Tarkoitus olis palauttaa kannettava Giganttiin, joten onko kellään kokemusta kyseisen puljun asiakaspalautus systeemistä; meneekö läpi kun kannettava on ollut alle 30p käytössä ja jäljet on vähäiset.
Kannettavan palautus
12
3174
Vastaukset
- vastailee
Laite on ollut käytössä(softa romput avattu) ja pakettisuojukset kaatiksella? Siinä tapauksessa palautus ei ole mahdollista "en mä oikein tykännyt siitä/saan muualta halvemmalla" selityksillä. Koska käyttis on ollut käytetty eli sinetti murrettu niin sitä ei voi myydä uutena enää!
Gigantin palautusoikeus on tietääkseni omanlaisensa, laitteen saa ottaa käyttöönkin. Sitä ei enää myydä eteenpäin "pakasta" vaan alennuksella. Näin olen ymmärtänyt.
Tietenkään palautettavaa ei saa kolhia eikä hukata pakkauksia. Luonnollisesti jokainen täysijärkinen ihminen käsittelee ostostaan kuin kukkaa niin kauan kuin palautusoikeus on voimassa eikä tee siihen jälkiä, jos on yhtään mahdollista että haluaa palauttaa. Ja säilyttää kaiken mitä paketissa tuli.
- arvutimasiin
..mutta voit yrittää tutustua siihen juttelemalla sille kauniisti samalla ihaillen sen kauniisti kiiltävää pintaa (gigantin ohje)
http://tinyurl.com/2bszgbjossain määrin, mutta kyllä sille tietokoneellekin saa silti enemmän tehdä kuin vain ihailla pintaa, muutenhan tutustuminen on mahdotonta ja kuluttajaviranomaisella alkaa olla jotain sanottavaa asiaan.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa palautusoikeus taitaa kyllä olla kivillä.- vastailee
RepeRuutikallo kirjoitti:
jossain määrin, mutta kyllä sille tietokoneellekin saa silti enemmän tehdä kuin vain ihailla pintaa, muutenhan tutustuminen on mahdotonta ja kuluttajaviranomaisella alkaa olla jotain sanottavaa asiaan.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa palautusoikeus taitaa kyllä olla kivillä.Tottakai tietokonetta saa hipelöidä ja vaikka suudella sitä mutta se, että on softien sinetti(käyttis, word ohjelmat ym) murrettu niin emme voi myydä laitetta uutena enää!Puhumattakaan naarmuista ja sormien jäljistä! Tuskin olet valmis maksamaan kyseisestä laitteesta täyden hinnan enää? Myytävät laitteet on ollut myymälässä nähtävissä ja kokeiltavissa joten asiakas ei voi vedota sellaisiin juttuihin.
vastailee kirjoitti:
Tottakai tietokonetta saa hipelöidä ja vaikka suudella sitä mutta se, että on softien sinetti(käyttis, word ohjelmat ym) murrettu niin emme voi myydä laitetta uutena enää!Puhumattakaan naarmuista ja sormien jäljistä! Tuskin olet valmis maksamaan kyseisestä laitteesta täyden hinnan enää? Myytävät laitteet on ollut myymälässä nähtävissä ja kokeiltavissa joten asiakas ei voi vedota sellaisiin juttuihin.
koko palautusoikeudessa on sitten idea?
Kun ostimme Gigantista telkkarin, myyjä antoi ymmärtää että kyllä sitä voi katsella sen kuukauden oikein ohjelmat päällä ja palautusoikeus säilyy. Itsestään selvää on, että sitä telkkariakaan ei enää olisi sen jälkeen voitu myydä uutena pakasta, se olisi ollut petos.
En tiedä oletko oikea Gigantin myyjä vai et, minäkin voisin väittää olevani vaikka en olekaan, mutta siitä olen melko varma että Gigantti tuskin myy mitään palautettua ja asiakkaalla käynyttä tavaraa enää tehdasuutena uudelleen. Asiakkaalle on pakko mainita että se on palautettu tai "esittelytuote". Tässä mielessä on ihan sama onko sillä tietsikalla surffattu vai ei.
- tusetiesitoltenla
Nämä on gigantin nettikaupan palutuksia koskevat säännöt: http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_GetCMSContent-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q00005Im9rtmJ?MenuId=952&ContentType=content&ContentKey=2281 Luulisi, että säännöt on samanlaiset myös oikeasta kaupasta ostettaessa...
- ööööö. .ööööööö
Mee sinne giganttiin ja kysy sieltä!!!
Suotta täältä tollasia utelet, ihmiset vaan arvuuttelee ja heittelee takas ihan mitä sattuun.- 30 päivää
Tuo Gigantin 30pv. palautusoikeus on kuuluu sarjaan harhaanjohtamisen mestariteokseen.
Mikäli olen oikein tulkinnut,niin palautus oikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia.(laitetta ei saa käyttää, mutta siihen voi varovasti tutustua?)
Jos laite ei sitten syystä tai toisesta miellyttänytkään,voit palauttaa sen,kunhan tuot sen 30 päivän kuluessa käyttöohjeineen.
Liian paljon jää asiakkaan oman tulkinnan varaan.
Miksi kuluttajasuojaviranomaiset eivät ole puutuneet asiaan. - ....
30 päivää kirjoitti:
Tuo Gigantin 30pv. palautusoikeus on kuuluu sarjaan harhaanjohtamisen mestariteokseen.
Mikäli olen oikein tulkinnut,niin palautus oikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia.(laitetta ei saa käyttää, mutta siihen voi varovasti tutustua?)
Jos laite ei sitten syystä tai toisesta miellyttänytkään,voit palauttaa sen,kunhan tuot sen 30 päivän kuluessa käyttöohjeineen.
Liian paljon jää asiakkaan oman tulkinnan varaan.
Miksi kuluttajasuojaviranomaiset eivät ole puutuneet asiaan.no itse palautan tänään kannettavan saa nähdä miten käy, mutta puhelimessa sanottiin että ei tarvitse olla pakkauksia tallella ja kone menee joka tapauksessa heidän huoltonsa läpi ennen myyntiin laittoa joten tuntui ettei haittaa vaikka sillä olisi tehty mitä.
- Toimii hyvin
.... kirjoitti:
no itse palautan tänään kannettavan saa nähdä miten käy, mutta puhelimessa sanottiin että ei tarvitse olla pakkauksia tallella ja kone menee joka tapauksessa heidän huoltonsa läpi ennen myyntiin laittoa joten tuntui ettei haittaa vaikka sillä olisi tehty mitä.
Palautus onnistui ainakin mun kohdalla hyvin. Palautustiskin äijä otti koneen ja katto vain että paketissa oli kaikki puihat mukana eikä edes vaivautunut tarkistamaan että oliko läppäri ulkoisesti ehjä saati sitten oliko 30vkr kulunut jo.
- ....
Toimii hyvin kirjoitti:
Palautus onnistui ainakin mun kohdalla hyvin. Palautustiskin äijä otti koneen ja katto vain että paketissa oli kaikki puihat mukana eikä edes vaivautunut tarkistamaan että oliko läppäri ulkoisesti ehjä saati sitten oliko 30vkr kulunut jo.
eli palautin sitten koneen ja onnistui ongelmitta. multa katottiin toimiiko kone eli avasi sen ja kokeili jotain ja tutkaili myös ulkoisesti ja että kaikki levykkeet ym on mukana. Laatikko oli mutta pehmukkeita ei ollut enää jäljellä, eikä se haitannut. En tiennyt ostaessani että tulisin sen palauttamaan joten onneksi ostin Gigantista! Sainkin vanhan koneen takuuhuoltoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740