Voiko kissalta mennä ääni samalla tavalla kuin ihmiseltä joskus...? Eilen kollimme vielä naukui normaalisti, mutta tänään ei tule enää ääntä vaan pikkuriikkistä "narinaa". Mistä tämä voi johtua? Kissa ei ole ollut kipeä, eikä maukunut koskaan elämässään siihen malliin että siitä ääni lähtisi. Eilen se kyllä oksensi kerran, mutta eikai siitä nyt ääni mene... ei ainakaan ennen ole mennyt. Onko mitään hajua kellään, mistä voisi olla kyse??
Kissan outo ääntely
6
3189
Vastaukset
- miiiiiisuuu <333
Jos kissa oksensi, niin se on voinut syödä jotain kummallista ulkona, ja oksensi sen ulos. Kurkkuun on voinut jäädä tästä syötävästä (jonka oksensi) karvoja ym muita jotka estävät kunnon ääntelyn. Kissalle kannattaa syöttää jotain, helppoa nieltävää esim. vaiuvakissanruokaa tai maitoa jonka seassa, on muussattua ruokaa. Kissa nielee tämän ja karva tai muu, voi lähteä kurkusta.
Toinen voi olla myös että kissalla on flunssa/yskä. Jos kissa alkaa yskimään tai aivastelemaan, on se parasta viedä e-lääkäriin jossa annetaan antibiootti. Kissaa ei kannata päästää ulos vaan seurailkaa tilannetta. Nuo kollit kun voivat lähteä huitsiin, ja sairastua reissussa, jolloin eläin kituu kivusta ja kuolee.- ihmetyttää
Kiitosta vaan.
Mutta kissa ei ole ollut ulkona, se on sisäkissa. Ja toiseksen meillä on penturuokaa tarjolla kun talossa sattuu olemaan 16viikkonen pentu toisena kissana. Näin aluksi annan kummallekkin penturuokaa silloin kun en itse ol vahtimassa vieressä.
Flunssaan en oikein usko, kissa ei yski tai köhi tai aivastele ja nenänpääkin on kostea ja kylmä. Eli vieläkin kaipaisin lisäkannanottoja asiaan.
Kaikki muu kollin toiminta aivan normaalia, vain ääni on hukassa. - kurkussa
ihmetyttää kirjoitti:
Kiitosta vaan.
Mutta kissa ei ole ollut ulkona, se on sisäkissa. Ja toiseksen meillä on penturuokaa tarjolla kun talossa sattuu olemaan 16viikkonen pentu toisena kissana. Näin aluksi annan kummallekkin penturuokaa silloin kun en itse ol vahtimassa vieressä.
Flunssaan en oikein usko, kissa ei yski tai köhi tai aivastele ja nenänpääkin on kostea ja kylmä. Eli vieläkin kaipaisin lisäkannanottoja asiaan.
Kaikki muu kollin toiminta aivan normaalia, vain ääni on hukassa.tms. Ota yhteys lääkäriin.
Meidän Tepa on kova matkimaan eri ääniä ja se kans viime talvena yllätti mut ku oli tullu uusi traktori ja se alkas maukumaan "narisemalla", paljastui myöhemmin että se vain matkii meidän uuden traktorin voimakasta jarrutusääntä :D
Lisäksi se matkii mitä me ihmiset puhutaan, esim. jos se haluaa huomiota, niin se maukuu "Meen!" (asun nykyään muualla ja huudan aina eteises ennenkö meen pihalle että "Mä MEEN nyt! Moikka!") ja ku se haluaa ruokaa se narisee niinku ne traktorin jarrut :)
Ennenkö meille tuli toi traktori niin se maukui "Minä!" ku se halus ruokaa :D
Seuraappas poikakissaasi ja kuuntele tarkoin mitä ympärillä tapahtuu...se vain voi matkia ääniä kuten meidän Tepa.- Tepi.
Kannattaa yrittää katsoa kissan nieluun, onko ärtyneen näköinen. Myös kannattaa tarkailla kissaa sen juodessa ja syödessä. Itsellä vastaava tapaus ääni meni ja selvästi kissalla nieleminen sattui. Nielutulehdus, antibioottikuuri vaivaan. Kannattaa mennä lääkäriin pian, jos tulehdus, ettei leviä pidemmälle keuhkojen suuntaan. No, nyt taas huuto kulkee :-)
- ihmetyttää
Kurkku näyttää normaalilta (sen mitä näkee) ja syö ja juo vanhaan malliin. Ei ymmärrä. Siis käytöksessä tai olemuksessa ei ole mitään eroa siihen, mitä se oli kun ääni vielä kulki. Kissa tosin jo16-vuotias mutta ei se koskaan ole varsinaisen lujaa maukunut, kolliksi aina sillä ollut kovin hento ääni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859