Minulla todettiin toukokuulla keskivaikea masennus ja lisäksi kärsin sosiaalisesta jännittämisestä. Psykiatri määräsi minulle Cibralexia jonka pitäisi auttaa molempiin vaivoihin. Tämänhetkinen annos on 15 mg/pv. Olo on jotenkin tasapaksu, mikään ei "heilauta". Jännitykseen ei ole ollut apua. Onko kokemusta, voiko lääkkeen vaikutus vielä 3 kk:n käytön jälkeen muuttua. 15 mg:sta olen käyttänyt n. 1kk, sitä ennen 10 mg.
Turhaanko odotan vaikutusta ?
4
529
Vastaukset
- yleensä parissa kuukaudessa
jos vaikuttavat, jännittämiseen niistä ei ole apua kliinisten kokeiden mukaan kuin noin 20 prosentilla käyttäjistä, eikä niitä siihen suositella.
Parempi olisi koettaa saada elämä järjestykseen terapian avulla kuin tasoittaa kemiallisesti tunteet pois, tämähän on meidän ainoa elämä.- tietoa ?
Minulle tosiaan määräättiin suoraan näitä lääkkeitä, mitään terapiaa ei ehdotettukaan. Asun pienellä paikkakunnalla ja terapiaan pitää lähteä kauemmaksi. Pääseeköhän sinne tk:n kautta vai yksityisesti. Mitähän se suurin piirtein maksaa.
- keski-ikäinen5
tietoa ? kirjoitti:
Minulle tosiaan määräättiin suoraan näitä lääkkeitä, mitään terapiaa ei ehdotettukaan. Asun pienellä paikkakunnalla ja terapiaan pitää lähteä kauemmaksi. Pääseeköhän sinne tk:n kautta vai yksityisesti. Mitähän se suurin piirtein maksaa.
Toistamiseen jo käytössä mielialalääkkeet, nyt menossa 40 mg Citalopram ratiopharmia.
Ei minullekaan automaattisesti terapiaa tarjottu, itse piti pyytää lähetettä psykologin juttusille. Sain sen tk:n omalääkäriltä.
Vajaan vuoden kävin 2-4 vkon välein juttelemassa, ensimmäistä kertaa elämässäni kävin asioita läpi lapsuudesta lähtien ammattihenkilön kanssa. Sain asioihin uutta näkökulmaa ja sain äitiäni kohtaan tuntemani kaunan loppumaan, opin ymmärtämään eri tapahtumien merkityksiä elämääni.
Henkinen tilani on tällähetkellä tasainen, sosiaalisia tilanteita jännitän edelleen ja punastelen. Koen kuitenkin tulleeni vahvemmaksi ihmisenä, enkä päästä ihan niin helposti muita ihmisiä painamaan minua alaspäin kuin ennen.
Tsemppiä sinulle!....
- Nimetön
lääkkeitten vaikutus saattaa muuttua kunhan vain jaksat rauhassa odottaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724164Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963587Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363309- 512830
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182309- 402248
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222042- 201554
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami121500Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321486