Hei! Tietääkö kukaan yhtään tapausta jossa isovanhemmat eivät olisi muistaneet kastettavaa lasta lainkaan? Olin aivan järkyttynyt kun minulle selvisi että heiltä ei ollut edes korttia. Isovanhemmat olivat mukana kastejuhalassa niin kuin kaikki muutkin ja aina on oltu (siis tähän asti) hyvissä väleissä. Toivoisin että mahdollisimman moni vastaisi, jotta saisin rohkeutta ottaa asian heidän kanssaan puheeksi.
ei lahjaa isovanhemmilta
8
2620
Vastaukset
- heidät
siksi, että olisivat läsnä tärkeässä tilaisuudessa jakamassa kokemuksen teidän kanssanne. Vaiko siksi, että toisivat lahjoja?
Jotkut suvut eivät tuo lahjoja ristiäisiin. Mm. minun mieheni suvussa ei ole ollut tapana tuoda kastejuhlaan mitään lahjoja lapselle. Oma sukuni taas tuo lahjat joka kissanristiäisiin. Tärkeämpää oli minullekin se, että olivat mukana tärkeässä tapahtumassa.- pettynyt äiti
Ei kai kukaan lahjojen toivossa ristiäisiä järjestä ja vieraita kutsu. Ajatus siitä että isovanhemmat eivät halua lasta muistaa kastepäivänä tuntuu minusta vaan niin kovin pahalta. Ilmeisesti meidänkin tapauksessa on kyse erilaisista tavoista/ käytännöistä.
- tapana
että vain kummeiksi pyydetyt tuovat lahjoja.
- pettynyt äiti
Näin ilmeisesti meidänkin tapauksessa on, siis ajattelivat että vain kummit muistavat lasta. On se vaan jännä että jotkut ihmiset voivat samasta asiasta ajatella niin kovin eri tavalla. Toiset isovanhemmat taas olisivat tuoneet vaikka kuun taivaalta ja heitä piti rauhoitella lahjojen suhteen.
- tapauksia
Olen kuullut useammalta tuttavaltani,
ettei heidän lastensa isovanhemmat ole tuoneet lahjoja ristiäsiin,
vaan ainoastaan kummit.
Ja kun tarkemmin muistelen,
en muista omien vanhempienikaan tuoneen lasteni ristiäisiin lahjaa.
Meillä lapset ovat jo 16-22-vuotiaat.
Nykysin ihmiset tuntuvat ostavan lahjoja joka lähtöön,
ja kaikenlaista krääsää kerääntyy vuosien saatossa ihan turhankin takia.
Ennen vain kummit muistivat lasta ristiäispäivänä.
Uskon, että lapsesi isovanhemmat kyllä "muistivat" lastanne ristiäispäivänä,
vaikka muistaminen ei ollutkaan mitään konkreettista.
Hengessä mukananolo on tärkeintä.
Kyllä lapsenne varmasti saa syntymäpäivälahjoja ja muitakin aikanaan myös isovanhemmiltaan. - _-äiti-_
Minun vanhempani toivat lapselle lahjan synnärille kun hän syntyi. Kastejuhlaan eivät lahjaa tuoneet...jokin perinne juttu vissiin. Mutta enpä kyllä hoksannut asiasta mieltäni pahoittaa:)
- .....
Meillä toivat kummatkin isovanhemmat mutta enpä ole sitä vaatinut. Isomummolla sanoin että ei tarvitse tuoda lahjaa josta loukkaantui vaikka selitin että on tärkeämpää kun olet itse paikalla. Toi lahjan kuitenkin. Lapsille olen opettanut että ei se lahja ole tärkein syntymäpäivilläkään. Tärkeämpää on kun on läsnä.
- Tyytyväinen äiti
Ethän vain unohda nyt tärkeintä? Ovatko isovanhemmat ja ristiäiset vain lahjoja varten? Eikö tärkeintä ole isovanhemempien ja muiden läheisten läsnäolo tärkeänä hetkenä kuin pakettien ja korttien määrä? Isovanhemmat ehtivät muistaa lastasi varmasti vielä monta kertaa erilaisin lahjoin. Ja ovatko he jo muistaneet häntä ennen ristiäisiä, kenties heti syntymän jälkeen? Minun mielestäni ei kannata välejä pilata sen vuoksi, että kastepäivänä ei pakettia tullut. Saatat kuulostaa jopa ahneelta ja materialistilta, mikäli otat asian isovanhempien kanssa puheeksi. Isovanhempien olemassaolo on paljon arvokkaampaa kuin yksikään lahja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984