Rintasyöpä

Uusi suhde???

Onko näin, että kun on rinta poistettu sen jälkeen voi unhotaa parisuhteen. Itse olen 50 v. eronnut ja rinta poistettiin tämän vuoden alussa, nyt sitten vastasin kirjeenvaihtoilmoitukseen, kirjoiteltiin ja vaihdettiin puhelinnumeroita, soiteltiin moneenkin kertaan. Nyt sitten eilen, kun suunniteltiin että nähtäisiin, kerroin että itsestäni ja täytyy sanoa että vastaus oli tyly, että unohdetaan koko juttu. Näinkö on, että miehet eivät "hyväksy" yksirintaista, näinkö sitä joutuu elämää yksin koko loppuelämän.

35

3843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on erilaisia.

Kuka mitenkin ottaa.Itse olen päätynyt olemaan yksin loppuelämäni.

• Yksin???

Miksi olet päättänut elää loppuelämän yksin?

• voi kamala

suhtautuminen.. Ahdasmielinen ihminen. Olisi edes muodon vuoksi tullut tapaamaan ja sitten sanonut ettei kemiat kohtaa tai jotain.

No, et varmasti menettänyt yhtään mitään, vaan säästyit seurustelulta pinnallisen ja keskenkasvuisen miehen kanssa.

• Rinta veks

Minulle on käynyt aivan samoin ja joka ikinen kerta leikkaukseni jälkeen.Sain huomata myös,että entisetkin tutut vapaat miehet,jotka olivat"olleet innostuneita"ennen syöpää,olivatkin aivan asiallisia.Ei puhettakaan erotiikasta syövän jälkeen!Kysytään vaan joka kerta"kuis sä jaksat?"Eli:jo olet nyt vihdoin kuolemassa/sairastunut uudestaan.Sama koskee nasituttuja.Lähimmät ystävät pelkäävät ihan samaa.Yritä siinä sitten YKSIN kannustaa itseäsi olemaan syövättä ja terve.Joka kerta hymyilen vinosti päin naamaa,kun entinen"terve"tuttu ilmoittaa saaneensa myös rintasyövän.Tekee mieli huutaa"Siitäs sait!"Mutta tunne menee ohi heti.Tilalle tulee myötätunto ja kannustus.Ei sitä voikaan iloita toisen pahasta.Sairaus on ainoa mikä näitä opettaa.Itse suhtauduin syöpäpotilaisiin ennen omaa syöpääni aivan toisin kuin itse olen saanut kokea.Moni sairas jopa alkoi "loistaa"sisäistä kauneutta ja tuli paljon upeammaksi ihmiseksi.Nämä meitä spitaalisina pitavät menettävät paljon!Itse en enää anna loukata naiseuttani sillä,että veisin "puutteellisen"kehoni arvosteltavaksi kyvyttömien eteen.Kylää seksin saa unohtaa.Moni nainen on kertonut kuinka omakin mies on hakenut äkkiä kaksirintaisen seuraa....Uusi laji:yksirintaiset amatsonit!!!!Olkaamme me!Dildot käyttöön ja ukot jää kakkosiksi:)

• Miten silloin!

Minä olen päättänyt mennä rinnankorjausleikkaukseen, tehdään uusi rinta, saa nähdä miten miehet tähän suhtautuu, tuntee itsensä "naiseksi".

• Rinta veks
        Miten silloin! kirjoitti:

Minä olen päättänyt mennä rinnankorjausleikkaukseen, tehdään uusi rinta, saa nähdä miten miehet tähän suhtautuu, tuntee itsensä "naiseksi".

Ystävättäreni laitatti myös heti ja nopeasti tekorinnan.Eikös ukkonsa valittamaan"feikki häiritsee niin ettei ota eteen!Kun sen tietää ja näkee etti ole aito.."Toinen eronnut ystävätär sai melko samat kommentit uudelta miesystävältään.Eivät näköjään kelpuuta rintasyöpäpotilaan silikoneja mutta terveiden silikonit kyllä käy!?Tyypillistä.
        Eräs puolituttu nainen menetti ensin toisen ja parin vuoden päästä toisenkin rintansa.Hänen miehensä onkin asian suhteen ihan ok!?Eikö ole hullua?Siis pitääkö meillä ole molemmat terveet tai molemmat pois ettei niitä haittais?:)

• on syövänkin jälkeen

Minä olen harrastanut seksiä normaaliin tapaan vaikka rintani on leikattu. Yksikään mies ei sen takia ole ovea minulle näyttänyt. Seksi lähtee mielestäni myös korvien välistä ei rinnan poisto mielestäni hävitä ihmisen seksuaalisuutta tai seksikkyyttä. Pitää vastapelurin olla hieman epäkypsä ihmisenä jos sellaisen takia kieltäytyy seksistä tai tutustumasta ihmiseen. Seksikkyys on muutakin kuin pelkät rinnat. Leikkaushan tarkoittaa sitä että on selviytynyt hyvin vakavasta sairaudesta ja merkki pelastumisesta. Kyllä sellainen ihminen on ansainnut hyvää seksiä ja parisuhteen siinä kuin kuka muu tahansa!!!!

• yksi mies näkökulma

näin miehen ajatusia ....ei voi millään ymmätää et siinä kohtaan vois sanoa ...no thanks...jos muuten synkkää ja juttu on samalla aaltopiteedella..mies jos luet tätä ja ajattelet noin ,mene itseesi ja mieti et treffeillekkö mennään rintojen kanssa?Kyllä teissä naisissa on paljon muutakin kivaa kun vain rinnat..hyi hävetkää miehet jos niin ajatteltte....tää oli vaan yks mies näkökulma.

• miehet `

eikä seksi,eikä se yksin asuminen hassumpaa ole.Saa mennä ja tulla miten haluaa.

• tyhmiä miehiä

fiksu mies välittää sinusta, ei rinnoistasi! JA tunnen paljon rintapuolia, jotka ovat löytäneet uuden miehen. Älä anna yhden toopen masentaa itseäsi.

• mies 2.

Hölyn pölyä teidän kirjoitukset!Ei helkkarissa me miehet tissien takia vaimoo oteta!
        Jos on muuten mukava ja sujuu,ihan halleluja onko yks tissi vai ei yhtään!

Saattaa nuoret pojan klopit olla eri mieltä!
        Ei oo silläkään naisella kuin yks tissi,jonka vieressä nukun.
        ja hyvin sujuu seksikin.
        Eikä se oo läheskään tärkein pointti suhteessa.

• Rinta veks
        mies 2. kirjoitti:

Hölyn pölyä teidän kirjoitukset!Ei helkkarissa me miehet tissien takia vaimoo oteta!
        Jos on muuten mukava ja sujuu,ihan halleluja onko yks tissi vai ei yhtään!

Saattaa nuoret pojan klopit olla eri mieltä!
        Ei oo silläkään naisella kuin yks tissi,jonka vieressä nukun.
        ja hyvin sujuu seksikin.
        Eikä se oo läheskään tärkein pointti suhteessa.

Ei pidä paikkaansa!!!Nimenomaan vanhemmat miehet eivät hyväksy yksirintaista.Minun ukkoni on 50v!Kaikki nämä miesystäväni ovat 35-55 ikäisiä tuttavapiirissämme.Jokaisen suhde on kielteinen rintasyöpäpotilaisiin!Älä teeskentele yhtään.Olen puhunut kymmenien miesten ja naisten kanssa ja pahimmat ovat omat kokemukseni.Yksikään mies ei hyväksy ja oma mies mukaan lukien.

• VALEHTELE
        Rinta veks kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa!!!Nimenomaan vanhemmat miehet eivät hyväksy yksirintaista.Minun ukkoni on 50v!Kaikki nämä miesystäväni ovat 35-55 ikäisiä tuttavapiirissämme.Jokaisen suhde on kielteinen rintasyöpäpotilaisiin!Älä teeskentele yhtään.Olen puhunut kymmenien miesten ja naisten kanssa ja pahimmat ovat omat kokemukseni.Yksikään mies ei hyväksy ja oma mies mukaan lukien.

kaikilla on mielipide.Tuskin olet KAIKKIA miehiä haastateellut.

Et ainakaan minua,etkä edellisen mielipiteen esittänyttä miestä.?

Minä rakastan yksi rintaista vaimoani.

• Rinta veks
        VALEHTELE kirjoitti:

kaikilla on mielipide.Tuskin olet KAIKKIA miehiä haastateellut.

Et ainakaan minua,etkä edellisen mielipiteen esittänyttä miestä.?

Minä rakastan yksi rintaista vaimoani.

Väitinkö ettet vaimoasi rakastaisi?Minä sentään puhun uhrin/potilaan ominaisuudessa,enkä väitä jotain ehkäpä tekopyhääkin?Mistä me tiedämme onko sinulla vaimoa laisinkaan jne..Täällä puhuu yleensä onnettomat rintansa ja kohta elämänsä menettäneet naiset.Tänne ei ole kaivattu miehiä vakuuttamaan epäuskottavia tekohurskaita väittämiä,mistä todellisilla potilailla ei ole välttämättä lainkaan samoja kokemuksia mistä sinä nyt puhut.Minä puhun henkilökohtaisesta kokemuksestani miesten keskuudessa sekä siitä mitä saman kokeneet ystävättäreni puhuvat samasta asiasta kanssani.On aika epäuskottavaa tulla miehenä vakuuttelemaan kuinka vaimo olisi edelleen yhtä haluttava seksuaalisesti ilman toista rintaansa.Meitä on monta naista,jotka omakohtaisesti tietävät ettei se pidä paikkaansa.Lisäksi sinä et taida tietää sitäkään,ettei rakasteleminenkaan suju enää samalla tavalla syövän kokeneen potilaan kanssa koska kehon kaikki limakalvot ovat kuivuneet paljon enemmän kuin esim normaalit vaihdevuodet aiheuttaisivat?Lisäksi suurin osa naisista kadottaa syövän myötä myöskin seksuaaliset halunsa.Niiden katoamista edesauttaa se,että mies katsoo kammoten naistaan eikä taatusti kiihotu enää mistään syövän runteleman naisensa tarjoamasta seksuaalisesta mielihyvästä.On turha yrittää vakuuttaa kuinka jossain piilee tällainen muita parempi mies,joka reippaasti muka edelleen kiihottuu rintapuolinaisestaan.Riittikö perusteluiksi väittämälleni?

• älä yleistä
        Rinta veks kirjoitti:

Oma mieheni on 50 . Olin geenitutkimuksessa ja jos olisi löytynyt geenivirhe, lääkäri suositteli molempien rintojen poistoa. Mieheni kommentti oli vain, että HYVÄ että on hoitokeinoja.
        Tuttapiirissäni on yli kymmenen rintasyöpätapausta, heistä kahdeksan onnellisesti naimisissa ja lopun kahden seuraelämä "normaalia" eli miehiä tulee ja menee.
        En tiedä Sinun tuttavapiiriäsi, mutta minun tuttavapiirissäni miehet eivät tuijottele vain naisen rintoja!

• katkera!
        Rinta veks kirjoitti:

Väitinkö ettet vaimoasi rakastaisi?Minä sentään puhun uhrin/potilaan ominaisuudessa,enkä väitä jotain ehkäpä tekopyhääkin?Mistä me tiedämme onko sinulla vaimoa laisinkaan jne..Täällä puhuu yleensä onnettomat rintansa ja kohta elämänsä menettäneet naiset.Tänne ei ole kaivattu miehiä vakuuttamaan epäuskottavia tekohurskaita väittämiä,mistä todellisilla potilailla ei ole välttämättä lainkaan samoja kokemuksia mistä sinä nyt puhut.Minä puhun henkilökohtaisesta kokemuksestani miesten keskuudessa sekä siitä mitä saman kokeneet ystävättäreni puhuvat samasta asiasta kanssani.On aika epäuskottavaa tulla miehenä vakuuttelemaan kuinka vaimo olisi edelleen yhtä haluttava seksuaalisesti ilman toista rintaansa.Meitä on monta naista,jotka omakohtaisesti tietävät ettei se pidä paikkaansa.Lisäksi sinä et taida tietää sitäkään,ettei rakasteleminenkaan suju enää samalla tavalla syövän kokeneen potilaan kanssa koska kehon kaikki limakalvot ovat kuivuneet paljon enemmän kuin esim normaalit vaihdevuodet aiheuttaisivat?Lisäksi suurin osa naisista kadottaa syövän myötä myöskin seksuaaliset halunsa.Niiden katoamista edesauttaa se,että mies katsoo kammoten naistaan eikä taatusti kiihotu enää mistään syövän runteleman naisensa tarjoamasta seksuaalisesta mielihyvästä.On turha yrittää vakuuttaa kuinka jossain piilee tällainen muita parempi mies,joka reippaasti muka edelleen kiihottuu rintapuolinaisestaan.Riittikö perusteluiksi väittämälleni?

