ei lahjaa isovanhemmilta

pettynyt äiti

Hei! Tietääkö kukaan yhtään tapausta jossa isovanhemmat eivät olisi muistaneet kastettavaa lasta lainkaan? Olin aivan järkyttynyt kun minulle selvisi että heiltä ei ollut edes korttia. Isovanhemmat olivat mukana kastejuhalassa niin kuin kaikki muutkin ja aina on oltu (siis tähän asti) hyvissä väleissä. Toivoisin että mahdollisimman moni vastaisi, jotta saisin rohkeutta ottaa asian heidän kanssaan puheeksi.

8

2664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heidät

siksi, että olisivat läsnä tärkeässä tilaisuudessa jakamassa kokemuksen teidän kanssanne. Vaiko siksi, että toisivat lahjoja?

Jotkut suvut eivät tuo lahjoja ristiäisiin. Mm. minun mieheni suvussa ei ole ollut tapana tuoda kastejuhlaan mitään lahjoja lapselle. Oma sukuni taas tuo lahjat joka kissanristiäisiin. Tärkeämpää oli minullekin se, että olivat mukana tärkeässä tapahtumassa.

• pettynyt äiti

Ei kai kukaan lahjojen toivossa ristiäisiä järjestä ja vieraita kutsu. Ajatus siitä että isovanhemmat eivät halua lasta muistaa kastepäivänä tuntuu minusta vaan niin kovin pahalta. Ilmeisesti meidänkin tapauksessa on kyse erilaisista tavoista/ käytännöistä.

• tapana

että vain kummeiksi pyydetyt tuovat lahjoja.

• pettynyt äiti

Näin ilmeisesti meidänkin tapauksessa on, siis ajattelivat että vain kummit muistavat lasta. On se vaan jännä että jotkut ihmiset voivat samasta asiasta ajatella niin kovin eri tavalla. Toiset isovanhemmat taas olisivat tuoneet vaikka kuun taivaalta ja heitä piti rauhoitella lahjojen suhteen.

• tapauksia

Olen kuullut useammalta tuttavaltani,
      ettei heidän lastensa isovanhemmat ole tuoneet lahjoja ristiäsiin,
      vaan ainoastaan kummit.
      Ja kun tarkemmin muistelen,
      en muista omien vanhempienikaan tuoneen lasteni ristiäisiin lahjaa.
      Meillä lapset ovat jo 16-22-vuotiaat.

Nykysin ihmiset tuntuvat ostavan lahjoja joka lähtöön,
      ja kaikenlaista krääsää kerääntyy vuosien saatossa ihan turhankin takia.

Ennen vain kummit muistivat lasta ristiäispäivänä.

Uskon, että lapsesi isovanhemmat kyllä "muistivat" lastanne ristiäispäivänä,
      vaikka muistaminen ei ollutkaan mitään konkreettista.
      Hengessä mukananolo on tärkeintä.

Kyllä lapsenne varmasti saa syntymäpäivälahjoja ja muitakin aikanaan myös isovanhemmiltaan.

• _-äiti-_

Minun vanhempani toivat lapselle lahjan synnärille kun hän syntyi. Kastejuhlaan eivät lahjaa tuoneet...jokin perinne juttu vissiin. Mutta enpä kyllä hoksannut asiasta mieltäni pahoittaa:)

• .....

Meillä toivat kummatkin isovanhemmat mutta enpä ole sitä vaatinut. Isomummolla sanoin että ei tarvitse tuoda lahjaa josta loukkaantui vaikka selitin että on tärkeämpää kun olet itse paikalla. Toi lahjan kuitenkin. Lapsille olen opettanut että ei se lahja ole tärkein syntymäpäivilläkään. Tärkeämpää on kun on läsnä.

• Tyytyväinen äiti

Ethän vain unohda nyt tärkeintä? Ovatko isovanhemmat ja ristiäiset vain lahjoja varten? Eikö tärkeintä ole isovanhemempien ja muiden läheisten läsnäolo tärkeänä hetkenä kuin pakettien ja korttien määrä? Isovanhemmat ehtivät muistaa lastasi varmasti vielä monta kertaa erilaisin lahjoin. Ja ovatko he jo muistaneet häntä ennen ristiäisiä, kenties heti syntymän jälkeen? Minun mielestäni ei kannata välejä pilata sen vuoksi, että kastepäivänä ei pakettia tullut. Saatat kuulostaa jopa ahneelta ja materialistilta, mikäli otat asian isovanhempien kanssa puheeksi. Isovanhempien olemassaolo on paljon arvokkaampaa kuin yksikään lahja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      25
      5344
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      215
      4378
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      147
      3837
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      143
      3319
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      20
      2943
    6. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      36
      1908
    7. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      19
      1698
    8. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      58
      1682
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      25
      1415
    10. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      27
      1368
    Aihe