kuinka

usein

vauvan potkujen pitäisi tuntua?
siis tässä 21 5 paikkeilla.
Kerran päivässäkö ok..?Tai miten teillä muilla?

3

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potkupallo

jyskyttää kellonajasta huolimatta päivän aikana monen monta kertaa ja ihan viikosta 20 lähtien.
      (nyt rv 27 3)kaikkein voimakkaimmin jos tulee ärsykkeitä mahaan niin vähän sen jälkeen,ruuan jälkeen tai jos lepäilen.
      kaverillani taas poika potki vaan iltaisin muutaman potkun.

• mamatsu

Olen tuntenut liikkeet rv15 . Kunnon potkuja rv17 . Mulla ei kyllä ole mitään ylimääräistä tuossa kohdun ja nahan välissä. Toisilla taas on siinä enemmän rasvakerrosta tai istukka on siinä välissä tms. Ja meillä on kans liikettä pitkin päivää. Varsinkin kun jotain syö, menee makuulleen.. ja..no.. kai se sit nukkuu samalla kun minä, koska muuten tunnen potkuja pitkin päivää. Mun kaverilla on kans et ilmoittaa sikiö itsestään vaan aamuisin.

• Molluska

neuvolassa et muutaman kerran päivässä pitäis tuntua liikkeitä. Toisinaan on sellaisiakin päiviä, et vauva lepäilee paljon, mut seuraavana päivänä saattaa potkutella pitkin päivää kovastikin. Vauvat yleensä on aktiivisimmillaan illalla, joten kokeile vaikka mennä sänkyyn ennen normaalia nukkumaanmenoaikaasi ja makaa vasemmalla kyljelläsi. Sit pitäis jotain tuntua. Voi kai vauvoillakin erilaisia unirytmejä olla, mut yleensä näin. En muista millä viikoilla neuvolassa liikelaskennasta puhuttiin (varmaan joskus rv 30 paikkeilla tai hiukan ennen), mut kaikki neuvolat ei edes kehota laskemaan liikkeitä. Mut jos vauvan hereillä ollessa tunnet tunnin aikana kymmenen liikettä, niin sit kaikki on ainakin hyvin. Jos vauva on sellaisessa asennossa, että sen potkut osuu istukkaan, et tunne liikkeitä välttämättä lainkaan. Itsekin olen säikähtänyt liikkumattomuutta ja kerran käynyt tarkastuttamassa sydänäänetkin, kun ei pariin päivään mitään tuntunut. Kaikki oli kuitenkin hyvin. Liikkeet voimistuu vielä, nyt sun vauvalla on vielä paljon tilaa uiskennella ja kääntyillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3545
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3330
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2781
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      45
      2527
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1268
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe