kuinka vanhoja lapsia jätätte keskenään kotiin? Jos vaikka itse menette baariin?
kuinka
6
553
Vastaukset
- näin..
meillä 13vuotiaalta aina kysytään että haluisko olla yksin kotona jos vanhemmat lähtis ulos. Niin kyllä yleensä käy. toinen jäi yksin 14 vuotiaana. :)
- a.p..
entäpä mielipide tästä lapset 13-v 11-v ja 2-v7kk keskenään olleet jo vuoden ajan pari kertaa kk kun äiti lähtee ulos.. mielestä aika hurja kuvio.. kaikki poikia..
- välttämättä
a.p.. kirjoitti:
entäpä mielipide tästä lapset 13-v 11-v ja 2-v7kk keskenään olleet jo vuoden ajan pari kertaa kk kun äiti lähtee ulos.. mielestä aika hurja kuvio.. kaikki poikia..
koska kaikki poikia ja yks noin pieni. voisin 11 ja 13 vuotiaan jättää.. :)
- eräs mamma
tyttö 11v ja pojat 7v ja 8v..
en jätä heitä vieläkään yksin jos ulos lähdetään..Miksi edes pitäisi,minut on jätetty jo pienestä enkä taatusti halua omille lapsilleni sitä turvattomuuden ja pelon tunnetta mitä itse koin.. mutta jokainen taplaa tyylillään - mapee
jo päiväaikaan lähden asioille tms niin on meillä ollut nelivuotiaskin siskon kanssa kahden, mutta tämä onkin jo isompi paljon.
Varsinaisesti yksin olen jättänyt nyt kokeiluna kesän aikana meidän ekaluokkalaisen. Kuitenkin kotosalla on melkein ollut joku toinenkin ja puhelimella olisi saanut yhteyden tarvittaessa.
Illalla en silti jättäisi välttämättä ekaluokkalaistakaan yksin ainakaan enää esim yhdeksän jälkeen jolloin on aika suunnata petiin. Isompien sisarusten kanssa kyllä sitten jo yötämyödenkin sillä he kyllä hoitelevat toisensa petiin ajoiss aja vain esikoinen olisi odottamassa tuloamme. Eipä ole silti ollut tarvetta kuin pariin kertaan ja silloinkin oltiin mökillä remppaamassa eikä missään baarissa..
Lasten välillä on isoja eroja ja esim siinä onko kaikki kotona. Säännöt on oltava selvät ja tapana on ollut tehdä varmistusssoitto nukkumaanmenoaikaan vielä että kaikki on ok. Kytttäämään en alennu ja sen joka tavallaan on vahtivastuussa pitää tuntea että häneen luotetaan.
Aikanaan kaksi vanhinta oli alaluokilla keskenään kotona illalla ja alle kouluiässä satunnaisesti päivällä esim kauppareissun aikaan, mutta silloin on oltava toimiva puhelinyhteys jos jokin hätä tulee. Yksinoloa yhdessä ja ihna yksin on mielestäni harjoiteltava vähitelleen eikä äkkiä vain voi päättää että nyt lapsi on tarpeeksi vanha. Lisäksi sen ajaksi on sovittava säännöt esim nukkumaanmenosta on silloin joustettu.. - satu40
isompien sisarusten kanssa yön yli.
Seitsemäntoistavuotiaan kotona ollessa pärjäävät hänen kanssaan kymmenvuotias ja 14-vuotias.
Jos nuorempia kotona niin sitten hankin paikalle aikuisen lapsenvahdin.
Toisaalta minä olen siinä mielessä "jäävi" vastaamaan näihin, että minun on todella helppo saada tarvittaessa lapsenvahteja. Jos tilanne olisi toinen niin ehkä joustovaraakin olisi syntynyt toisella lailla.
Aika paljon on varmasti myös yksilöllisiä eroja lasten välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3296257Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483716Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1512898"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2272200Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1071763- 731306
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831112Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145993Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10968Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11924