Syövän riski?

kj_90

Hei. Luultavasti eräs lääke aiheutti minulle jonkinlaisen tulehduksen tuonne paksu-tai peräsuoleen. Oireet olivat seuraavanlaiset: Peräsuolessa (en osaa tarkkaan sanoa kohtaa)
tuntui vihlovaa kipua, sekä oikealla alavatsassa, myös vasemmalla joskus. Oireet saattoi olla viikonkin pois kunnes taas tuntui vihlaisu. Varmuutta ei ole johtuiko se lääkkeestä, mutta se pistettiin tauolle eikä nyt ole pariin viikkoon tuntunut kipuja. Eli hyvin mahdollista, että johtui lääkkeestä?

No jokatapauksessa, mietityttää että onko syövän riski olemassa kun oireet kesti kumminkin ehkä 3-4 kuukautta, satunnaista vihlontaa. eli voisko mahdollinen suolistotulehdus tms(?) kehittyä syöväksi?

Onko syytä käydä lääkärillä vaikka enää ei ole kipuja, vai käydäkö vasta sitten jos kipuja tulis uudelleen?

Toivottavasti tuosta sai jotain selvää. Kiitoksia etukäteen!

niin joo, mainittakoon vielä että verta ei oo tullut ulosteen mukana ainuttakaan kertaa, ja maha on toiminut ihan hyvin.

8

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et kertonut tärkeintä

kyseessä?

• hmmmm.. mitä olet syönyt?
      • oli...

Joo sori, jäi oleellinen asia pois. Eli aknelääke (Tetralysal)

• tetra...?

• kauanko söit?

• .........

No tuskin kuule mahan vihlonta syöpäriskiä lisää, hölmö!!!

• sinä juuri.

tarkoitin että jos mulla olis suolistotulehdus (joka ilmenee mm. vihlontana(?) ) niin pitkälle edennyt tulehdus vois "kehittyä syöväksi". en oo mielestäni hölmö. =/

ja oon syönyt tetralysalia yhteensä yli vuoden(välillä ollut taukoja esim. kesällä kun auringossa oon ollu ja akne ollut hyvässä mallissa, niin on saanu laittaa paussille) mutta pari kuukautta sitten tuli nuo oireet. eli vihlomista joka ei oo pitkäkestoista. ja tosiaan voi olla viikkokin ilman vihlontaa. mutta, nyt kun en oo kyseistä lääkettä syönyt, niin ei oo ollut minkäänlaisia vaivoja.

menee nyt vähä sekavaksi nämä mun viestit. oon vaan tuota peljänny että olisko pitkäaikainen suolisttulehdus kehittnyt syöväksi. nimittäin tämän vuoden toukokuussa alkoi oireet.

hoh..taisin sanoa paljon samoja asioita mutta so not.

• ............
        sinä juuri. kirjoitti:

tarkoitin että jos mulla olis suolistotulehdus (joka ilmenee mm. vihlontana(?) ) niin pitkälle edennyt tulehdus vois "kehittyä syöväksi". en oo mielestäni hölmö. =/

ja oon syönyt tetralysalia yhteensä yli vuoden(välillä ollut taukoja esim. kesällä kun auringossa oon ollu ja akne ollut hyvässä mallissa, niin on saanu laittaa paussille) mutta pari kuukautta sitten tuli nuo oireet. eli vihlomista joka ei oo pitkäkestoista. ja tosiaan voi olla viikkokin ilman vihlontaa. mutta, nyt kun en oo kyseistä lääkettä syönyt, niin ei oo ollut minkäänlaisia vaivoja.

menee nyt vähä sekavaksi nämä mun viestit. oon vaan tuota peljänny että olisko pitkäaikainen suolisttulehdus kehittnyt syöväksi. nimittäin tämän vuoden toukokuussa alkoi oireet.

hoh..taisin sanoa paljon samoja asioita mutta so not.

Ei kai kukaan täällä voi sanoa sinulle onko sinulla syöpä vai ei tai edes suolitulehdus, tuskin, jos maha toimii normaalisti! Kyllä tulehtunut suoli oireilee oikeasti ihan kunnolla.... ripulina,kovana kipuna, verenvuotona. Mene lääkärille, jos muuten usko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      371
      6687
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3906
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      34
      1490
    4. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      36
      1256
    5. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      213
      1150
    6. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      98
      1101
    7. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      18
      976
    8. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      56
      966
    9. Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä

Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t
      Kevytliikenne
      80
      948
    10. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      896
    Aihe