islamiin

kääntyminen

onkos "paljonkin" suomalaisia miehiä kääntynyt muslimiksi? linkkejä, please.
Olen käsittänyt, että suurimmaksi osaksi uusia muslimeja on pääasiassa naisia.
Miten uusiin noin yleisesti suhtaudutaan?

4

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain,
    • löytynee

Jokin aika sitten tuli joku ajankohtaisohjelma (en muista mikä) nimenomaan suomalaisista käännynnäisesti muslimimiehistä.
      Olisikohan dokkarin nimi ollut "Suomi Allahille".
      Sen mukaan mm. Islamin aika yhdistykseen kuuluu noin 50 suomalaista käännynnäismiestä.
      Tuo mainittu yhdistys kuitekin edustaa käsittääkseni aika kiistellyn fundamentalistista suuntaa ja siten vain murto-osaa suomalaisista käännynnäismiehistä.
      Tunnetuimpia käännynnäismiehiä lienee olymiavoittaja pitkänmatkanjuoksija Janne Holmen.
      Muistan kyllä nähneeni silloin tällöin artikkeleja ja TV-haastattelujakin suom. käännynnäismiehistä.
      Itse tunnen erään täysin suomalaisen perheen, jonka isä kääntyi ensin islamiin ja pojat perässä. Isä oli työskennellyt pitkän aikaa Irakissa.

• ...suomalaismuslimi

Salaam!

Kiitos asiallisesta kysymyksestä. Palasin, tai niin kuin suomalaisittain sanotaan "käännyin" islamiin puolitoista vuotta sitten.

Olen suomalaismies, entinen näennäiskristitty. Minua islamissa kosketti erityisesti rukoileminen ja uskon yksinkertaisuus. Ja kaiken päälle pääsin tuntemaan lämpimiä, huumorintajuisia ja aidosti uskovia veljiä ja sisaria. Kristittynä kyllä rukoilin joskus, mutta en kokenut niissä koskaan mitään erityistä ja niissä oli vain mieli mukana. Nyt rukoilen sydämestäni ja aina kun rukoilen, rukoilen kiitosrukouksia. Kiitän usein ihan pienistä asioista, joskus suuristakin, kuten siitä, että adoptiolapseni Afrikassa selvisi malariahoidosta elävänä. Fyysisesti kotini on Suomessa, mutta sydämessäni kotini on siellä, missä ovat minulle rakkaat ihmiset.

• suomalaismuslimeista

Tässä kolme esimerkkiä suomalaismiehistä, jotka vaihtoivat entisen elämänsä islamiin. Ihmiset ovat oikeasti olemassa ja asuvat pääkapunkiseudulla:

1) parikymppinen agnostikko, epäilijä ja filosofi kiinnostui islamista lukemalla koraania. Oli aiemmin myös ateisti.

2) vähän alle kolmikymppinen luomuviljelijä ja entinen boheemi etsi yksinkertaista uskonratkaisua ja valitsi siksi islamin. Ei ollut aiemmin erityistä suhdetta uskontoihin.

3) vähän yli kolmikymppinen kävi muslimikavereiden kanssa usein moskeijassa ja osallistui perjantairukouksiin heidän mukanaan. Ja niinpä hänestäkin tuli muslimi. Oli aiemmin kristitty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe