Olen yrittänyt syödä viimeiset puoli vuotta mahdollisimman laktoosittomasti. Nyt sitten tarvitsisin tuon ruokavalion koulussanikin, mutta saadakseen erikoisruokavalion, täytyy näyttää lääkärin todistus asiasta. Olen itse todennut laktoosi-intoleranssini, vaikka uskon, että olen ehkä muillekin ruoille allerginen, koska nykyään laktoositon ruokavalio ei enää takaa sitä, että mahaan ei koskisi jne.
Mistä saada mahdollisimman äkkiä lääkärintodistus erikoisruokavaliota koskien, kun minua ei ole koskaan lääkärillä varsinaisesti allergiatestattu. Koulu kuitenkin vaatii ensin näyttämään todistuksen, jotta saisin ottaa erikoisruokavaliota ruokalasta. Miten pitkään yleensäkin siinä menee, että testaukset saadaan tehtyä ja lääkäri suostuu kirjoittamaan todistuksen? Eikös laktoosi-intolerantikoilta vain oteta verikoe, jolla sen voi selvittää ja todistaa? Entä jos kokeen perusteella minulla ei ole laktoosi-intoleranssia, mutta minulla menee joka tapauksessa maha sekaisin vähästäkin laktoosista?
Koska luulen, että olen saattanut lähiaikoinan herkistyä ja saada uuden allergian, miten muut mahdolliset allergiat voidaan testata? Haluaisin ainakin jotain keliakia-testejä sun muita, jotta osaisin syödä oikein.
Erikoisruokavalio koulussa
4
607
Vastaukset
- kysyit
tuota lääkärintodistusvaatimusta, sillä tällä suunnalla sitä ei vaadita. Otapa ensin yhteyttä kouluterveydenhoitajaan, niin pääset alkuun ja selviää se todistusvaatimuskin.
- Nassikka_
Luokanvalvoja sanoi, että lääkärintodistus vaaditaan. Myös siinä vihkosessa, mihin piti kirjoittaa nimensä ja ruokavalionsa, luki sama. Vielä kouluesitevihkosessakin lukee, että viikon sisällä tulee näyttää lääkärintodistus, mikäli tarvitsee erityisruokavalion.
- auta muuta kuin
Nassikka_ kirjoitti:
Luokanvalvoja sanoi, että lääkärintodistus vaaditaan. Myös siinä vihkosessa, mihin piti kirjoittaa nimensä ja ruokavalionsa, luki sama. Vielä kouluesitevihkosessakin lukee, että viikon sisällä tulee näyttää lääkärintodistus, mikäli tarvitsee erityisruokavalion.
mennä lääkäriin asian vuoksi, onpa tiukkapipoista teilläpäin. Maksaakohan koulu sen lääkärintodistuksen, kun se kerran sitä vaatii?
- nhl98
Meilläpäin laktoosittoman ruokavalion lapun saa ihan terveyskeskuksesta pyytämällä. Keliakiatestin saa apteekista- jos se näyttää keliakiaa, niin lääkäriin, gluteenitonta dieettiä EI saa aloittaa ennen virallista diagnoosia. Muut allergiat testataat niin että menet ensin lääkäriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768