Ensinnäkin, tänne todella kaivataan miehiä, niitäkin joilla on syöpään sairastunut puoliso, kertomaan omia mielipiteitään.
        Toisekseen, minultakin on rinta poistettu ( olemme molemmat yli 50) eikä seksielämässämme ole MITÄÄN vikaa. Eikä vartaloni ole syövän runtelema, vaan ihan niinkuin ennenkin. Ainoastaan toinen rinta puuttuu. Kun käytän seksikkäitä alusvaatteita ( proteesin kanssa) ei minusta mitenkään huomaa että olen syövän sairastanut. Kyllä se seksikkyyskin on siellä naisen korvien välissä. Kun tunnen itseni naiselliseksi, miehenikin pitää minua sellaisena.

• Rinta veks
        katkera! kirjoitti:

Ensinnäkin, tänne todella kaivataan miehiä, niitäkin joilla on syöpään sairastunut puoliso, kertomaan omia mielipiteitään.
        Toisekseen, minultakin on rinta poistettu ( olemme molemmat yli 50) eikä seksielämässämme ole MITÄÄN vikaa. Eikä vartaloni ole syövän runtelema, vaan ihan niinkuin ennenkin. Ainoastaan toinen rinta puuttuu. Kun käytän seksikkäitä alusvaatteita ( proteesin kanssa) ei minusta mitenkään huomaa että olen syövän sairastanut. Kyllä se seksikkyyskin on siellä naisen korvien välissä. Kun tunnen itseni naiselliseksi, miehenikin pitää minua sellaisena.

Olen ollut monessa saattohoidossa mukana ja minulla on miehiä ja naisia tuettavina.Jos oma mieheni koki syöpäni siten kun kerroin,syytätkö minua katkeraksi?Miten kuvittelet minun voivan suhtautua jos mieheni ei tukenut ollenkaan eikä tue vieläkään ja meiltä on seksielämä puuttunut jo vuosikausia.Uutta miestä en kaipaa enkä tarvitse enkä alenna itseäni kelpuutettavaksi enkä rekonstruoitavaksi.Oma syöpäni on niin paha ettei luvattu edes eloonjäämistä.Sinä syytät katkeraksi vaikka olen joutunut luopumaan rakastetuksi tulemisen toiveistakin.En kai minä eroamaankaan ala siksi,että täytyisi jotain uutta miestä miellyttää ja hankkia toinen rinta.Olen jo lapsenikin joutunut hautaamaan ja äsken isäni.Useita ystäviä muutaman vuoden aikana.Ja sinä syyttelet katkeraksi......? Olen vain suoraan kertonut sen tosiasian johon jatkuvasti olen törmännyt etteivät suurin osa miehistä halua syöpänaista.Meitä on paljon jotka ovat kokeneet saman kuin minä.Mitä ulkonäköön tulee,minäkin käytän kauniita alusvaatteita.Minustakaan ei näe,että rinta puuttuu.Toiseen kuppiin saa täytettä.Syöpäni oli myös niin paha ettei uutta rintaa edes voinut laittaa.Ole iloinen onnestasi ja toivon,että miehesi on kädestä pitämässä myös viimeisellä hetkellä.Minun ei kykene.Olemme puhuneet.Joku ystävistäni tulee.Olemme siitäkin puhuneet.

• Rinta veks
        Rinta veks kirjoitti:

Olen ollut monessa saattohoidossa mukana ja minulla on miehiä ja naisia tuettavina.Jos oma mieheni koki syöpäni siten kun kerroin,syytätkö minua katkeraksi?Miten kuvittelet minun voivan suhtautua jos mieheni ei tukenut ollenkaan eikä tue vieläkään ja meiltä on seksielämä puuttunut jo vuosikausia.Uutta miestä en kaipaa enkä tarvitse enkä alenna itseäni kelpuutettavaksi enkä rekonstruoitavaksi.Oma syöpäni on niin paha ettei luvattu edes eloonjäämistä.Sinä syytät katkeraksi vaikka olen joutunut luopumaan rakastetuksi tulemisen toiveistakin.En kai minä eroamaankaan ala siksi,että täytyisi jotain uutta miestä miellyttää ja hankkia toinen rinta.Olen jo lapsenikin joutunut hautaamaan ja äsken isäni.Useita ystäviä muutaman vuoden aikana.Ja sinä syyttelet katkeraksi......? Olen vain suoraan kertonut sen tosiasian johon jatkuvasti olen törmännyt etteivät suurin osa miehistä halua syöpänaista.Meitä on paljon jotka ovat kokeneet saman kuin minä.Mitä ulkonäköön tulee,minäkin käytän kauniita alusvaatteita.Minustakaan ei näe,että rinta puuttuu.Toiseen kuppiin saa täytettä.Syöpäni oli myös niin paha ettei uutta rintaa edes voinut laittaa.Ole iloinen onnestasi ja toivon,että miehesi on kädestä pitämässä myös viimeisellä hetkellä.Minun ei kykene.Olemme puhuneet.Joku ystävistäni tulee.Olemme siitäkin puhuneet.

Olemme paljon pohtineet naisten kanssa tätä rinta-orientoitumista yleensäkin.Haimme jotain vertailupohjaa asialle ymmärtääksemme miehiä jotka eivät pysty enää rakastelemaan rinnan menettäneen kanssa.Tällaiseen päädyimme:Jos entinen isokaluinen ja ylpeä varustuksestaan oleva mies äkkiä menettäisi onnettomuudessa kalustaan 90%ja jäljelle jäisi parin sentin tynkä?....Mitenkähän suuri menekki tällä miehellä olisi oman naisensa silmissä,saatikka muiden?Rinnan puute saattaa tuntua miehestä samalta,eikä siis kiinnosta.Seksin puutteeseen tottuu aivan hyvin.En minä sitä kaipaa.Oma mieheni ei myöskään omista peloistaan johtuen pysty tukemaan myöskään henkisesti mitenkään.Siksi on muita ystäviä ja kohtalotovereita.Ymmärrän hyvin,ettei miehiä voi oikeasti innostaa rintapuoli nainen,vaikka sitä kuinka yrittäisi olla ajattelematta.Rintojen merkitys yhteiskunnassamme yleensä ja erityisesti miehille vaan on niin valtaisa,ettei sille voi mitään.Jos jonkun mies"on niin hieno,että hänelle kelpaa tällaisenakin"jne jne.Pitääkö tällaisesta erityisesti palkita tai kehua,jos mies"hyväksyy"ja rakastaa naistaan edelleen?Kyllä minäkin olin haluttava miehelleni kun naimisiin menimme.Nyt elämän arvot ovat muut kuin rinta ja seksi.Syy,että otan tämän aiheen esille ja kerron raadollisesti kaiken mitä omaan kohtalooni kuuluu,johtuu vain siitä,että emme kykene auttamaan lähimmäisiämme ellemme puhu suoraan ja avoimesti ja yritä ymmärtää.Toivon kovasti rakkautta ja parempaa ymmärtämystä kaikille niille,joilla on lojaali ja inhimillinen ja naistaan arvostava puoliso:)!!!!

• esille
        Rinta veks kirjoitti:

Olemme paljon pohtineet naisten kanssa tätä rinta-orientoitumista yleensäkin.Haimme jotain vertailupohjaa asialle ymmärtääksemme miehiä jotka eivät pysty enää rakastelemaan rinnan menettäneen kanssa.Tällaiseen päädyimme:Jos entinen isokaluinen ja ylpeä varustuksestaan oleva mies äkkiä menettäisi onnettomuudessa kalustaan 90%ja jäljelle jäisi parin sentin tynkä?....Mitenkähän suuri menekki tällä miehellä olisi oman naisensa silmissä,saatikka muiden?Rinnan puute saattaa tuntua miehestä samalta,eikä siis kiinnosta.Seksin puutteeseen tottuu aivan hyvin.En minä sitä kaipaa.Oma mieheni ei myöskään omista peloistaan johtuen pysty tukemaan myöskään henkisesti mitenkään.Siksi on muita ystäviä ja kohtalotovereita.Ymmärrän hyvin,ettei miehiä voi oikeasti innostaa rintapuoli nainen,vaikka sitä kuinka yrittäisi olla ajattelematta.Rintojen merkitys yhteiskunnassamme yleensä ja erityisesti miehille vaan on niin valtaisa,ettei sille voi mitään.Jos jonkun mies"on niin hieno,että hänelle kelpaa tällaisenakin"jne jne.Pitääkö tällaisesta erityisesti palkita tai kehua,jos mies"hyväksyy"ja rakastaa naistaan edelleen?Kyllä minäkin olin haluttava miehelleni kun naimisiin menimme.Nyt elämän arvot ovat muut kuin rinta ja seksi.Syy,että otan tämän aiheen esille ja kerron raadollisesti kaiken mitä omaan kohtalooni kuuluu,johtuu vain siitä,että emme kykene auttamaan lähimmäisiämme ellemme puhu suoraan ja avoimesti ja yritä ymmärtää.Toivon kovasti rakkautta ja parempaa ymmärtämystä kaikille niille,joilla on lojaali ja inhimillinen ja naistaan arvostava puoliso:)!!!!

siinä,että syytät kaikkia miehiä smanlaisiksi kuin omasi on ollut. Kun sitten joku fiksu mies täällä kertoo, ettei välitä naisen rinnoista vaan naisesta itsestään -> väität tyhmäksi!
        Et myöskään suostu kuuntelemaan meitä, jotka keromme, että fiksuja ja välittäviä miehiäkin on ollut. Kyllä! Minun mieheni oli joka kerta sädehoidossakin rinnallani.Ja on ollut mukanani jokaisella lääkärissäkäynnillä. Ja ensimmäinen joulu sairastumiseni jälkeen... hän oli varannut meille täysihoitolajoulun jottei minun tarvitse rasittaa itseäni jouluvalmisteluilla! Hyviäkin miehiä on olemassa. Joten älä yleistä äläkä morkkaa niitä hyviä miehiä jotka tänne kirjoittavat!

ps. saattohoitajani olen ollut itsekin...syöpä vie ihmisiä läheltäni.

• vaietaan.
        Rinta veks kirjoitti:

Aikalailla samoilla linjoilla sinun kanssasi olen.Eikä sitä rinnattomana itseään kovin naiselliseksi tunne.

• on itsestä kiinni!
        vaietaan. kirjoitti:

Aikalailla samoilla linjoilla sinun kanssasi olen.Eikä sitä rinnattomana itseään kovin naiselliseksi tunne.

proteesi liivien sisälle ja peruukki päähän. Tuttavat ovat jopa sanoneet että näytän paremmalta kuin ennen! Älkää kanssasisaret vajotko itsesääliin, se ei kaunista ketään!

• kahdelta "kantilta!
        on itsestä kiinni! kirjoitti:

proteesi liivien sisälle ja peruukki päähän. Tuttavat ovat jopa sanoneet että näytän paremmalta kuin ennen! Älkää kanssasisaret vajotko itsesääliin, se ei kaunista ketään!

Minusta tätä pitää katsoa kahdelta "kantilta", eli sellaiset, jotka ovat naimisissa, heillä on aviomies tukena ja varmaankin jos ollaan jo yli 50, rinnattomuus silloin ei tunnu niin pahalta. Sitten ollaan me yksinäiset yli 50, ei ole tukijaa ja tunne että "joutuu" elämään yksin loppuelämän, kun on todella vaikea löytää miesystävää.

• mutta turha
        kahdelta "kantilta! kirjoitti:

Minusta tätä pitää katsoa kahdelta "kantilta", eli sellaiset, jotka ovat naimisissa, heillä on aviomies tukena ja varmaankin jos ollaan jo yli 50, rinnattomuus silloin ei tunnu niin pahalta. Sitten ollaan me yksinäiset yli 50, ei ole tukijaa ja tunne että "joutuu" elämään yksin loppuelämän, kun on todella vaikea löytää miesystävää.

silti syyllistää kaikkia Suomen miehiä tunteettomiksi. Ja yksin elin minäkin kymmenisen vuotta ennenkuin nykyinen tuli vastaan. Ensin löytyi mies, heti seuraavana vuonna syöpä. Onneksi ei juossut karkuun minunkaan mieheni.

• pettynyt minäkin
        mutta turha kirjoitti:

silti syyllistää kaikkia Suomen miehiä tunteettomiksi. Ja yksin elin minäkin kymmenisen vuotta ennenkuin nykyinen tuli vastaan. Ensin löytyi mies, heti seuraavana vuonna syöpä. Onneksi ei juossut karkuun minunkaan mieheni.

niin miesystäväni alkoi vältellä minua. Hän puhui siitä kuinka kamalaa rinnan menettäminen varmaan on, vaikka hänen oma äitinsä oli parikymmentä vuotta sitten sairastanut rintasyövän ja leikattu radikaalisti. Luulisi että poika olisi tottunut proteeseihin ja rinnattomuuteen jo lapsena.

No, hän alkoi siis vältellä minua ja ilmenikin, että hän oli etsinyt uuden, terveen naisystävän jo ennen kuin minua oli edes leikattu.

Kaikenlisäksi minulta ei edes poistettu rintaa, vaan vain osa siitä. Se mies kuitenkin näytti todellisen luonteensa.

Hyvä kun pääsin eroon..

• rintsari
        Rinta veks kirjoitti:

Olen nykyisen ukkoni tavannut sytojen aikaan, hiukset harvenneena ja ei hän ole ollenkaan häiriintynyt sairauksistani. Ei sääli, eikä inhoa, kohtelee ihan normaalisti.
        Ihmiset yksilöitä, näinhän se menee.

• on ihmisestä
        rintsari kirjoitti:

Olen nykyisen ukkoni tavannut sytojen aikaan, hiukset harvenneena ja ei hän ole ollenkaan häiriintynyt sairauksistani. Ei sääli, eikä inhoa, kohtelee ihan normaalisti.

kiinni,tosi on!Täällähän tehhään meistä äijistä ihan sieluttomia julumureita!

Miten itse suhtaudutte sitten mieheen,jolta puuttuu jotain`?Vaikkapa toinen käsi?

Jos on itselle rinnat tai sen puute onkelma,ei oo miehen vika.
        Ja harvalla yli 50.vuotiaalla naisella on enää hyvin seksikkäät ne rinnat .
        Kuin myös miehien ,isot mahat ja muut.
        Sanon vielä että ihimisestä se on kiinni,ei tisseistä.

• linssiluteena paikalla....
        on itsestä kiinni! kirjoitti:

MITEN MAHTAA KÄYDÄ KUN OTAT PERUUKIN POIS JA PROTEESIN? VAIKKA OLISIT KUINKA ITSETUNTOSI UHOSSA JA MUUT MIELESTÄSI ITSESÄÄLIN VALLASSA,NIIN EI TAITAISI SULHO IHASTUA::::

• häpeä
        linssiluteena paikalla.... kirjoitti:

MITEN MAHTAA KÄYDÄ KUN OTAT PERUUKIN POIS JA PROTEESIN? VAIKKA OLISIT KUINKA ITSETUNTOSI UHOSSA JA MUUT MIELESTÄSI ITSESÄÄLIN VALLASSA,NIIN EI TAITAISI SULHO IHASTUA::::

olet ilkeä ihminen.

• Tapasin
        rintsari kirjoitti:

mieheni sytojen aikaan,hiukset harvenneena jne. Hän on edelleenkin rinnallani,oli minulla tissit tai ei.

• Janett

minulla on tavallaan krooninen lymfooma, joka saattaa uusia vaikka peräkkäisinä vuosina tai ainakin joka toinen vuosi vasta-aineista huolimatta. Joten olen varautunut siihen, ettei minuakaan kukaan huoli kumppanikseen, kun saa samalla mahdollisen syövän seurakseen. Ex-miesystäväni jätti minut talvella jo pelkän väsymyksen vuoksi, 3 viikon päästä vasta todettiin syöpä. Olisi jättänyt heti, jos syöpä olisi todettu aikaisemmin. Nyt hänellä on hehkeä, nuori, hoikka, hiukset päässä oleva blondi.

Minä olen kalju, vähemmän hoikka, 51-vuotias, joten eipä taida olla mahdollisuuksia miesmarkkinoilla näillä eväillä.

• naiselle olla

ylittämätön paikka edes riisuuntua yksirintaisena.

• arpirinta
        naiselle olla kirjoitti:

ylittämätön paikka edes riisuuntua yksirintaisena.

vaan naisen omasta asenteesta vartaloonsa. Jos ei itse koe itseään haluttavaksi ja seksi ei kiinnosta, niin vaikea olettaa että kumppanikaan kiihottuisi tai olisi mikään seksipeto.

On nämä vaikeita asioita. Minä "selvisin" säästävällä leikkauksella, ainakin toistaiseksi. Myönnän kyllä että ennen leikkausta surin jo valmiiksi sitä että menettäisin rintani, ajatus tuntui todella pahalta. Olin helpottunut leikkauksen jälkeen, kun olinkin edelleen kaksirintainen.

Toisaalta mielessä kytee pelko syövän uusimisesta sen takia, että rinta mahdollisine syöpäsoluineen on jäljellä.

Minulla on mies, seksiäkin harrastamme peräti viikottain. Ei se yhtä "kiihkeää" ole kuin ennen sairastumistani, mutta onpahan edes jotain. Tuntuu tosiaan että omat halut ovat vähän hukassa. Jos olisin yksineläjä, tuskin kaipaisin tällä hetkellä miestä elämääni. Tai mistä sitä tietää, ehkä kaipaisin kahta kauheammin.

Totuus taitaa kuitenkin olla, että ei meitä kukaan voi rakastaa, jos emme edes itse rakasta itseämme. On tämä niin rankka prosessi tämä sairastuminen hoitoineen, elämänuskon jatkuminen.. Seksiasiat jää taustalle. Toisaalta on ihana kokea läheisyyttä. Ikävää, jos kaikki miehet eivät kykene näkemään naistaan samoin silmin kuin ennen. Julmaa suorastaan, jollei korjausleikkauksenkaan jälkeen "kelpaa". Luulen että vika on silloin miehessä itsessään ja hänen korviensa välissä, eikä siihen auta vaikka maailman taitavin plastiikkakirurgi rakentaisi naisen uudelleen..

• Vielä vähän aikaa yksirinta...
        arpirinta kirjoitti:

vaan naisen omasta asenteesta vartaloonsa. Jos ei itse koe itseään haluttavaksi ja seksi ei kiinnosta, niin vaikea olettaa että kumppanikaan kiihottuisi tai olisi mikään seksipeto.

On nämä vaikeita asioita. Minä "selvisin" säästävällä leikkauksella, ainakin toistaiseksi. Myönnän kyllä että ennen leikkausta surin jo valmiiksi sitä että menettäisin rintani, ajatus tuntui todella pahalta. Olin helpottunut leikkauksen jälkeen, kun olinkin edelleen kaksirintainen.

Toisaalta mielessä kytee pelko syövän uusimisesta sen takia, että rinta mahdollisine syöpäsoluineen on jäljellä.

Minulla on mies, seksiäkin harrastamme peräti viikottain. Ei se yhtä "kiihkeää" ole kuin ennen sairastumistani, mutta onpahan edes jotain. Tuntuu tosiaan että omat halut ovat vähän hukassa. Jos olisin yksineläjä, tuskin kaipaisin tällä hetkellä miestä elämääni. Tai mistä sitä tietää, ehkä kaipaisin kahta kauheammin.

Totuus taitaa kuitenkin olla, että ei meitä kukaan voi rakastaa, jos emme edes itse rakasta itseämme. On tämä niin rankka prosessi tämä sairastuminen hoitoineen, elämänuskon jatkuminen.. Seksiasiat jää taustalle. Toisaalta on ihana kokea läheisyyttä. Ikävää, jos kaikki miehet eivät kykene näkemään naistaan samoin silmin kuin ennen. Julmaa suorastaan, jollei korjausleikkauksenkaan jälkeen "kelpaa". Luulen että vika on silloin miehessä itsessään ja hänen korviensa välissä, eikä siihen auta vaikka maailman taitavin plastiikkakirurgi rakentaisi naisen uudelleen..

olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että on omasta asenteesta kiinni miten suhtautuu vartaloonsa, haluaako olla haluttava. Itse olen yksinäinen ja rinnattomana olen ollut yli vuoden ja nyt olen menossa korjausleikkaukseen ja uskon että vielä joskus löydän miehen joka hyväskyy minut tällaisena. Monet miehet juuri tuossa 50-...yli hakeavat nuoria nättejä, mutta uskon että teitä miehiä on jotka hyväksyvät "rintaisenkin".

• kaikki samanlaisia

Olin 34 v kun rintasyöpä todettiin. Olin tutustunut erääseen mieheen noin 2kk aikaisemmin netin välityksellä ja olimme tapailleet toisiamme 6-7vko. Tämä mies seisoi rinnallani koko kesän kun odotin leikkaukseen pääsyä ja kun elämästä pienen pojan yh:na ei oikein tullut mitään syöpähoitojen kanssa hän muutti luoksemme, kävi kaupassa, auttoi suihkuun kun olin huono, teki ruokaa yms. Auttoi jopa rahallisesti..

Olemme yhä yhdessä ja nyt naimisissa mutta hänen viestinsä oli minulle kun epäilin naiseuttani että ei hän rakasta minun tissiäni vaan minua. Meillä syöpä yhdisti ja lujitti. Täytyy sanoa että noin fiksuja ja hyviä miehiä on ehkä harvassa mutta on niitä olemassa joten älä lannistu.

Ehkä siitä ei heti kannattaisi kertoa vaan ensin antaa ihmisen tutustua sinuun. Itse en koskaan kerro vieraille syövästäni sillä ennakkoasenteet ovat syvällä enkä halua silmätikuksi..

Hyvää syksyä ja onnea rakkauden seikkailuihin..

Anneli

• Rinta veks

On todella kiva lukea,että noin hyviä ja ymmärtäväisiäkin miehiä vielä jossain löytyy.
      Luultavasti siinä vaikutti vielä pieni poikasikin.Lisäsi empatian tunnetta.Ihanaa!!!!Pysykää terveisnä kaikki!!!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      49
      3747
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3709
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2579
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1679
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe