Joudun kolonoskopiaan, ja nyt pelottaa... :/
Oireena minulla vuoto peräsuolesta ulostamisen jälkeen: paperiin tulee punainen viiru tai täplä. Verta tulee maksimissaan peukalonpään kokoinen läntti 1-2 pyyhintäkerralla, mutta lääkärin mielestä on syytä tähystää, kun on jatkunut näin kauan (monia vuosia). Yleensä aina kun tulee verta, tunnen ulostaessani kipua. Tämä voisi kuulema viitata haavaumiinkin, mutta lekuri haluaa tsekata.
Ei ole vakuutusta, mut ei se mitään, kandeehan toi tsekkaa. Ja yksityisellä, siis.
Onko kokemuksia muilla joilla vastaavia oireita, löytyikö mitään?
Kiitos.
joudun kolonoskopiaan
7
670
Vastaukset
- businessta se
- ihmiselle
En tiedä mitä oikein vastasit kysyjälle, mainostitko Terveystaloa vai?
Kysyjä on jo hyväksynyt tutkimukseen menon ja kysyy kokemuksia,näin käsitin.
Mutta - yksityislääkäri voi myös laittaa lähetteen kunnalliseen tutkimukseen,varsinkin jos potilas niin haluaa.
- kysyn vaan
Hei
viitsitkö laittaa mitä "löytyi" tai että olisi vastausta siihen ettei oireet aina tarkoita syöpää?- alkup.
Joo voin laittaa! Mulla on näillä näkymin se kolonoskopia vasta lokakuussa, kun kaikki ajat oli menny sinne asti. Mut sit laitan joo. Lääkäri epäilee, ettei mitään löydy, mutta haluaa nyt kuitenkin katsoa...mua pelottaa, kun ajattelen, että eihän ketään nyt turhaan aleta tähystämään, että mitä se lääkäri nyt pelkää et siellä on... :(((
Kokemuksia edelleen kaivataan, mitä muilta on löytyny...???
Tarje - muuten pahenee vaan:-(
alkup. kirjoitti:
Joo voin laittaa! Mulla on näillä näkymin se kolonoskopia vasta lokakuussa, kun kaikki ajat oli menny sinne asti. Mut sit laitan joo. Lääkäri epäilee, ettei mitään löydy, mutta haluaa nyt kuitenkin katsoa...mua pelottaa, kun ajattelen, että eihän ketään nyt turhaan aleta tähystämään, että mitä se lääkäri nyt pelkää et siellä on... :(((
Kokemuksia edelleen kaivataan, mitä muilta on löytyny...???
Tarje
- Nainen just 40+
Hei!
Mulla alkoi suoli vuotamaan verta ihan hirveästi aivan yllättäen. Siis todella paljon ilman mitään varottamisia. Ei kipuja ollenkaan, vain verta kuin kraanasta. Olin sairaalassa sit et tilanne rauhoittui. Tippaa suoneen jne. Vuoto loppui ja olo kohoni. Koska olo kohoni niin, pääsin kotiin ja sain lähetteen kiireellisenä tähystykseen.
Reilu kaksi viikkoa ja menin. Tuon ajan voin ihan hyvin. Vain heikko olo runsaasta verenhukasta ja heikoista veriarvoista johtuen. Tähystyksen tulos oli, että mulla on muutama divertikkeli (niitä on kuulemma kaikilla), joka on voinut vuotaa. Ja sit peräpukama, joka on myös saattanut olla syy. Eikä sekään ollut mua vaivannut. Suolisto on puhdas ja siisti. Vaiva saattaa uusia tai sitten ei. Jos uusii, niin tilanne vaan rauhoitetaan ja jos on suuri verenhukka niin annetaan punasoluja. Ei tarvi edes tähystää uudelleen muutamaan vuoteen, vaikka uusis.
Että koita ottaa ihan iisisti vaan. Ei kaikki ole välttämättä aina pahemmasta päästä. Toivottavasti sullakin on jotain tällaista.- kommentista
...lisää kaivataan edelleen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1137792
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1275339Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303576Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1223563Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352594Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191896Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3571544Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?971540Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?701406Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376