Opillinen kysymys

anteeksi pyytämisestä

Mitä te vl:t pyydätte anteeksi, kun ennen ehtoollista pyydätte toiselta vl:ltä synninpäästöä taikka seuroissa pyydätte anteeksi puhujalta?

Kun minulla on mielikuva, että te ette edes syntiin joudu, juuri siitä syystä kun ette laita korvakoruja ja meikkiä (ette joudu huoruuden syntiin), ette kuuntele maailmallista musiikkia tai katso televisiota (ette joudu himon syntiin).

Eli, mistä teille tulee synnintunto?

5

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaarina

      ... äärettömän hyvä kysymys ja minulla olisi myös vastaus - odottelen!

    • Likainen mieli

      Ei se mitä tekee, vaan se mitä ajattelee.
      Toki voimme pyrkiä nuhteettomaan elämään, mutta yksikään ihminen ei ole synnitön.

      • uskovaiset

        ole uskovaisia siksi, ettei heillä olisi syntiä, vaan siksi, että he uskovat syntinsä anteeksiannetuiksi Jeesuksen lunastustyön kautta.

        Mitä paremmin synti ihmiselle kirkstuu synniksi, sen suurempi ilo on anteeksiantamuksesta ja sitä suurempi voima taistella syntiä vastaan.

        Jemmima on ihana tässä! Hän selitti hyvin!


      • on paikka
        uskovaiset kirjoitti:

        ole uskovaisia siksi, ettei heillä olisi syntiä, vaan siksi, että he uskovat syntinsä anteeksiannetuiksi Jeesuksen lunastustyön kautta.

        Mitä paremmin synti ihmiselle kirkstuu synniksi, sen suurempi ilo on anteeksiantamuksesta ja sitä suurempi voima taistella syntiä vastaan.

        Jemmima on ihana tässä! Hän selitti hyvin!

        ja tapahtuma, jossa Hänen verensä ja ruumiinsa konkreettisesti annetaan nautittavaksi SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISEKSI. Syntinsä tuntemattomalle epäuskoiselle se on tuomioksi.

        Lisäksi se on muistoateria! Jos ehtoolliselle menijä kokee itsensä kelvottomaksi, hän ON kelvollinen ja tarpeeseensa syö ja juo Jeesuksen ruumista!

        Se on niin valtava uhri syntisen edestä, että älkää turhentako sitä mihinkään ihmisrituaaleihin!


      • Lestadiuskin
        on paikka kirjoitti:

        ja tapahtuma, jossa Hänen verensä ja ruumiinsa konkreettisesti annetaan nautittavaksi SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISEKSI. Syntinsä tuntemattomalle epäuskoiselle se on tuomioksi.

        Lisäksi se on muistoateria! Jos ehtoolliselle menijä kokee itsensä kelvottomaksi, hän ON kelvollinen ja tarpeeseensa syö ja juo Jeesuksen ruumista!

        Se on niin valtava uhri syntisen edestä, että älkää turhentako sitä mihinkään ihmisrituaaleihin!

        opettivat, että ehtoollinen vaatii aivan uskovaista sydäntä.

        Se on eri asia kuin synnittömyys. Se on täydellistä turvautumista siihen, että Jeesus on sovittanut minun syntini.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe