Vaihtakaa ajoissa imusarja Mondeo 2001---- alkaviin malleihin. Itselläni on 2001 bensa Mondeo jolla on ajettu 179 000 km. Tänään vaihdatin autoon imusarjan. Imusarjasta, etenkin oikealta puolen kuului tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla räpättävä ääni, joskus niinkuin venttiili naputtaisi.
Imusarjasta oli läppäakselin ympärillä olevat muovit kuluneet niin väljäksi että akseli/läpät olisivat minä hetkenä hyvänsä rikkoontuneet ja mahdollisesti aiheuttaneet moottorivaurion.
Joten jos kuuluu vähänkin räpättävää, naksuttavaa ääntä, niin kiirellä imusarjan vaihtoon ennenkuin on myöhäistä.
VAIHTAKAA AJOISSA
4
1889
Vastaukset
- ääniä kuuluu myös
Oletko varma, että kyse imusarjasta?
Ettei venttiilien yhteydestä olisi tullut kyseisiä ääniä?
Vaihdoit itse ja tiedät mitä vaihdoit;)?
No joo, ainahan tuollaiset asiat pistävät miettimään. Jotkut viat tuntuvat ilmaantuvan yleensä juuri silloin, kun takuu raukeaa...- imusarja
Pelkkä imusarja maksoi merkkiliikkeessä 320 euroa. Samalla vaihdatin jäähdytysnestettä vuotaneen termostaattikopan tiivisteen ja töiden osuus yhteensä oli merkkiliikkeessä oli n. 187 euroa.Eli yhteensä reilu 500 euroa!!
Imusarjan akseli oli kuluttanut isot lovet imusarjan muoviseen runkoon ja akseli pääsi sivusuunnassa liikkumaan paljon, joten räpättävä, naksuttava ääni tuli siitä.
Viime viikolla meni rikki ilmastointiputki. Oli hangannut kumiosaltaan puhki oikeassa etukulmassa alhaalla olevaa runkopalkkin kulmaa vasten. Tehtaalla on ko. putki asennettu aivan väärään paikkaan. Uusi putki on muotoiltu siten ettei putki kosketa ko. palkkiin. Se maksoi yhteensä 250 euroa. Putken osuus on n. 100 euroa.
Ko. remontit aiheutuvat täydellisesti auton suunnitteluvirheistä jotka jäävät kokonaisuudessaan auton omistajan vastuulle!!
Vieläköhän mitä vastaavia yllätyksiä Mondeossa on?? - mondeonisti
imusarja kirjoitti:
Pelkkä imusarja maksoi merkkiliikkeessä 320 euroa. Samalla vaihdatin jäähdytysnestettä vuotaneen termostaattikopan tiivisteen ja töiden osuus yhteensä oli merkkiliikkeessä oli n. 187 euroa.Eli yhteensä reilu 500 euroa!!
Imusarjan akseli oli kuluttanut isot lovet imusarjan muoviseen runkoon ja akseli pääsi sivusuunnassa liikkumaan paljon, joten räpättävä, naksuttava ääni tuli siitä.
Viime viikolla meni rikki ilmastointiputki. Oli hangannut kumiosaltaan puhki oikeassa etukulmassa alhaalla olevaa runkopalkkin kulmaa vasten. Tehtaalla on ko. putki asennettu aivan väärään paikkaan. Uusi putki on muotoiltu siten ettei putki kosketa ko. palkkiin. Se maksoi yhteensä 250 euroa. Putken osuus on n. 100 euroa.
Ko. remontit aiheutuvat täydellisesti auton suunnitteluvirheistä jotka jäävät kokonaisuudessaan auton omistajan vastuulle!!
Vieläköhän mitä vastaavia yllätyksiä Mondeossa on??kuulostaa jotenkin tutulta toi ratiseva/nakuttava ääni tyhjäkäynnillä..Kuulostellaan vielä hetki ja sit autoliikkeeseen taas kerran korjauksia kinuamaan..
Onko muuten yleistä,että auraukset eivät pysy 2001- mondeoissa??Huomasin tänään ,että toisen takapyörän ulkolaita oli kuluneempi. - Mondeonisti
mondeonisti kirjoitti:
kuulostaa jotenkin tutulta toi ratiseva/nakuttava ääni tyhjäkäynnillä..Kuulostellaan vielä hetki ja sit autoliikkeeseen taas kerran korjauksia kinuamaan..
Onko muuten yleistä,että auraukset eivät pysy 2001- mondeoissa??Huomasin tänään ,että toisen takapyörän ulkolaita oli kuluneempi.Omassa sedanissani (sama taka-akseli myös 5-ovisessa) taka-akselin auraus oli 4mm. Söi takarenkaita nopeammin kuin eturenkaita ja lisäksi ulkoreunasta sahalaidalle. Renkaat alkoivat hurista kuin olisi vikaa pyöränlaakereissa. Tarkistuta nelipyöräsuuntaus ja säädätä tarvittaessa.
Omani auraus oli siis pielessä jo tehtaalta lähtiessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1641551
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412