Viikko 11+1 ,ei sydänääniä

ahistaa

Juuri eka neuvola lääkäri,löysi vaan istukan suhinat. Totesi voi,voi. No , onhan sinulla sentään ultra ensi viikon lopulla. Kohtu vastaa viikkoja sentään. Ja hei,hei. En tiedä mitä ajattelisi ja kauhea hätä tietysti.

7

1042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EKJK

Hei, kannattaa ihan rauhassa odottaa sitä ultraa. Sydänäänet ei ehkä kuuluneet, jos istukka on edessä - tai sitten laitteen käyttäjä ei ollut niin taitava.

Kyllä siellä masussa joku on, ja kyllä sillä luultavasti sydänkin on. Odottele vain ultraa.

• viikolla 14

Lääkäri joutui etsimään sydänääniä tosi kauan. Olin käynyt jo tuossa vaiheessa ekassa ultrassa, joten huoli ei ollut niin suuri. Noin pienen sydänääniä voi olla todella vaikea löytää, joten älä huolehdi liikaa. Toivotaan että kaikki on hyvin ja ultrassa löytyy reipas pienokainen!!

• miisa99

Hei!

Älä ole huolissasi, joillakin eivät vaan kuulu vielä noin aikaisin, siihen voi olla monta syytä, esim: kohtusi voi olla taaksepäin kallistunut, (silloin ne eivät kuulu kovin aikaisin) ja kaikki on silti aivan hyvin!! helpommin tietenkin sanottu kun tehty, joten ymmärrän sinua täysin. Mulla oli viikkoja lähemmäs 12 kun sydänäänet ensimmäisen kerran kuuluivat neuvolassa, joten uskon että kaikki on hyvin! (se on ihana ääni sitten kun sen ensi kerran kuulet).

Itse olen nyt raskausviikolla 18 ja kovasti odottelen jo pikkuisen ensi liikkeitä, toistaiseksi en ole vielä niitä tuntenut, vaikka viime neuvolassa perjantaina sydänäänet taas kuuluivat hienosti.

Onnellista odotusta sulle!

t. Miisa

• että kaikki

pitäis olla hyvin mutta niin oli viime raskauskin. Jossa todettiin keskeytynyt keskenmeno viikolla 18. Ihan ilman esioireita. On vaan niin vaikea olla positiivinen ja löytää sitä jonkun kaipaamaa valoa.

• jernika2007

itselläni oli kanssa neuvola 11 3 eikä sydänääniä kuulunut.tottakai olin huolissani.
      viikolla 13 1 oli ultra ja kaikkihan siellä oli aivan niinkuin pitikin,niinkuin rakenne ultrassakin sitten myöhemmin.
      Aivan standardi vauva tulossa :D

• ei edes

yritetä kuunnella sydänääniä ennen 12 viikkoo, ettei aiheuteta turhaa huolta kun ei aina kuulu sillon vielä!

• turhaan ahdistua

koska ei tossa mitään syytä ole pelkoon. Ei niiden sydänäänien pidäkkään neuvolassa vielä kuulua, mahdollista kuulla ne vasta rv 12 jälkeen.

Ultrassa sitä vastoin ne saattavat kuulua jo viikolla 6-7. (mutta ei sekään välttämättä)

Sulle on vaan osunut sellainen ammattitaidoton neuvola täti tai setä, se on yllättävän yleistä.
      Älä ole moksiskaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2178
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2132
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      87
      1283
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1110
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      59
      1071
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      920
    Aihe