Uuden miehen lapsi

Vaikea ihminen

Olen seurustellut jo reilun vuoden eittäin ihanan ja rakastavan miehen kanssa. Mitään suurempia riitoja ei ole tullut ja muutenkin kaikki tuntuvat menevän loistavasti, kunnes miehen poika tulee kylään. Poika asuu äitinsä luona ja tapaa isäänsä useasti (n4xvko). Poika ei hyväksy minua isänsä rinnalle. Sanon mitä tahansa tai teen mitä tahansa poika ei vastaa minulle mitenkään. Hän ei puhu minulle, vain kitisee ja huutaa. Minulla itselläni on kaksi lasta ja he ovat hyväksyneet miehen erinomaisesti. Olen meinannut jopa eroa miehestä tämän pojan takia.
Haluaisin perheen ja oman talon, mutta päivä päivältä tämä tuntuu vaikeammalta tämän pojan takia. Olen neuvoton ja väsynyt yrittämään. Onko joillain muilla samoja tai saman tapaisia kokemuksia?

7

1258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehesi kanssa

      Minkä ikäinen lapsi? Jos hän mustasukkainen isästään sinulle? Puuttuuko miehesi poikansa kiukutteluun? Jos ei niin minkä takia ei?

      Jos noinkin useasti on isällään eikä vielä ole tottunut sinuun niin ihmetyttää.

      Sinuna ottaisin ja puhuisin aikuisten kesken asiasta, kysyisit mieheltäsi onko hän huomannut pojan käytöksen? Mitä voisitte tehdä yhdessä sille että kaikkien olo olisi parempi teidän kodissanne.

      • vaikea ihminen

        Lapsi on vasta kolme vuotias. Olemme asiasta keskustellut jo pariin otteeseen. Juttelun jälkeen hän kyllä tarkkailee pojan käytöstä, mutta sitten se taas lipsuu.
        Voi tietysti olla, että minulla on kovempi kuri kuin kotona. Poika saa ilmeisesti kotona kaiken periksi ja minun kodissani se ei onnistu.
        On erittäin vaikeaa kohdella toista hyvin kun rapa lentää päälle. Kohtelen häntä aivan tasavertaisesti, kuin omaa lastani!


      • lapsi--
        vaikea ihminen kirjoitti:

        Lapsi on vasta kolme vuotias. Olemme asiasta keskustellut jo pariin otteeseen. Juttelun jälkeen hän kyllä tarkkailee pojan käytöstä, mutta sitten se taas lipsuu.
        Voi tietysti olla, että minulla on kovempi kuri kuin kotona. Poika saa ilmeisesti kotona kaiken periksi ja minun kodissani se ei onnistu.
        On erittäin vaikeaa kohdella toista hyvin kun rapa lentää päälle. Kohtelen häntä aivan tasavertaisesti, kuin omaa lastani!

        Taitaa olla uhmaa ja jotkut lapset nyt on sitä mieltä että heitä ei määrää kukaan muu kuin äiti tai iskä.
        Lapsi myös varmaan kokee sinut ja lapsesi jonkinlaisena kilpailijana, jota vastaan hänen pitää tapella. Sinä olet teistä se aikuinen joten ei kannatta ottaa noin nuoren lapsen kiukkua ihan henkilökohtaisesti... Olet vain sopiva sijais-kärsijä...

        Voimia, kyllä se siitä pikkuhiljaa kun lapsi huomaa että ei saa sinua häädettyä saati suuttumaan.


      • ketä tarkoitit
        vaikea ihminen kirjoitti:

        Lapsi on vasta kolme vuotias. Olemme asiasta keskustellut jo pariin otteeseen. Juttelun jälkeen hän kyllä tarkkailee pojan käytöstä, mutta sitten se taas lipsuu.
        Voi tietysti olla, että minulla on kovempi kuri kuin kotona. Poika saa ilmeisesti kotona kaiken periksi ja minun kodissani se ei onnistu.
        On erittäin vaikeaa kohdella toista hyvin kun rapa lentää päälle. Kohtelen häntä aivan tasavertaisesti, kuin omaa lastani!

        Kolmevuotias? Kumpaa muuten tarkoitit nimimerkilläsi, itseäsi vai lasta?

        Jos itseäsi, niin hyvä, että olet huomannut itsekin, että taidat vaatia aika paljon - kolmevuotiaalta. Ettäkö sen ikäisen pitäisi osata olla fiksusti, kun maailma ympärillä on ollut paha ja erottanut hänen isänsä ja äitinsä (oli näiden ero tapahtunut mistä syystä hyvänsä näin meidän aikuisten maailmassa, niin sen kolmevuotiaan ajatuksissa maailma on kahtiajakautunut).

        Jos haluat jatkaa yhteiseloa miehesi kanssa, toivon, että löydät itsestäsi sen ymmärtävän aikuisen, joka tajuaa, ettei pojan kauna ole sinuun kohdistuvaa. Kun kaikki on huonosti, niin kuka hyvänsä kelpaa kohteeksi. Ja jos kauna kohdistuukin sinuun, niin toivottavasti ymmärrät, että hän on kolmevuotias. Minkäikäisen käytöstä ajattelit häneltä vaatia?


      • vaikea ihminen
        ketä tarkoitit kirjoitti:

        Kolmevuotias? Kumpaa muuten tarkoitit nimimerkilläsi, itseäsi vai lasta?

        Jos itseäsi, niin hyvä, että olet huomannut itsekin, että taidat vaatia aika paljon - kolmevuotiaalta. Ettäkö sen ikäisen pitäisi osata olla fiksusti, kun maailma ympärillä on ollut paha ja erottanut hänen isänsä ja äitinsä (oli näiden ero tapahtunut mistä syystä hyvänsä näin meidän aikuisten maailmassa, niin sen kolmevuotiaan ajatuksissa maailma on kahtiajakautunut).

        Jos haluat jatkaa yhteiseloa miehesi kanssa, toivon, että löydät itsestäsi sen ymmärtävän aikuisen, joka tajuaa, ettei pojan kauna ole sinuun kohdistuvaa. Kun kaikki on huonosti, niin kuka hyvänsä kelpaa kohteeksi. Ja jos kauna kohdistuukin sinuun, niin toivottavasti ymmärrät, että hän on kolmevuotias. Minkäikäisen käytöstä ajattelit häneltä vaatia?

        Nimimerkillä tarkoitan itseäni ja lapselta vaadin samaa mitä omiltani, hyvää käytöstä ja vanhempien kunnioittamista.
        On vain erittäin raskasta päivä päivältä kokea lapsen kiukkua.


      • kolmevuotiaan
        vaikea ihminen kirjoitti:

        Nimimerkillä tarkoitan itseäni ja lapselta vaadin samaa mitä omiltani, hyvää käytöstä ja vanhempien kunnioittamista.
        On vain erittäin raskasta päivä päivältä kokea lapsen kiukkua.

        kanssa pitäis pystyä keskustelemaan asiallisesti.
        Mistä täitä pönttöjä oikeen sikiää ?!?!?!?!


    • miehesi pitää auttaa

      Miehesi voi kahdenkin kesken puhua siitä asiasta poikansa kanssa. Hänen pitäisi tuoda esiin, että kohteliasta on vastata, ajatteli mitä tahansa, ja tykätä ei tarvitse, mutta käyttäytyä kuuluu silti asiallisesti. Ja kuunnella mitä pojalla on sydämmellään. Poika voi esim. kuvitella, että isä ja äiti palaisivat yhteen, jos sinua ei olisi. Turhia toiveita ei tule ruokkia jos sellainen todella on pois laskuista. Siinä tapauksessa isän kuuluu sekin kertoa lapselle, että olisi aivan sama, olisitko sinä siinä vai et, hän ei silti palaisi äidin kanssa yhteen. Tämän hän siis voi tehdä vain siinä tapauksessa että asia on niin.

      Ei pojan ole pakko sinusta pitää, senkin voi sanoa ääneen. Ja sitten voi siihen lisätä, ettei se asia silti sitä muuta, ettetkö itse pitäisi hänestä. Sellainen pistää miettimään. Poika voi luulla ettet pidä hänestä ja asennoitua siksikin jo valmiiksi sinua vastaan. Vaikka hän sinulle tiuskisi mitä tai jättäisi vastaamatta, voit sanoa, että ei se mitään, pidät hänestä sellaisena kuin hän on. On vaikea säilyttää kiukkua, jos siihen ei saa vastakaikua.

      Poika voi olla mustis isästään, kannattaisi sopia jotkut ajat noina vierailupäivinä, kun menisivät ja tekisivät jotain ihan kahden isän kanssa. Tunnin parin yhteinen juttu, tai joskus vaikka sinä menisit omien lasten kanssa jossain käymään, että saisi rauhassa aikaa isänsä kanssa. Selvästi poika nyt sitä tarvitsee, koska ei ole sinut tilanteen kanssa. Poika voi myös olla mustis lapsillesi, koska he saavat olla enemmän hänen isänsä kanssa. Olisi hyvä puhua siitäkin, mistä syistä on tultu päätökseen, että poika asuu äidillään, esim. kodin tuttuus, kaverit, tarha/koulupaikka voivat olla sellaisia syitä. Jos syynä on se, että äiti ei halua missään tapauksessa pojan muuttavan teille, sitä ei kuitenkaan kannata sanoa ääneen. Todeta vain, että aikuiset ovat sen asian keskenään sopineet lapsen parasta ajatellen.

      Sellaisia nyt alkuun tuli mieleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      177
      398
    Aihe