Saiggu

Ansku*

Hei Saiggu! Olen vuoden seurustellut miehen kanssa ja meillä on ollut aika kivikkoinen alku. Eniten minua tässä suhteessa on rassannut miehen runsas alkoholin käyttö. Humalassa hän muuttuu aivan eri ihmiseksi ja on ilkeä ja itsekäs. Silloin ei koskaan voi tietää mitä hän seuraavaksi keksii. Mies on ollut masentunut ja työstää "edellistä" elämäänsä vaikkakin asiat alkavat vihdoin ratketa siltä osin.

Rakastamme toisiamme paljon. Välillä vain olen joutunut todella pitkään miettimään riittääkö se. Olen koittanut miehelle sanoa että hän tekee päätökset jatkon suhteen. Jos hän haluaa juoda, tehköön niin mutta minä en sitä aio olla katsomassa. Mies on sanonut että ymmärtää tämän ja kertoi että hän pystyy muuttumaan, että hänestä olisi elämään perhe-elämää kanssani. Miten tässä mahtaa käydä? Riittääkö välillämme oleva rakkaus muuttamaan asiat parempaan suuntaan?

2

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saiggu

Hei Ansku!
      Mies ei pääse ongelmasta ilman ammatti apua, mutta hänen olisi ensin itse myönnettävä ongelmansa. Hän ei tällä hetkellä ole valmis muuttumaan. Sinun tulisi vaatia konkreettista yrittämistä alkoholin käytön lopettamiseksi. Ei riitä pelkät lupaukset vaan sinun olisi laitettava suhde katkolle. Hän yrittää tosissaan vasta sitten. Mies vaatii sinulta kuitenkin paljon kannustusta lopettamiseen. Riittääkö rakkautesi käymään sen läpi hänen kanssaan.Olet pitkäpinnainen ,mutta näen sinulla paremman tulevaisuuden muualla.Se haluatko siirtyä eteenpäin nyt vai myöhemmin on sinun päätettävissäsi. Karua mutta sanon niin kuin asian näen.Tulevaisuutesi näyttää kuitenkin hyvältä loppujen lopuksi.

• Ansku*

Kiitos sinulle vastauksestasi!
        Niin, olen huomannut että mies ei kovin helpolla ole muuttamassa tapojaan.. Puhuminen ei ainakaan auta yhtään. On energiat aika loppu tämän jutun suhteen ja olen ajatellut että ainut vaihtoehto on tosiaan pistää suhde katkolle jospa se jotain auttaisi. En enää oikein tiedä mitä haluan, mitä tunnen, mitä tulevaisuus tuo. On vähän tuuliajolla olotila kun käsiin ei taaskaan tunnu jäävän mitään..

Lohduttavaa kuulla että tulevassa kuitenkin näkyisi valoa minulle. On ollut tosi rankkaa jo parisen vuotta ja tämä on ollut minulle todellinen henkisen kasvun paikka jos mikä. Ehkä tämän suhteenkin tarkoitus on ollut siinä, kasvattaa henkisesti ja opettaa minulle jotain.

En tiedä eteenpäin siirtymisestä, miten käy. Ehkäpä asiat ratkeavat itsestään siihen suuntaan. Toivon että saan asiat kuitenkin mallilleen.

Lämmin kiitos sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1183
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      989
    Aihe