kakan haju

haiseva

mulla on tällänen ongelma että kun olen ulostanut niin sen jälkeen haisen kakalle, vaikka pyyhin pyllyn ihan normaalisti niin kauan ettei paperiin enään tartu mitään. Musta on niin inhottavaa kun en voi käydä kakalla kun vaan silloin kun on suihkuun meno mahdollisuus, ja kotona joudun käymäänkin joka ilta suihkussa. Ja kerran mun kaveri sano että haisen kakalle vaikka olin käyny sen jälkeen suihkussakin. Ja mua niin ihmetyttää miten se haju voi jäädä jälkeen päin, koska eihän se nyt ole normaalia. Yritin puhua äidin kanssa tästä, mut äiti vaan sanoo et kuvittelen eikä se oo mitenkää mahollista. Iskäkin on sanonu monta kertaa et täs haisee kakka ja (ihme, ihme!!) just sen jälkeen kun oon käyny kakalla. oon ollu niin masentunu tästä jutusta kun musta tuntuu ettei sille asialle voi tehdä mitää ja oon vaan yrittäny oppia elämään sen kanssa... Ja mun veljellä on sama ongelma, me ei puhuta toisillemme siitä kun ollaa muutenkin vähän etäisiä. olisko kellään ideoita mitä mun pitäs tehä tälle asialle? olkaa kilttejä ja auttakaa ;(

12

2839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnn2

      Oletko varma, että kätesi ovat hajuttomat (myös tuon suihkussakäynnin jälkeen).
      Käytätkö tarpeeksi hajua poistavaa saippuaa tai pesunestettä?
      Joskus kakka vaan tuntuu haisevan vomakkaammin. Riippuu mitä ilmeisemmin kai siitäkin mitä on syönyt.
      Esim. hajustettu Lactasyd on meidän perheessä vienyt pahan hajun pois aika tehokkaasti.
      Kaikki saippuat eivät tunnu olevan yhtä tehokkaita tuon hajunpoiston suhteen.

      • mikä se on?

        kyllä kädet on puhtaat, teen aina silleen ettähieron saippuaa käsiin ja kynsien alle. mitä se lactasyd on ja mistä sitä saa? Eli siis teidän perheessä on ollu samanlaisia ongelmia, enkä oo ainoo tässä maailmassa? lukeeko niissä saippuaoissa että hajua poistavaa, että mistä tiedän mikä poistaa hajua ja mikä ei?


      • nnn2
        mikä se on? kirjoitti:

        kyllä kädet on puhtaat, teen aina silleen ettähieron saippuaa käsiin ja kynsien alle. mitä se lactasyd on ja mistä sitä saa? Eli siis teidän perheessä on ollu samanlaisia ongelmia, enkä oo ainoo tässä maailmassa? lukeeko niissä saippuaoissa että hajua poistavaa, että mistä tiedän mikä poistaa hajua ja mikä ei?

        Ihan apteekista tuota sai silloin, kun sitä aikoinaan ostin ja sitä oli silloin ainakin kahta erilaista. Olisko ollut vihreä-valkoinen pullo se hajustettu. En nyt tarkalleen muista, kun en ole enää aikoihin käyttänyt.


      • Anonyymi

        Ei saippuoiden tehtävä ole muuta kun puhdistaa likainen paikka ja siihen kyllä kelpaa mikä saippua hyvänsä . Puhdas iho ei haise .
        Lacktasydillä myös hajuttomalla saa paikat puhtaaksi kun käyttää vetää ja saippuaa kunnolla eikä nuukailtu veden kanssa


      • Anonyymi
        nnn2 kirjoitti:

        Ihan apteekista tuota sai silloin, kun sitä aikoinaan ostin ja sitä oli silloin ainakin kahta erilaista. Olisko ollut vihreä-valkoinen pullo se hajustettu. En nyt tarkalleen muista, kun en ole enää aikoihin käyttänyt.

        Hajustetussa on se vaaleja vihreä kuva toisessa on siniset tekstit kumpikin ajaa saman asian


    • testaa

      Minulla on samaa ongelmaa. Vaiva on siitä hankala, ettei itse voi tietää milloin ongelma on päällä. Minun kokemukseni mukaan pahalle voi haista, vaikka takapuoli olisi puhdas. Pari vinkkiä

      1. pese aina takapuoli käsisuihkulla. Jos sitä ei ole saatavilla, osta kaupasta Savet intim -kosteuspyyhkeitä. Helppo kuljettaa yksittäispakattuina mukana. Varaudu kuitenkin pettymykseen, sillä nämä keinot eivät kokemukseni mukaan riitä.

      2. Käy keliakia ja laktoosi testeissä.
      Voit myös kokeilla maidotonta ja viljatonta kuuria. Itse suosittelen eniten TÄYSIN maidotonta kuuria. Ei riitä jos vähennät maidon käyttöä.

      3. Lääkärissä käynti ei ole koskaan pahitteeksi. On olemassa myös toiminnallisia syitä. mm sulkijalihaksen toimimattomuus ja sitä lääkäri voi tutkia paremmin. Sulkijalihasta voi parantaa lihasharjoituksilla.

      4. Mikäli suolisto on yleisesti ärtynyt, Apteekista saa imodium nimistä lääkettä -parantaa sulkijalihaksen toimintaa ja hidastaa suolen toimintaa. Ärtyneeseen suoleen auttaa myös Visiblin.

      Hyvää jatkoa, toivottavasti löydät ratkaisun!

      • toivottavasti niistä on apua

        vinkit oli hyviä, mutta mun täytyy käydä aina suihkussa kun joudun käyttää niin paljo saippuaa siihen pesuun ja se on vähän inhottavaa käsisuihkulla, mutta hätätapauksissa on hyvä apu. siitä maidottomasta ruokavaloista, käykö siis nää HYLA - tuotteet vai miten saan ne ravinnot ja vitamiinit mitä maidosta saa, jos en käytä maitoa. Saako noita imodium ja visiblin lääkkeitä ilman reseptiä, nimittäin en kehtaa mennä lääkäriin tälläsen vaivan takia, enkä todellakaa halua mitää arabialaista (se viel menis jos ois suomalainen, mutku ei) lääkäriä tutkimaan mun persettä!! osaatko sanoo et onks tää vaiva kovinkii yleistä vai vaan muutamalla ihmisellä? ja sitä vielä että jos meen sinne keliakia ja laktoosi testeihin tarviiko kertoa syytä miks haluaa ne testit?


      • gnfmg,
        toivottavasti niistä on apua kirjoitti:

        vinkit oli hyviä, mutta mun täytyy käydä aina suihkussa kun joudun käyttää niin paljo saippuaa siihen pesuun ja se on vähän inhottavaa käsisuihkulla, mutta hätätapauksissa on hyvä apu. siitä maidottomasta ruokavaloista, käykö siis nää HYLA - tuotteet vai miten saan ne ravinnot ja vitamiinit mitä maidosta saa, jos en käytä maitoa. Saako noita imodium ja visiblin lääkkeitä ilman reseptiä, nimittäin en kehtaa mennä lääkäriin tälläsen vaivan takia, enkä todellakaa halua mitää arabialaista (se viel menis jos ois suomalainen, mutku ei) lääkäriä tutkimaan mun persettä!! osaatko sanoo et onks tää vaiva kovinkii yleistä vai vaan muutamalla ihmisellä? ja sitä vielä että jos meen sinne keliakia ja laktoosi testeihin tarviiko kertoa syytä miks haluaa ne testit?

        Eli voit tehdä ne keliakia ja laktoosi-intoleranssi/maitoproteiini-testit ihan kotona vain jättämällä ne pois sun ruokavaliosta. Yksinkertaista.

        Maidoton:
        -Ei maitoproteiinia =maitoa missään muodossa. (Tarkista kaikki tuoteselosteet valmisruuista!)
        -Syö kalkkitabletteja lisänä.
        -Ei pitäis sellanen viikon kuuri aiheuttaa mitään vajeita ruokavalioissa kun jotkut elää koko elämänsä ilman maitoa.

        Laktoositon:
        -Ei edes hyla, vaan täysin laktoositon. (laktoosia 0g/100g tuotetta)
        -Toimi samoin kun maidottomassa mut ei tarvii niit kalkkei lisäksi

        Vähälaktoosinen:
        -Eli HYLA, tai INTO
        -Laktoosia alle 1g/ 100g tuotetta
        -"helppo" ruokavalio, mut maidoton ajaa paremmin tän testauksen asian

        Keliakia:
        -Ohutsuolen imeytymishäiriö
        -Ei siedä kotimaisia viljoja
        -Eli ei ruista, vahnää, kauraa tai ohraa MISSÄÄN MUODOSSA!
        -KYLLÄ: maissi, riisi, tattari, hirssi... yms...
        -Mut tuskin on tää kun sit siin ois niin paljon muitakin vatsaoireita ku vaan paha haju
        -Oireet tulee jo pienimmästäkin murusesta viljaa, ei katso määrää.


        Koklaa käyttää käsidesiä (saa apteekista myös) aina vessan ja pesun jälkeen. Ja suihkuta vessas jo sellasta odour-neutralisoijaa. Ja sitten on tietty nää erilaiset hajusteet, joilla voi peittää, mut valitse tarpeeksi mietoja ettei ne jyrää. mm. joku rexonakin vie ihan hyvin paskanhajua pois, niinkuin hienhajuakin kun pikkasen suihkauttaa hihansuuhun.

        :)


    • Anonyymi

      Miten olet ratkaissut asian. Itse kärsi samasta

    • Anonyymi

      Osta vauvojen kosteuspyyhkeitä joilla pyyhit viimeisen kerran ! Moni käyttää niitä
      Voisiko olla että sinulla vaan jotenkin itselläsi on jäänyt nenään se haju, ettei muut koe sinua haisevana mitenkään
      Muista kun joskus töissä sattui että joku oksenti ja se piti korjata niin vielä kotonakin oli se haju nenässä vaikka oli siis pessyt kätensä ja laittanut vielä käsidesiäkin hyväisesti

      • Anonyymi

        Olen käyttänyt kosteus pyyhkeitä. Ei ole ollut kauheasti apua. Se tulee se haju aina välillä ei koko ajan. Ätsyttää


    • Anonyymi

      Nenän sieraimiinsa on niitä marjoja sisällä ja niihinsaattaabtartyua haju pitkäki aikaa osta nenä huuhtelu niin huomaat että asia paranee. Ei kai suihkun jälkeen enää kakat haise . Muuta nenässä se voi tuntua. Niitä nenän puhdistus ruiskeita saa apteekista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2498
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1922
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1393
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1270
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1265
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe