua kieltää toisia vuokraamasta tai ostamasta elokuvia itselleen. Kiva, että niiden hinnat ovat muuttuneet edullisiksi. Hyllyssäni on kai pari kaupallista DVD-elokuvaa ja yksi itse nauhoittamani elokuva videokasetilla, enkä ole vielä ehtinýt niitä katsoa.

      Jos elokuvia saa ostaa netistä, eivätkös DVD:tkin pian käy vanhanaikaisiksi?

      • Baile_Atha_Cliath

        ilmanmuuta, mutta mutta mutta...kun kaikkia elokuvia
        ei oikein näe teatterissa. Ja onhan videovuokraamojakin, mutta mutta...:)

        Niin totta, että kaikkea saa netistä: Lehtiä, musiikkia, valokuvia ja kaikkea tietoa. Mutta ainakin toistaiseksi toimin vanhanaikaisesti ja toimin "vanhanaikaisesti" esim.sanomalehtien, kirjojen ja musiikin suhteen.:)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      67
      557
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe