Kaaduin pyörällä

rikalainen

eilisaamuna heti ekassa alamäessä.Lensin nurmikolle (onneksi ei asfaltti) ja löin sekä pääni että lonkkani.
En usko olleeni tajuton mutta pariin minuuttiin en tiennyt mikä päivä oli ja minne olin menossa .

Kömmin takasin himaan ja petiin.Avo toi jääpaloja ja pakasteita päälleni.Pari tuntia vietin jäitten alla ja koko päivän ja yön petissä.

Pääsen käveleen vaivallosesti eikä luita ole murtunut.
Tuo pääjuttu vaan vähän epäilyttää koska pyörryin eilen kun eka kertaa nousin jalkeilleni.


Kyselen,että toiminko eilen aivan väärin?
Toiset kivikovaan väittää että sairaalaan heti mutta minusta parempi päästä heti pitkälleen.

Tänään sattuu päähän vähemmän ja takalistoon enemmän.Yleisolo vähän hutera mutta parempi.
En ole oksennellut,näen ja puhun normaalisti

Onko silti mahdollista että on joku kallonsisäinen hyytymä joka vaatii hoitoa?
Mitä hoitoa sellaiseen ylipäänsä annetaan?

13

3630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäriin nyt

      Valitettavasti en osaa auttaa muuten, kuin kehottamalla ottamaan yhteyttä ainakin edes soittamalla että tarvitseeko mennä ihan lääkärin tutkittavaksi. Jos nimittäin siitä kaatumisesta tulee jotain vaivoja jälkikäteen, niin aika vaikea on niitä sitten esim. vakuutusyhtiölle yms. todistella. Ja soittamisesta ja neuvon kysymisestä jää ainakin jokin merkki asian hoitamisesta. Turha sitä on pohtia teitkö juuri onnettomuuden jälkeen oikein vai väärin.

      • tenula

        mutta mielestäni tuo,että aina kun jotain sattuu niin ekana ajatellaan vakuutusyhtiötä, on väärin.
        Siis nimeomaan jos itselle sattuu vahinko.

        Jos heti pienestä mustelmasta saa aiheen iloita mielessään " hei,nyt meikä pääsee sairaseläkkeelle" niin kysymys ei todellakaan ole positiivisestä ajattelusta.
        Vaan ehkäpä postiivinen ajattelu ei enään ole muodissa.


      • pitää olla itsekäs
        tenula kirjoitti:

        mutta mielestäni tuo,että aina kun jotain sattuu niin ekana ajatellaan vakuutusyhtiötä, on väärin.
        Siis nimeomaan jos itselle sattuu vahinko.

        Jos heti pienestä mustelmasta saa aiheen iloita mielessään " hei,nyt meikä pääsee sairaseläkkeelle" niin kysymys ei todellakaan ole positiivisestä ajattelusta.
        Vaan ehkäpä postiivinen ajattelu ei enään ole muodissa.

        Ei kai kenelläkään ensimmäisenä onnettomuuden jälkeen ole mielessä vakuutushyöty, ainoastaan omat vammat ja niistä selviäminen. Voin tuoreena vammapotilaana kuitenkin kertoa, että siinä vaiheessa kun makselet ambulanssi-, sairaala-, erikoislääkäri- ja fysioterapialaskuja, jostain kumman syystä se vakuutus alkaa kiinnostaa. Jo tähän mennessä on laskua kertynyt liki 800 € ja lisää on tiedossa, että ellei vapaa-ajan tapaturmavakuutusta olisi, siinä pitäisi kyllä hohtimilla kaivaa sitä peräänkuuluttamaasi positiivista ajattelua.

        Etköhän nyt liioittele tuon eläkeheiton kanssa.
        Mustelmasta sairaseläkkeelle, heh. Dramatiikan tajusi on aika mielikuvituksellinen.


    • tenula

      en missään tapauksessa halunnut mitätöidä vammojasi vaan osoitin sen nimimerkille "lääkäriin nyt".

      Mitä itse olen oppinut/kuullut/nähnyt niin jää on paras tapa pienentää turvotus ja kipu.
      Kumma,että sitä sairaaloissa aika vähän käytetään.

    • lvx.

      Tapaturmia tapahtuu. Et sinä varmaankaan sairaalassakaan olisi saanut muuta kuin petipaikan pariksi päiväksi maksimissaan ja "tarkkailua". Eivät ne ala etsiä mitään hyytymiä ellei ole todella näkyviä vammoja ja todennäköisyyttä sellaisella.

    • kannattaa aina käydä

      Toimit mielestäni väärin, koska sisäisiä vaurioita voi syntä vaikka ulkoisesti ei tapahtuisi mitään. Lisäksi pyörtyminen viittaa siihen, ettei kyseessä välttämättä ole pelkkä aivotärähdys. Mutta kannattaa aina käydä tarkistuttamassa vaikka vaikuttaisi ettei mitään käynyt. Koska vahingot voivat näkyä vasta pitkän ajan kuluessa.

    • rikalainen

      Olin huolissani väärästä päästä...
      Kaali toimii kuten aiemmin mutta jossain s--tanan
      lonkkaluussa on hiuksenhieno murtuma.
      Oli pakkko mennä lekuriin kun kävelyvauhti vain hidastumistaan hidastui ja sieltä päädyin röntgeniin.
      Nyt jäi pyöräilyt vähäksi aikaa.

      Kysyin lääkäriltäni saman kysymyksen kuin minkä kysyin täällä ekassa viestissäni.
      Ei,nyt valehtelen.En sanonut mahdollisesta aivotärähdyksestä sanaakaan,kaatumisesta vaan.
      Hänen vastuksensa oli että "välitön lepo on hyväksi".

    • menin

      SAMAN TEMPUN TEIN VIIKKO SITTEN, MUTTA ONNEKSI YLÄMÄESSÄ. Kyllä ensiavustakin jäitä sai odottelun ajaksi ja petiin olisi päässyt myös mutta loukkasin pahiten vain ranteeni. Tässä nyt sitten vasemmalla naputtelen tekstiä.

    • kaaduin

      Kaaduin jäisellä tiellä ja löin pääni.kun olin päässyt kotiin huomasin että lukeminen oli erittäin vaikeaa ja oli hankala ymmärtää tekstiä.pari tuntia myöhemmin näkö oli normaali.mikäköhän oli?

    • Mä liukastuin jäisellä tiellä ennen joulua ja heräsin siihen kun ensihoitajat oli vierellä,seuraavaksi heräsin sairaalan sängyltä ja sitten olinkin kotona.Siitä viikko eteenpäin enkä muista mitään muuta viikolta kuin,että liikennevalot sattui kun oli niin kirkkaat.Jälkitarkastuksessa huomattiin nuo muisti ongelmat jotka vaivaa aika pahasti edelleen sekä nykimistä on myös koko kehossa.

      Pää kuvattiin eikä ollut verenvuotoa onneksi,mutta tässä sitä ollaan jonossa neurologille.Kannattaa ottaa vakavasti iskut mitä päähän tulee,se voi muuttaa ihmisen aika äkkiä.

      • pelkuri.

        Mä olin autokolarissa, jossa katon kautta mentiin ympäri. Sain takakontissa olleista esineistä iskuja päähäni. Vauhti, josta lähti heittelehtimään oli joku 80 km/h. Istuin takapenkillä. Lääkärissä kävin, mutta mitään tarkempia tutkimuksia ei tehty. Sen jälkeen jatkuvaa päänsärkyä kesti joku 2 vk ja pelkäsin, että tuleekohan lukinkalvonalainen verenvuoto. Kivut loppuivat, mutta palasivat taas jonkun viikon tai kuukauden päästä. Tuota jatkui useita vuosia. Pelkäsin, että saankohan joskus epilepsian, laskeskelin että seitsemän vuoden päästä sellainen voisi kolarista laskettuna tulla. Siksipä aloinkin syömään epa-kalaöljykapseleita. Söin useita vuosia. On mennyt jo reilusti yli 7 vuotta eikä päänsärkyjä ole enää (juuri koskaan) eikä tullut epilepsiaakaan.


      • sdfsdfsdfaa

    • TällanenJorma

      Itselläni ei tällaista kokemusta ole, mutta itse olisin hakeutunut lekuriin heti tapahtuneen jälkeen,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe