Mistä tuo ruosteen ruskea väri kasveissa oikein johtuu? Minulla on pari jättiläisvesitähdikkiä (?) tuolla akvaariossa, niiden lehtien päät ovat alkaneet muuttua sellaisiksi kummallisen ruskeiksi. Akvaario on melko vasta perustettu, olisikohan se jotain 4 viikkoa vanha. Kasvit siis silloin laitettu. Pohjalannoitetta käytin kyllä.
Vesi on n. 25- asteista, pH 7 tai ihan hieman alle, nitraatti vedessä hyvin vähäinen. Veden kovuutta en tarkalleen muista, mutta melko pehmeää se on kuitenkin. Valot ovat akvaariossa päällä n. 11 tuntia, onko se sopiva? Ja valaistuksena toimii tosiaan tavallinen 20W loisteputki, akvaario on 100L
Kasvien ruosteinen väri
3
554
Vastaukset
- RRR
Valaistukseen ny ainaki kannattaisi panostaa...ei tuolla valolla kasvit menesty ;)
- fghjklö
Mitenkäs sen valaistuksen laita, kauanko valojen kannattaisi olla päällä vuorokaudessa? Vai pitäisikö lampun olla tehokkaampi?
Ärviä kyllä näyttää kasvavan paremmin kuin hyvin. Ylettää pintaan asti ja näyttää taipuvan yli puoleen väliin akvaariota, vaikka ihan reunassa onkin. - RRR
fghjklö kirjoitti:
Mitenkäs sen valaistuksen laita, kauanko valojen kannattaisi olla päällä vuorokaudessa? Vai pitäisikö lampun olla tehokkaampi?
Ärviä kyllä näyttää kasvavan paremmin kuin hyvin. Ylettää pintaan asti ja näyttää taipuvan yli puoleen väliin akvaariota, vaikka ihan reunassa onkin.Valaistus voi olla päällä n 10-12 tuntia ja päivällä voi pitää "pienen " valaisu tauonkin....
Itse lisäisin hieman tehokkaamman lampun siihen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle273465Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122629Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.1172582Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1112251Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761713Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥491619Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261566Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001315- 1371277
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151166