Kestoja ommelleet

Apu tarpeen!

Mitenköhän noita tarranauhoja tulisi ommella, kun olen onnistunut rikkomaan jo kaksi konetta? (omani ja lainakoneen). Olen ommellut tavallista vahvemmalla neulalla aivan siitä tarran reunasta, missä sileä kohta. Ensin pidemmällä suoralla, mutta kun kone alkoi temppuilemaan (pitkiä harppauksia), laitoin ommelta lyhyemmäksi. Sitten kokeilin siksakkia ja muuta, mutta ei kyllä onnistunut sitten millään. Tuntuu että nuo koneet (molemmat laadukkaita, mutta vanhoi) eivät jaksa painaa noin paksun kerroksen läpi oikeen kunnolla ja lopputuloksena oli molempiin koneisiin täsmälleen sama vika eli ylälanka ei lopulta enää ollenkaan tartu kankaaseen. Ainakaan omaani ei enää saanut korjattua.Tuli kalliiksi nämä kestot ja taidan jatkossa siirtyä nappisysteemeihin ellei joku osaa keroa, missä vika (koneissa vai ompelijassa :)

5

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanzq

      Kyllä mulla on onnistunut ihan hyvin, tavallisella neulalla ja ihan surutta ristiinkin nauhan päältä.

      Onko sulla ollut ihan uusi, ehjä neula?
      Jos neula on ollut jo jonkin aikaa käytössä, niin voisiko olla, että neulan pää on jo sen verran kulahtanut, ettei oikein mene läpi?

      Ja olihan sulla langat varmasti oikein?
      Ompeliko muuten kunnolla?

      • ap.

        alkuun ompeli kunnolla muutakin, mutta kun jatkoin nauhojen ompeluu, simahti eikä ommellu mitään. Neula saatto olla huono, mutta tässä vaiheessa neulan vaihto ei enää auttanu. Tosi outoo, että KUMMATKIN koneet simahti samalla tavalla. Langat varmasti oikein, sillä tarkistin kaiken mahdollisen varmaan 10 kertaa ja oon paljon ommellut yleensäkin. Nyt menossa ostamaan uutta konetta, mutta hirvittää tarranauhojen ompelu tämän perusteella. Onneksi viiden vuoden takuu tiedossa... :)


      • kdooo
        ap. kirjoitti:

        alkuun ompeli kunnolla muutakin, mutta kun jatkoin nauhojen ompeluu, simahti eikä ommellu mitään. Neula saatto olla huono, mutta tässä vaiheessa neulan vaihto ei enää auttanu. Tosi outoo, että KUMMATKIN koneet simahti samalla tavalla. Langat varmasti oikein, sillä tarkistin kaiken mahdollisen varmaan 10 kertaa ja oon paljon ommellut yleensäkin. Nyt menossa ostamaan uutta konetta, mutta hirvittää tarranauhojen ompelu tämän perusteella. Onneksi viiden vuoden takuu tiedossa... :)

        En oo mikään ompeluexpertti, mutta mulla on oman ompelukoneen kanssa välillä ongelmia langan pingoituksen suhteen. Tarkempaa neuvoa en osaa antaa...


    • Tuuleti81

      Kannattaa varmaan kiikuttaa ne koneet huoltoon ennenkä ostat uuden, saattaa olla että korjas tulee halvemmaks ja ne korjaajat osaa varmaan neuvoa, myös siinä tarranauhan ompelemisessa! Eihän ne koneetkaan ole kertakäyttöisiä! Meillä kyseinen ompelu onnistu kyl ihan ilman ogelmia!!! Tusi kummallista!

      • ap.

        Joo, korjaus olisi tullu tuon verran minimissään maksamaan per kone ja kun vanhemmat koneet kyseessä voi summa nousta. Joten upouudella tyytyväisenä nyt hurruutellaan ja tarranauhat paikoillaan! Olisipa vaan aiemmin panostanut tuohon kunnon koneeseen, kun on saanut rämien kanssa aiemminkin taistella....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe