Slipping through my fingers

Fernando

soi juuri stereoissani, kun lapseni lähti kouluun... tuntuu hassun haikeelta, vaikka hänen mielestään kyseeessä on vain hauska ja jännä juttu...

Kenen muun mielestä The Visitors on aliarvostettu levy? Eihän sillä ole sellaisia kerralla päähän iskeviä hittejä kuin Mamma Mia, mutta minua viehättävät kunnianhimoisemmatkin kappaleet tyyliin I Let the Music Speak.

12

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EHJ

      Onhan se aliarvostettu. Minusta Abba oli parhaimmillaan juuri loppuvaiheessa. Esim "One of us" ja "When all is said and done" ovat loistavia kappaleita.

    • Marsmies

      Samoilla linjoilla ollaan. Visitors on todella tyylikäs levy. Kappaleet ehkä enemmän aikuiseen makuun sopivia. Sanoitukset mahtavat ja paljon puhuvat.

      • BJÖRN AGAIN

        ABBAN viimeinen studioalbumi The Visitors on minunkin mielestäni heidän parhaansa.Ehjä kokonaisuus,ei suuria hittejä eikä floppeja ;)

        Vai olikos toi One Of Us listahitti...


      • Daddy Pop
        BJÖRN AGAIN kirjoitti:

        ABBAN viimeinen studioalbumi The Visitors on minunkin mielestäni heidän parhaansa.Ehjä kokonaisuus,ei suuria hittejä eikä floppeja ;)

        Vai olikos toi One Of Us listahitti...

        oli kyllä iso hitti, ja When all is said and done olis varmaan myös ollut jos se olis julkaistu singlenä muuallakin kuin jenkeissä. Mutta on The Visitors -levyllä heikotkin hetkensä, esim. Two for the price of one on aivan kamala tekele. Albumikokonaisuutena ryhmän paras saavutus on minusta Super Trouper, joka nosti Anderssonin ja Ulvaeuksen lopullisesti suurten pop-säveltäjien sarjaan. Esim. The Winner Takes It All on aivan mahtava kappale.


    • aapo63

      Aliarvostettu kenties noin yleisesti, mutta myynnillisesti se menee esim. Suomessa reilusti ohi edeltäjänsä (Super Trouper). Ja onhan The Visitors kriitikoiden silmissä saanut arvoisensa paikan yhtenä huipputeoksena. Tämä kävi ilmi silloin kun Abban tuotantoa julkaistiin remasteroituna.

      Omasta mielestäni tuo The Visitors ennakoi hyvin sen mitä Abballe oli tapahtumassa. Levyn linja on kauttaaltaan tumma ja synkkä - jopa ns. hilpeimmät biisit Head Over Heels Ja Two For The Price Of One on verhottu tietynlaiseen alakuloon. Mutta se on loistava kokonaisuus. Yksinkertainen ja hyvin synkkä - kuten tekijänsäkin tuossa vaiheessa olivat (siis synkkiä - ei yksinkertaisia .-)

      Ja sitten he laittavat levylle vielä biisin josta kaikkien olisi jo pitänyt osata lukea tuleva - When All Is Said And Done.

      • Fernando

        on käsittääkseni kuitenkin kansainvälisesti menestyneempi kuin The Visitors. Jos oikein muistan oli Voulez-Vous Abban läpimurto Etelä-Amerikassa (silloinhan Abban suosio Australiassa ja Euroopassa laski vähän) ja Super Trouper vielä suurempi menestys, joka meni myös Euroopassa ja Afrikassa kaupaksi melkein Arrivalin tahtiin. The Visitors kuitenkin floppasi Amerikassa ja Australiassa, eikä siltä irronnut Euroopassakaan muita top 3 -hittejä kuin One of Us.


      • aapo63
        Fernando kirjoitti:

        on käsittääkseni kuitenkin kansainvälisesti menestyneempi kuin The Visitors. Jos oikein muistan oli Voulez-Vous Abban läpimurto Etelä-Amerikassa (silloinhan Abban suosio Australiassa ja Euroopassa laski vähän) ja Super Trouper vielä suurempi menestys, joka meni myös Euroopassa ja Afrikassa kaupaksi melkein Arrivalin tahtiin. The Visitors kuitenkin floppasi Amerikassa ja Australiassa, eikä siltä irronnut Euroopassakaan muita top 3 -hittejä kuin One of Us.

        Olet oikeassa, että maailmanlaajuisesti Super Trouper oli menestyksekkäämpi kuin The Visitors. Ilmaisin itseni huonosti yöllä.
        Jostain kumman syystä Suomessa The Visitors myi 66 000 kipaletta siinä missä Super Trouper hyytyi reiluun 50 000. Olisiko sitten taas tämä melankolisuus purrut suomalaisiin paremmin???
        Tiedä tuota


      • Fernando
        aapo63 kirjoitti:

        Olet oikeassa, että maailmanlaajuisesti Super Trouper oli menestyksekkäämpi kuin The Visitors. Ilmaisin itseni huonosti yöllä.
        Jostain kumman syystä Suomessa The Visitors myi 66 000 kipaletta siinä missä Super Trouper hyytyi reiluun 50 000. Olisiko sitten taas tämä melankolisuus purrut suomalaisiin paremmin???
        Tiedä tuota

        oli toisaalta vissiinn ainut Abban listaykkönen täällä, eikä tuota albumia järin melankolisena voi pitää...


      • BJÖRNAGAIN
        Fernando kirjoitti:

        oli toisaalta vissiinn ainut Abban listaykkönen täällä, eikä tuota albumia järin melankolisena voi pitää...

        että Ruotsalaiseksi albumiksi The Visitors on HYVIN melankolinen ;)

        Aivan oikein,The Winner Takes It All on upea,läpisävelletty piisi...aivan klassikko.Jätkät ja Agneta todella näyttivat osaamisensa...

        Olen myös onnellinen kappaleesta Happy New Year...joululauluja on pilvin pimein mutta tätä minä soitan kympillä aina vuoden vaihtuessa,jos mahdollista...ja naapuritkin tykkää ;D

        Arrival-albumilta yksi kappale saa aina meitsin karvat pystyyn (positiivisessa mielessä) Nimittäin TIGER ! Agneta vetää siinä niin kympillä...oioi ja uuuu ;)
        Onhan siinä muitakin hyviä piisejä tietysti.

        Vielä sanoisin etteivät myyntiluvut useinkaan korreloi musiikillisen laadukkuuden kanssa samansuuntaisesti...niin...ei minulla muuta ;D

        No vielä on sanottava ettei Ruotsista ABBAN jälkeen juuri mitään hyvää ole tullutkaan...


      • tullut
        BJÖRNAGAIN kirjoitti:

        että Ruotsalaiseksi albumiksi The Visitors on HYVIN melankolinen ;)

        Aivan oikein,The Winner Takes It All on upea,läpisävelletty piisi...aivan klassikko.Jätkät ja Agneta todella näyttivat osaamisensa...

        Olen myös onnellinen kappaleesta Happy New Year...joululauluja on pilvin pimein mutta tätä minä soitan kympillä aina vuoden vaihtuessa,jos mahdollista...ja naapuritkin tykkää ;D

        Arrival-albumilta yksi kappale saa aina meitsin karvat pystyyn (positiivisessa mielessä) Nimittäin TIGER ! Agneta vetää siinä niin kympillä...oioi ja uuuu ;)
        Onhan siinä muitakin hyviä piisejä tietysti.

        Vielä sanoisin etteivät myyntiluvut useinkaan korreloi musiikillisen laadukkuuden kanssa samansuuntaisesti...niin...ei minulla muuta ;D

        No vielä on sanottava ettei Ruotsista ABBAN jälkeen juuri mitään hyvää ole tullutkaan...

        ainakin Eva Dahlgren ja Bo Kaspers Orkester


    • Chiquitita

      Mun mielestä se on tosi hyvä levy. Se on eka Abban levy(ei lasketa kokoelmalevyjä) jonka ostan, koska ihastuin Slipping through my fingersiin ja ne muutkin biisit oli hyviä, vaikka ei ollutkaan sellaisia hittejä.

    • abbadabbadoo

      visitors -albumi kruunaa mielestäni täydellisestti abban uran. Sen tumma, melankolinen sävy saa minut ainakin kananlihalle. Satuin kuuntelemaan sitä "traagisen" rakkauteni aikana, talvella. Se toimi symbolisesti elämäntilanteessani. Mitä abban henkilöihin tulee, niin uskon vahvasti että sieltä alitajunnan syvyyksistä nämä sävelet todellakin ovat tulleet, prosessina kaiken päätökselle. Koen muuten aina jotenkin visitorsia kuunnellessani kuinka sen alunperin säveltäneet ja kuulija täällä Pohjolassa kohtaavat. Kuuluu miun talviabbasessioihin, heh!
      Keväällä on sit toiset abbat...
      Eli kohta käyn kiinni visitorsiin taas!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe