Asennutin lämpöpumpun ja siihen vedettiin sisä- ja ulkoyksikön välille erittäin jäykkä kaapeli. Kaapelissa merkintä EKRK 5G 1,5 CE Blyfrifkr. Kaapelissa on muovitettu metallivaippa. Saako tällaista kaapelia asentaa ulos, minusta se vaikuttaa putkilangalta, mutta en löytänyt netistä mitään tietoa tästä kaapelista.
Mikä kaapeli on
9
3683
Vastaukset
- sähikäinen sawosta
Minun mielestä ekr on mplm:mää eli putkilankaa. putkilankaahan ei saa asentaa edes pesutiloihin. Yleensä sisä- ja ulkoyksikön väli kaapeloidaan mmj5x1,5s.
- tietysti
jos et teettänyt pimeästi ilman veroja.
- Nimetön
Kyllä työ on tehty kuitilla, mutta ei se väärästä kaapelista laillista tee. Muualla mitä olen nähnyt on käytetty MMJ:tä
- selviää
Nimetön kirjoitti:
Kyllä työ on tehty kuitilla, mutta ei se väärästä kaapelista laillista tee. Muualla mitä olen nähnyt on käytetty MMJ:tä
tekijä?? Eli tuskin on laitonta kaapelia.
- -kauko
EKRK -kaapeli on ruotsalaista putkilankaa eli vastaa meille tuttua MPLM-kaapelia. On tarkoitettu kiinteisiin asennuksiin sisätiloissa.
- kuka lie
lämpöpumpun asentaja on tuskin ollut sähköasentaja.
- ämmämjii
On vieläpä lyijytöntä joten ympäristöhaittaa ei aiheudu.Jäykkänä se on kätevää ronkkia seinistä läpi ilman suojaputkea.
- Sähkömies EVP
on sallittu vain kuiviin sisätiloihin. Pyydä siltä sähkötöiden tekijältä käyttöönottotarkastuksen (sähköasennusten) pöytäkirja ja lähetä se Turvatekniikan keskukselle (TUKES) maininnalla käytetystä kaapelista. Uskoisin, että firma saadaan kuriin ja kaapelin vaihto tapahtuu alta aikayksikön ja, jos se on luvattoman asentajan tekemä, voi TUKES tehdä asiasta rikosilmoituksen.
- .....................
Kuten jo aikaisemmista viesteistä on tullut selväksi että mplm kaapelia ei saa käyttää tuohon kyseiseen asennukseen. Mutta olisi kiva sitten tietää jälkeenpäin miten tässä jutussa sitten kävi kun olet saanut asian hoidettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3536445Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483826Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava01310Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard01070- 971025
- 52890
- 56856
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,137833- 41830
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v9827