VAIHTAKAA AJOISSA

IMUSARJA

Vaihtakaa ajoissa imusarja Mondeo 2001---- alkaviin malleihin. Itselläni on 2001 bensa Mondeo jolla on ajettu 179 000 km. Tänään vaihdatin autoon imusarjan. Imusarjasta, etenkin oikealta puolen kuului tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla räpättävä ääni, joskus niinkuin venttiili naputtaisi.
Imusarjasta oli läppäakselin ympärillä olevat muovit kuluneet niin väljäksi että akseli/läpät olisivat minä hetkenä hyvänsä rikkoontuneet ja mahdollisesti aiheuttaneet moottorivaurion.
Joten jos kuuluu vähänkin räpättävää, naksuttavaa ääntä, niin kiirellä imusarjan vaihtoon ennenkuin on myöhäistä.

4

1889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääniä kuuluu myös

      Oletko varma, että kyse imusarjasta?
      Ettei venttiilien yhteydestä olisi tullut kyseisiä ääniä?
      Vaihdoit itse ja tiedät mitä vaihdoit;)?
      No joo, ainahan tuollaiset asiat pistävät miettimään. Jotkut viat tuntuvat ilmaantuvan yleensä juuri silloin, kun takuu raukeaa...

      • imusarja

        Pelkkä imusarja maksoi merkkiliikkeessä 320 euroa. Samalla vaihdatin jäähdytysnestettä vuotaneen termostaattikopan tiivisteen ja töiden osuus yhteensä oli merkkiliikkeessä oli n. 187 euroa.Eli yhteensä reilu 500 euroa!!
        Imusarjan akseli oli kuluttanut isot lovet imusarjan muoviseen runkoon ja akseli pääsi sivusuunnassa liikkumaan paljon, joten räpättävä, naksuttava ääni tuli siitä.
        Viime viikolla meni rikki ilmastointiputki. Oli hangannut kumiosaltaan puhki oikeassa etukulmassa alhaalla olevaa runkopalkkin kulmaa vasten. Tehtaalla on ko. putki asennettu aivan väärään paikkaan. Uusi putki on muotoiltu siten ettei putki kosketa ko. palkkiin. Se maksoi yhteensä 250 euroa. Putken osuus on n. 100 euroa.
        Ko. remontit aiheutuvat täydellisesti auton suunnitteluvirheistä jotka jäävät kokonaisuudessaan auton omistajan vastuulle!!
        Vieläköhän mitä vastaavia yllätyksiä Mondeossa on??


      • mondeonisti
        imusarja kirjoitti:

        Pelkkä imusarja maksoi merkkiliikkeessä 320 euroa. Samalla vaihdatin jäähdytysnestettä vuotaneen termostaattikopan tiivisteen ja töiden osuus yhteensä oli merkkiliikkeessä oli n. 187 euroa.Eli yhteensä reilu 500 euroa!!
        Imusarjan akseli oli kuluttanut isot lovet imusarjan muoviseen runkoon ja akseli pääsi sivusuunnassa liikkumaan paljon, joten räpättävä, naksuttava ääni tuli siitä.
        Viime viikolla meni rikki ilmastointiputki. Oli hangannut kumiosaltaan puhki oikeassa etukulmassa alhaalla olevaa runkopalkkin kulmaa vasten. Tehtaalla on ko. putki asennettu aivan väärään paikkaan. Uusi putki on muotoiltu siten ettei putki kosketa ko. palkkiin. Se maksoi yhteensä 250 euroa. Putken osuus on n. 100 euroa.
        Ko. remontit aiheutuvat täydellisesti auton suunnitteluvirheistä jotka jäävät kokonaisuudessaan auton omistajan vastuulle!!
        Vieläköhän mitä vastaavia yllätyksiä Mondeossa on??

        kuulostaa jotenkin tutulta toi ratiseva/nakuttava ääni tyhjäkäynnillä..Kuulostellaan vielä hetki ja sit autoliikkeeseen taas kerran korjauksia kinuamaan..

        Onko muuten yleistä,että auraukset eivät pysy 2001- mondeoissa??Huomasin tänään ,että toisen takapyörän ulkolaita oli kuluneempi.


      • Mondeonisti
        mondeonisti kirjoitti:

        kuulostaa jotenkin tutulta toi ratiseva/nakuttava ääni tyhjäkäynnillä..Kuulostellaan vielä hetki ja sit autoliikkeeseen taas kerran korjauksia kinuamaan..

        Onko muuten yleistä,että auraukset eivät pysy 2001- mondeoissa??Huomasin tänään ,että toisen takapyörän ulkolaita oli kuluneempi.

        Omassa sedanissani (sama taka-akseli myös 5-ovisessa) taka-akselin auraus oli 4mm. Söi takarenkaita nopeammin kuin eturenkaita ja lisäksi ulkoreunasta sahalaidalle. Renkaat alkoivat hurista kuin olisi vikaa pyöränlaakereissa. Tarkistuta nelipyöräsuuntaus ja säädätä tarvittaessa.

        Omani auraus oli siis pielessä jo tehtaalta lähtiessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe