Ei tuu mitään

masentaa...

On taas sellainen kamalan ahdistunut, turhautunut ja masentunut olo. Olen juuri aloittanut uudessa koulussa (lukio), josta en tunne oikeastaan juurikaan ketään ja muutenkin koko paikka tuntuu itselleni pelkältä paniikkipesältä. Tämä ei ole pelkkää "loma loppuu, yhyy"-meininkiä, vaan minua oikeasti pelottaa koko lukion alku(vaikeudet) ja jopa ne kaikki ihmiset siellä, joiden naamat ovat minulle entuudestaan aivan tuntemattomia. Heillä kaikilla on omat kaveriporukkansa ja tuntuu että sellaisiin ei voi oikein mennä mukaan. Tuntuu että muutenkin vaivun niin syvään masennustilaan kohta, etten jaksa mennä sinne kouluun... Minä ja omat tyhmät valintani.:( Ajattelin vaan, että jos minulla olisi sittenkin pokkaa mennä puhumaan jollekulle, kuka lukiossa on sellainen vastuuhenkilö jolle voi mennä puhumaan tästä ilman että saa nauruntyrskähdyksiä päin naamaa, vai onko sellaista olemassa? Olen muutenkin ihan pihalla koko lukion käytännöistä ja senkin takia tunnen itseni kovin tyhmäksi ja onnettomaksi... Onko kellään edes samanlaisia tuntemuksia?

4

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saman joskus kokenut

Tiedän tunteen todella hyvin, kävin sen viime vuonna itse läpi. Mutta voin sanoa, että kyllä se siitä helpottaa. Itse olin aivan onneton ekana päivänäni, kaikki vanhat kaverit meni toisiin lukioihin, en tuntenut uudesta lukiostani yhtään ketään ja oli lähellä ettei paniikki iskenyt. Mutta sitten tuli yksi mukava kaveri puhumaan mulle, kun oli huomannut että olen uusi ja siitä alkoi sitten ihan uusi ystävyys. Lukioissa meno on erilaista kun peruskoulussa, porukka on siellä jo kypsempää ja uskoisin, että aina sieltä löytyy uusia ystäviä. Itse en ole kovin sosiaalinen ihminen, mutta kun toinen puhelias kaveri tuli jututtamaan niin sitä itsekin alkoi tottua lukio elämään. Ei kannata ottaa paineita, lukiossa ykkösille selitetään heti alussa lukion käytännöt ja kaikkihan on ekana päivänä lukiossa vähän tumpeloita, kun ei tiedä yhtään minne mennä. Mutta kyllä siihen pääsee pikku hiljaa kärryille. Että kyllä se siitä. Tsemppiä :)

• koulua vaihtanut

Alussa kaikki hankalaa, mutta lopussa kiitos seisoo...sanoisin kuitenkin sellaisen asian, että jos ei tilanne helpotu jouluun mennessä, niin vaihda koulua. Joko ammattikouluun tai toiseen lukioon. Jos ei se vielä jouluna onnistu, niin sinnittele sitten kevääseen. Itse tein niin ja se oli yhtä tuskaa, mutta koulua vaihdettuani tilanne helpottui, muttei kuitenkaan parantunut ihan kokonaan. Ylioppilaaksi kuitenkin pääsin, mutta ekassa lukiossa en ois päässyt. Se oli ihan hirveä paikka. Tsemppiä sulle. Muista että asioilla on tapana järjestyä ja että kaikella on tarkoituksensa.

• teille..

tulin jo paremmalle tuulelle, kun huomasin että oli vastattu :) Ehkäpä yritän tuolla lukiossa nyt klaarata ja katsella vielä jonkin aikaa, mutta jos vielä pahalta tuntuu myöhemminkin niin vaihdan kyllä koko laitosta. Ei jaksa ihan kärsiä noin kokonaisvaltaisesti kolmea vuotta elämästään.

Mutta kiitoksia vastauksistanne!:)

• välittömästi

mielisairaalaan ja sitä kautta sairaseläkkeelle niin johan oireet helpottaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      113
      7247
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5233
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3412
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1501
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      42
      1270
    Aihe