Henkinen jaksaminen

alallaa

eräs psykiatri arvosteli kovin sanoin vartiointifirmoja välinpitämättömyydestä työntekijöidensä henkiseen jaksamiseen.

vartijat näkevät paljon samoja asioita kuin poliisit.

ruumiita, verta, väkivaltaa, nimittelystä aiheutuvaa stressiä. Palloseuralla junapartioissa voit joutua toditamaan itsaria junan alle missä ruumis menee kilon paloiksi.

sama metrovakseilla.

sama psykiatri sanoi että kovimpaakin vartijaan nämä asiat vaikuttavat.

poliisi pelastuslaitos vr ja hkl kun järjrestävät heti kriisiapua traumattiiseten tapahtumien jälkeen- vartiointifirmoissa hyvä jos ees saikkua saa.

olen todistanut palloseuralla junan alle jääntiä..se ei ole nätti näky

5

1018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

yksityisellä puolella oma kokemus ainekin on et pomot on soittannu ja kysynny onko tarvette käydä lekurin luona puhumassa ainekin ainekin tiimin aikoina homma toimi ja itsestään myös kiinni onko valmis alalle jos ei ole tehny itselleen selväksi et mitä vain voi sattua,tapahtua,kohdata

• ei firmanmies

Vartijaksi aikovan pitää siis tehdä itse itselle selväksi että ei tule traumaattisia kokemuksia työssä kun on niin kova jätkä. On se vaan kumma kun poliisilla, pv:llä, pelastuslaitoksella ja muilla turva-aloilla ei ole noin kovia miehiä ja titää olla kriisiavun mahdollisuuksi:))

• Stevee
        ei firmanmies kirjoitti:

Vartijaksi aikovan pitää siis tehdä itse itselle selväksi että ei tule traumaattisia kokemuksia työssä kun on niin kova jätkä. On se vaan kumma kun poliisilla, pv:llä, pelastuslaitoksella ja muilla turva-aloilla ei ole noin kovia miehiä ja titää olla kriisiavun mahdollisuuksi:))

Voi mitä kaikkea kuraa työntekijöille uskotellaankaan ja saadaan heidät tekemään, kun kerrotaan että "kovat jannut" hoitavat homman. Kuinka monasti onkaan kuultu lausahdus:"ei siellä mitään työparia tarvita, kovat jätkät pärjää yksinkin" tai "ettehän te mitään telareita tarvitse, kun niin taitavia kavereita olette". Näin saadaan taas hieman säästöjä aikaan, työntekijän kustannuksella. Eihän ikävien kokemusten jälkeen mitään terapiaa tarvita, kyllä kova jätkä pärjää omillaan. Joopa joo. Asioiden tekminen puutteellisilla resursseilla ja tiedoilla/taidoilla ei ole kovan jätkän vaan TYPERYYDEN merkki.

• Nimetön

Sekö sitten olisi normaalin/ kovan jätkän merkki, jos verta ja suolenpätkiä heitettäisiin päin näköä ja siihen ei saisi reagoida mitenkään. Siinä tapauksessa kannattaisi varmaan alkaa palkata sodantramatisoimia tyyppejä tai sitten kiinalaisia toisinajattelioiden telottajia. Valitettavasti itse alkaisin karttaa kaikkia turva-alalla työskenteleviä ja uskon, että muut tekisivät samoin. Se ei tekisi hyvää turvapalveluiden toimeksiantajan liiketoiminnalle.

• Hoitaa

tiettävästi aika hyvin noi jälki asiat verrattuna muihin firmoihin. Muissa firmoissa ei pakosti oteta edes yhteyttä, mutta seuralla olen kuullut että esim allejäännin jälkeen on soittu ensin paikalla oleville ja sen jälkeen myös työkavereille ja kysytty miltä paikalla olijat on vaikuttanut. Todella helposti on myös kotiin lähetetty ja apua annettu jopa pakolla.

Falck:lla muistan kun olin niin ei siellä paljon esimiehet soitellu tilanteen jälkeen muuta kun jos oli vuoro auki niin kysyttiin työhön tulo mahdollisuutta ja siinä sivussa ehkä edellisen tilanteen kuntoa.

Muista firmoista en tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2431
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      346
      2038
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1902
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1723
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1042
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1029
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      880
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      875
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      828
    Aihe