Moro!
Mulla la 30.1. ja kohta olis töissä tarkotus ilmottaa raskaudesta. Kysyin lääkäriltä viime käynnillä että milloin äitiyslomani alkaa, jotta voin ilmoittaa töistä pois jäämiseni, johon lääkäri vaan sanoi, että katso Kelan sivuilta. No, yritin Kelan sivuilta katsoa, mutta enhän mä sellasta kohtaa löytäny. Olis mielenkiintoista tietää jo tarkka päivä vaikka eihän sitä tietenkäään vielä tiedä joutuuko jäämään jo aikasemmin ja miten tää kaikki menee... Jostain olen kai lukenut että 30 pvää ennen laskettua aikaa, jos näin on niin tarkoitetaanko päivillä vain arkipäiviä vai miten?
Miten lasken
5
565
Vastaukset
- arkipäivää
ennen laskettua aikaa alkaa äitiysloma.
- Molla777
Sinnesuuntaan- päivämäärän saat kun alat laskemaan lasketusta ajasta 30 päivää taaksepäin laskemalla lauantait mukaan. Itse työnantajan kanssa laskeskeltiin eka päivämäärä siten. Kelalta saat sitten tarkan päivämäärän esim. silloin kun viet hakemukset 154 raskauspäivän jälkeen, toki saat sen hetikin jos esim. soitat sinne ja kysyt.
- näin!
Mene uudestaan Kelan sivuille ja ota sieltä kohta Laskennat. Sieltä vanhempainpäivärahakausi. Siihen laitat lasketun ajan niin kone antaa päivämäärän koska äitiysloma alkaa.
- Laskennat
Käy Kelan sivuilla kohdassa "Laskennat" (yläreunassa).
- vastauksista!
Eiköhän nyt ala tämäkin asia selviämään;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h503395- 343045
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv422503Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511955Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151599- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731080