Mitä tarkoittaa ??

sydänvaivainen

mm.-abnormal left axis deviation,

- contous abnormal (qrs ) (T)

- concider inferior infarck

Käännöksestä kiitollisena !!

8

11857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koneen

tulkinta sydänfilmistä, yleensä aina virheellinen. Koneen tulkinnalla voi heittää vesilintua! Jos kone sanoo filmin olevan normaali, se yleensä on. Mutta muut tulkinnat voivat mennä hyvinkin pitkälle metsään. Siksi sinun ei kannata miettiä noita koneen tulkintoja vaan katsoa papereista, miten lääkäri on filmin itse tulkinnut. Esim. jos potilaan lihakset tärisee EKG:ta otettaessa (vaikkapa kuumehorkan tai Parkinsonin taudin vuoksi) tulee nauhaan värinää. Sen kone usein tulkitsee kammiovärinäksi!

No, jos haluat suomeksi noita, niin tässä:

-abnormal left axis deviation: sydämen sähköisen akselin vasemmalle kääntyminen; saattaa johtua esim. verenpainetaudin aiheuttamasta sydänlihaksen paksuuntumisesta tai johtohaarakatkoksesta, saattaa olla ihan normaaliakin.

- contous abnormal (qrs ) (T): ? Kirjoitusvirhe? QRS- eli kammiokompleksin muoto on ilmeisesti jotenkin poikkeava.

- concider inferior infarck: kone kehottaa harkitsemaan muutosten syyksi sydämen alaseinäinfarktia. MUTTA älä saa sätkyä, kone ehdottaa usein infarktia vaikka EKG ei lääkärin katsomana mitenkään infarktiin viittaisikaan. Koneen tulkintaohjelmissa on vielä paljon parantamista. (siis, en sano ettei kone voisi oikeaankin tulkinnassaan osua, mutta useammin se osuu väärään ja siksi koneen omaa tulkintaa ei kannata mielestäni edes katsoa.)

• ollut hiukan huolissaan

I asteen av-blokki ja oikea haarakatkos näkyneet jo kymmenen vuotta EKG:ssä minulla. Kone ehdottaa aina vanhaa infarktia. Mitähän se tarkoittaa, eikö siis kannata kiinnittää huomiota?

• kannata
        ollut hiukan huolissaan kirjoitti:

I asteen av-blokki ja oikea haarakatkos näkyneet jo kymmenen vuotta EKG:ssä minulla. Kone ehdottaa aina vanhaa infarktia. Mitähän se tarkoittaa, eikö siis kannata kiinnittää huomiota?

kiinnittää huomiota, koska ne tulkinnat ovat, kuten sanottu, niin usein virheellisiä. Kone voi hyvinkin erehtyä oikean haarakatkoksen vuoksi. Kannattaa kiinnittää huomiota ainoastaan siihen, mitä lääkäri on filmistä tulkinnut. Jos siinä ei hänen mielestään ole merkkejä vanhasta infarktista, ei tarvitse huolehtia.

• takycardia
        kannata kirjoitti:

kiinnittää huomiota, koska ne tulkinnat ovat, kuten sanottu, niin usein virheellisiä. Kone voi hyvinkin erehtyä oikean haarakatkoksen vuoksi. Kannattaa kiinnittää huomiota ainoastaan siihen, mitä lääkäri on filmistä tulkinnut. Jos siinä ei hänen mielestään ole merkkejä vanhasta infarktista, ei tarvitse huolehtia.

Yöllä heräsin kauheaan kipuun, enkä pystynyt hengittämään.
        Kipu kesti noin nejä viisi tuntia. Hiipui ja hiipui... ja loppu.

Lähdin kavelemällä sairaalaan ja minulle naurettiin päin naamaa, ettei varmaan ollut infarkti !! mutta mutta myöhemmin sitten tunnustettiin, että näin oli sittenkin.

Sairastan perinnöllistä eosinofiliaa, johon kuuluu vaikeita sydänoireita.
        esim. syke nousee aika ajoin ihan yht`äkkiä jopa 180 ja pysyy siellä pitkään.

Tuo infarkti tuli juuri sellaisen periodin jälkeen jolloin sydän oli rytkännyt kuukausia jopa vuosia vähäväli 160-180. Rytinä alkoi ihan pieniestäkin ponnistuksesta.

Ruotsalainen lääkäri sanoi, että kuolet ellei sinun eosinofialiaasi hoideta asianmukaisesti.
        ELi eosinofiilein määrä, ja niiden aiheuttmat inflitraatit on saatava hoidettua pois.
        (Kehossani on laajoja inflitraatteja)

Hoidot ovat kauheita, sytostaatteja ja interferonia.

Oma kotikuntani tarjoaa vain suuria määriä kortisoonia, ja jos et pysty syömään heidän lääkityksiään, niin kuole pois, ole omillasi.

Olen käynyt läpi sytostaatti ja interferonihoidot.
        Minulla siis meni "trombi" läpi vasemmasta eteisestä.
        Joillakin eosinofiliaa sairastavilla menee tukoksia keuhkoissa ja aivossa.

Jälki jäi ja pysyy, ei ole koneen vika !!

Lääkärit yritti myös piiloitua kaiken maailman selitysten taakse, kun eivät tunnistaneet vaikeaa sairautta. Eivät temppuile eikä vähättele enää.
        Nyt on Emconkorit, ja nitrosuihkeet käden ulottuvilla.

mm. ensimmäisen kerran kun menin taksilla sairaalaan ja minulla oli oma sykemittari ranteessa ja se näytti 190 pahimmilaan, niin sairaanhjoitaja tuli katsomaan, naurahti ylimieliesti ja sanoi, että ota pois tuo koneesi ja "rauhoitu" ei sinulla voi olla noin korkea syke, et sinä kävele ja puhu, jos syke on noin korkea.
        Riisuin vaatteet ja asetuin sairaalan omaan koneeseen ja kuinka ollakaan syke nousi entisestään. Hoistaja teki hälystyksen jne..
        olin viikon sairaalassa ihmeteltävänä.

Kyllä täytyy sanoa, että olipa lapsellista lässytystä ja höpötystä lääkäreiden ja hoitajien arvelut mistä rytke johtuu.. voi voi...vi..u

Meni kymmnen vuotta ennekuin suomalainen lääkäri
        antoi periksi, että hän oli väärässä ja kyllä sydänoireet johtuu eosinofiliasta, joka etenee ja etenee...kun ei hoideta, kun vai oireita.

Ja eosinofiliassahan on oireita jos jonkinlaisia. Sydänoireet hankalimpia.

• kaiken kokenut....

Infarkti meni ja sydänlihas on paksuuntunut.

Syövän ja sydänvaivojen kanssa tässä temppuillaan ja työttömyyskorvauksella eletään.

B-lausunnot puutteellisia, koska herrat jumalan astuuraajat/lääkärit eivät uskalla tunnustaa virehitään.

Kuolemaa en pelkää,vaan tätä typerää elämää.

• kuuntele itseäsi ja hae apua
        ollut hiukan huolissaan kirjoitti:

kun siltä tuntuu.

Lääkärit ovat lapsellisia hyvien perheiden pullamössö poikia ja -tyttöjä. jotka eivät välitä mistään mitään, kun heillä on vain hyviä elämänkokemuksia.
        Kaikki hyvin hui ja hei... golf maila on tärkämpi kuin mikään muu instrumentti.
        ...ja tietysti uusi nuori puoliso.

Vaatikaa hyvää ja huolellista hoitoa !!

• aika
        kuuntele itseäsi ja hae apua kirjoitti:

kun siltä tuntuu.

Lääkärit ovat lapsellisia hyvien perheiden pullamössö poikia ja -tyttöjä. jotka eivät välitä mistään mitään, kun heillä on vain hyviä elämänkokemuksia.
        Kaikki hyvin hui ja hei... golf maila on tärkämpi kuin mikään muu instrumentti.
        ...ja tietysti uusi nuori puoliso.

Vaatikaa hyvää ja huolellista hoitoa !!

lailla ohi aiheen tuo lapsellinen purkauksesi.

• vastauksiin

Kun olet "sydänvaivainen" joudut ehkä joskus kardiologin juttusille. Kysy häneltä, minulle on aina vastattu. Eräs esimerkki: kun terkkarin omalääkäri näki EKG:ssä "I-asteen av-blokki" sanoi hän minulla olevan sepelvaltimotaudin. Kardiologi selitti sen ja huitaisi kädellään.
      Kun menin seuraavan kerran terkkarin sydänfilmiin,kysyin, että miten se minun sepelvaltimotautini jaksaa, vastattiin, että "siellä se blokki edelleenkin on"!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13