Vaakamies ja kalanainen

Kalatar-nainen

Olen ollut nyt naimisissa vaakamiehen kanssa reilun vuoden. Hän on ihana, hellä ja kiltti. Rakastan häntä yli kaiken, mutta yhdestä asiasta haluaisin kysyä teiltä vaakamiehet tai naiset jotka olette yhdessä vaakamiehen kanssa. Mieheni saattaa vaipua kummalliseen hiljaisuuteen, ihan kuin mököttäisi jostakin. Alussa yritin kysellä mikä hänellä on, hän vastaa että ei mikään. Kuitenkin minulle jää tunne, että hän mököttää jostakin. Olen yrittänyt olla välittämättä siitä, enkä painosta häntä enää typerillä kysymyksilläni. Minulle vaan tulee sellainen alakuloinen olo hänen käytöksestään, olenko ehkä tehnyt jotakin. Koskaan ei selviä syytä mieheni käytökseen. Yritän tsempata itseäni, että kertoo jos on kertoakseen. Tietoisesti en ole häntä loukannut ja luultavasti syy ei olekaan minussa. Tuntuu vaan niin pahalta. Mitä mieltä te olette, kokeneemmat, viisammat?

12

1790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaakanainen -74

Vaakamiehen kanssa useammankin vuoden. Tulihan niitä mökötystilanteitakin joskus vastaan ja usein tuntui, ettei mitään vastausta saanut, vaikka kuinka kyselin tai puhuin jostain. Yleensä jatkuvalla patistuksella suostui avautumaan.

Omasta puolestani voin sanoa, että nykyisen mieheni vuoksi helposti vetäydyn kuoreeni ja ulospäin varmasti tuntuu, että mököttäisin. Hän saattaa sanoa tai tehdä tai jättää tekemättä jotain, joka loukkaa minua, mutta itse en halua loukata takaisin ja siksi vetäydyn tilanteesta hiljaa ja yritän miettiä, miten voisin sanoa suoraan ajatukseni kuitenkaan loukkaamatta häntä takaisin. Välillä niitä ajatuksia sitten kasaantuu enemmänkin ja lopulta on pakko sanoa suoraan ja vaikka loukatakin.

Joskus olen lukenut Vaa'an motoksi "En halua loukata", joten ehkä tuo oma käytökseni sitten johtuu tuosta motosta. Aina pitäisi olla muka niiiiin diplomaattinen ja kaikkien kanssa toimeentuleva...

• kalanainen27

Itse olen seurustellut 7 vuotta vaakamiehen kanssa. Ja olen myös kohdannut aika ajoin noita hiljaisuuteen vaipumisia, ja alussa en oikein ymmärtänyt että mistä ne johtuu, ja itse myös kyselin että olenko minä tehnyt jotain mistä hän mököttää. Aina vastaus on ollut että ei johdu minusta. Se varmaan kuuluu vaakamiehen luonteeseen, että välillä on sellaisia kausia että on etäisempi. Jotenkin siihen on tottunut, enkä enää mieti että mistä johtuu. Kyllä se sitten kertoo jos johtuu minusta. Mutta sen olen huomannut omalla kohdallani että oman vaakamieheni on hirveän vaikea näyttää tunteitaan.Ja välillä vaaka haluaa viettää elämäänsä kuin olis poikamies.... mutta ihan hyvin 7 vuottakin on vierähtänyt, tosin siihen on kuulunut huonojakin kausia, ja paljon sellaisia asioita mitä kalanainen ei aina ole ymmärtänyt. Mutta onnellisia ollaan kaikesta huolimatta!

• vaakka

Ymmärrän huolenaiheesi, mutta voin vakuuttaa että mitään syytä huoleen ei ole! Mutta jos teet asiasta numeron, silloin voi ongelmia tulla. Vetäytyminen ei ole mökötystä.

Itse olen vaaka ja olen ollut kimpassa nykyisen kauris-mieheni kanssa 15 vuotta. Mieheni ja minä olemme keskustelleet asian vuosia sitten selväksi, aloite tuli tosin mieheltäni joka kertoi tunteistaan joita sinullakin on ja samaan hengenvetoon sen, että vihdoinkin ymmärtää mistä on kyse. Oli asiaa mietiskellyt ja oikeaan osunut. Ehkä on myös jotenkin vaakamaista, että kaikkia tunteitaan ei osaa eikä halua ilmaista. Miehen mukaan olen toisaalta arvoituksellinen ja se kuulemma ja veren virtaamaan suonissa :)

Omaan luonteeseeni ainakin kuuluu se yksinolo ja vähäpuheisuus aika ajoin. Tuntuu siltä kuin pitäisi akkujaan ladata ihan itsekseen ja kun ne on ladattu, taas voipi olla oma sosiaalinen ja iloinen itsensä. Mitään erityisiä huoliakaan ei tarvitse olla, esim. pitkän työputken jälkeen on vain jotenkin yksinkertaisesti henkisesti väsynyt.

Tseppiä Kalatar vaakamiehesi kanssa. Kunhan olet kärsivällinen etkä turhia hötky, nouset vaaàn korkeimmalle jalustalle ja saat kaiken mikä vain irtoaa... ;))

• Kala ja Vaaka

Tuttua juttua. Olen ollut jo yli 20 v vaakamiehen kanssa ja tällaista on joskus. Ei kannata välittää, ohimenevää yhtä kaikki. Kaloilla ja vaaoilla on kuitenkin niin paljon yhdistävää, että antaa tämän asian olla omassa arvossaan.

• kun kuulin

kalanaiselta, joka on vaakamiehensä kanssa elellyt yli 20 vuotta, että mies käsittelee naista kuin emakkoa:)?

• sen sitten
        kun kuulin kirjoitti:

kalanaiselta, joka on vaakamiehensä kanssa elellyt yli 20 vuotta, että mies käsittelee naista kuin emakkoa:)?

hyväksyy, ehkä jopa kaipaakin,kun vaan sänky kestää!

• haluaisin tietää,
        kun kuulin kirjoitti:

mitä hän sillä sananmukaisesti tarkoitti,mutten kehdannut kysyä,kun olen vaan ujo kalamies.

• alitajuisesti
        haluaisin tietää, kirjoitti:

mitä hän sillä sananmukaisesti tarkoitti,mutten kehdannut kysyä,kun olen vaan ujo kalamies.

olisi halunnut testata itseltäsi, ovatko kaikki miehet samanlaisia,kun sille asteelle päästään?

• kun hän
        alitajuisesti kirjoitti:

olisi halunnut testata itseltäsi, ovatko kaikki miehet samanlaisia,kun sille asteelle päästään?

toisessa yhteydessä kertoi,että menkatkin ovat jo jääneet ja on helpompaa,kun ei ehkäisystäkään tarvitse huolehtia. Silti kummallakin meistä on oma perhe ja 4 lasta.

• kyllähän se
        alitajuisesti kirjoitti:

saattoi vaan olla kalattarille tyypillistä pikku flirttiä, kun pääsi puolitutun kalamiehen kanssa marjametsälle kahdestaan.

• huolimatta sain
        haluaisin tietää, kirjoitti:

silti sanottua; ai,että silloin tällöin täytyy siementää:)

• vaaka-49

on oinas, mutta ihan samanlaista hiljaisuutta meilläkin on.
      Ei puhu ja tuntuu kuin mököttäisi. Ei siihen muuta tarvita, kuin, että hän on mies.
      Melkein kaikki tuntemani miehet käyttäytyvät niin.
      Mulla itsellä on välillä myös hiljaisempia kausia.
      Yleensä olen lähes koko ajan äänessä.
      Sitten kun en puhu mitään ja olen omissa ajatuksissani, mieheni huolestuu, koska tietää mitä se tarkottaa. Hän sanookin, aha mamma suunnittelee.
      Se kohta tietää hänelle töitä. Kysyykin, että mikä seinä seuraavaksi siirretään, tai mikä ovi muuttaa paikkaa jne.
      sitä se todella tarkottaa, siis suunnittelen ja lataan akkuja.
      Sitä tuntuu elävän niin täysillä, että välillä akku tuntuu ihan tyhjältä, sitten vaan pitää vähän aikaa ladata ja taas painetaan täysillä.
      Kyllä vaaka sanoo, jos joku on hänellä pielessä todella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe