Mitenkä on ?

Yökkö kirjoittaa

Eipä se täällä selviä, mutta kirjoitanpahan vaan. Ennen uskoneet ja entisestä uskosta ja joukosta eronneet sanovat olevansa uskomassa ,kuten ennenkin , Jumalan valtakunnassa. Minulle tulee väkisinkin ajatus,luuletteko Jumalan valtakunnan siirtyneen mukananne vai miten tämä on mahdollista? Minä ja monet asumme entisessä kodissa vieläkin,ja olimmehan silloin yhtä perhettä . Uskomme täällä aivan samalla tavalla , kuin silloin ennenkin. Seuroissa käymme edelleen ry.llä , suviseuroissa , kesäseuroissa, siellähän myös kävimme yhdessä. Elimme samasta Jumalan valtakunnan ravinnosta ja iloitsimme samasta armosta ja uskosta.
Mikäs tähän sitten tulikaan? Olen huomannut, että olette perustaneet omia yhdistyksiäkin ja seurapaikkoja.Minkä vuoksi ? Mutta miten tämän Pyhän Hengen ja Jumalan valtakunnan laita on?

35

1688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue Raamattua

Yhdistykset ovat inhimillisen ihmisen maallisia organisaatioita. Ei Jumalan valtakunta ole yhdistyksessä!! Yhdistys ei ole koksaan mitenkään "jumlaallinen" vaan ajallinen ihmisten tekemä, käytännön tarpeisiin.

Yhdistyksiä voi vapaasti uskovainen perustaa haluamallaan tavalla.

Luepa Raamatusta mitä siellä Jeesus opettaa Jumalan valtakunnasta,niin et eksy harhaluuloihin etkä väärään oppiin. Kannattaa lukea myös vanhojen saarnaajien kirjotuksia. Siis ajalta ennen sotia.

• sivusta kysellään

Jos ei se ole siellä, missä hänen lapsensa ovat, niin missä sitten?

• menevät
        sivusta kysellään kirjoitti:

Jos ei se ole siellä, missä hänen lapsensa ovat, niin missä sitten?

sydämestä sydämeen. Ei Ry:n suljettu ovi ketään Jumalasta erota -vain Ry:stä!

• {:-))))
        menevät kirjoitti:

sydämestä sydämeen. Ei Ry:n suljettu ovi ketään Jumalasta erota -vain Ry:stä!

Kaikki ne joissa Jeesus Kristus Henkensä kautta asuu, ovat Jumalan valtakunnassa sisällä. Sen valtakunnan rajat eivät ole yhdenkään ihmisen tiedossa. Meitä ei ole asetettu Jumalan valtakunnan vartijoiksi, vaan Kristus on lunastustyönä kautta synnyttänyt meidät Jumalan lapsiksi.

• valtaa,
        {:-)))) kirjoitti:

Kaikki ne joissa Jeesus Kristus Henkensä kautta asuu, ovat Jumalan valtakunnassa sisällä. Sen valtakunnan rajat eivät ole yhdenkään ihmisen tiedossa. Meitä ei ole asetettu Jumalan valtakunnan vartijoiksi, vaan Kristus on lunastustyönä kautta synnyttänyt meidät Jumalan lapsiksi.

vaikka se näin virheellisestio luuleekin.

• Tarkoitat ilmeisesti hoitokokousaikoina ja niiden seurauksena eronneita/erotettuja, koskapa kerrot omista kokemuksistasi? Oletan näin.

Yksinkertaisesti tapahtui vain niin, että Heikki Saari toi väkivalloin siioniin uudet raamatunvastaiset ihmisopit, joiden perusteella porukka seulottiin.

Nuo asiat, joita luettelet, ovat enimmäkseen Heikki Saaren ja kumppaneiden rakentaman entisen "jumalanvaltakunnan" kulisseja, joita on edelleen pystyssä, koska SRK pitää niitä pystyssä kaikin voimin.

Jumalan valtakunta ja Pyhä Henki jäivät sinne missä ne olivat aikaisemminkin olleet, Jumalan lasten sydämiin.

• ei Ry:ssä!

Vaikka kuinka kovasti uskoisi SRK:n pelastavaan voimaan, ei sillä ole mitään arvoa Jumalan edessä, koska vain Jeesuksen pelastustyön ottaminen elämänsä tukipilariksi pelastaa.

Heikkisaarelaiset luulivat heittävänsä uskovaisia ihmisiä saatanalle, koska he eivät hyväksyneet uusia raamatunvastaisia henki- ja hoitokokousoppeja. Nämä opit ovat kuulemma jo SRK:sta poistuneet, mutta silti niitä ei tunnusteta vääriksi... omituista.

• Tähtitalvikki

Täytyy ottaa huomioon, että rauhanyhdistyksillä on kautta aikojen käynyt ihmisiä, jotka eivät ole uskovaisia. Taasen seuroissa ry:llä ei käy kaikki, jotka ovat sydämestään uskovaisia. Todella tärkeä asia on myös se, että kaikki hoitokokousvuosien hoitajat eivät toimineet Pyhän Hengen vaikutuksesta ts. eivät olleet kantamassa huolta lähimmäisen uskonelämästä, vaan heillä oli ohjeiden antajana itse kateuden piru, joka vieläkin heille saarnaa, että tulkoot vain selvittämään asiansa ry:lle. He eivät itse ymmärrä olleensa ja olevansa ulkopuolella, eivätkä heidän kauttaan tai vaikutuksesta seuroissakäynnin lopettaneet ole kieltäneet uskoaan.

• *sirkka

tulivat hoitokokoukset riepottelemaan siionin asuvaisia (kaanaankieltä käyttääkseni) aikaansaaden mittaamatonta tuhoa ja kärsimystä.

Vastausta kysymykseesi ("Mikäs tähän sitten tulikaan?") ei taida tietää kukaan, vai tietääkö?

Itse en kuulu mihinkään yhdistykseen, eikä seurapaikkojakaan ole. Erään lapsemme toivomuksesta aloitetut pienet kotiseuratkin ovat jääneet historiaan.

Miksi olisin jättänyt uskoni, Pyhän Hengen ja Jumalan valtakunnan myrskyjen jälkeen? Enhän minä halua kieltää Herraani ja Mestariani. Hänkään ei hylkää lastaan, vaan Hän on luvannut viedä omansa kerran Taivaan kotiin, missä on jo joukko luvuton Jumalan valtakunnassa vaeltaneita.

• yökkö kirjoittaa

et käy ry:llä enää.Oliko se näin Sirkka, että kävit siellä aikanaan ja olit yhteydessä uskovaisiin? Oliko usko mielestäsi silloin väärää, vai muuttuiko se sitten.Itse en ole huomannut mitään eroa entiseen.

• Pitäisi olla Jumalan sana
        yökkö kirjoittaa kirjoitti:

et käy ry:llä enää.Oliko se näin Sirkka, että kävit siellä aikanaan ja olit yhteydessä uskovaisiin? Oliko usko mielestäsi silloin väärää, vai muuttuiko se sitten.Itse en ole huomannut mitään eroa entiseen.

Ettekö te nyky-vl:t huomaa, että nyt teillä on ihan virallisestikin nostettu seurakunnan päätökset Jumalan sanan rinnalle samantasoiseksi "uskon ylimmäksi ohjeeksi".

Seurakunta kuitenkin voi erehtyä. Tämä on raamatussa osoitettu, ja näin uskoivat vanhat saarnaajat vielä 1900-luvun alussa.

he keskustelivat tästä kysymyksestä, kysyen: Pitäydymmekö yksin Jumalan sanaan, vai tuleeko sen rinnalle nostaa uskon ohjeeksi myös seurakunta? Ja keskusteltuaan ja Raamatusta asiaa tarkkaan tutkittuaan päätyivät tähän: Ei nostetaa MITÄÄN muuta Jumalan sanan rinnalle. Raamattun ja vain se on uskon ylin ohje.

Valkealan puhujainkokouksessa J. Uljaan puheenvuorossa hän totesi tämän julkisesti: Seurakunta on Raamatun rinnalla uskon ylin ohje.

Tunnustuskirjojen mukaan asia samoin kuuluu olla näin. Usko on yksinkertaienn asia, ettei tyhmäkään eksyisi. Te olette tehneet yksinkertaisesta, köyhille julistetusta evankeiumiin uskomisesta paljon ykstyiskohtaisia sääntöjä sisältävän, monimutkaisen systemaattisen järki-järjestelmän, jossa on suoritettava. Päivämiehesskäin on vl-naisten todettu olevan "suorittaja-tyyppejä"...

• Karmea juttu

opettavat perkeleellistä Raamatun vastaista oppia, että pelkästään vanhoillislestadiolainen herätysliike on Jumalan valtakunta.

• ja vähän muuta.

Ihan hyvä kysymys aloittajalla. Minulla on kuitenkin sellainen vahva ajatus, että Jumalan valtakunta ei ole siellä teidän seuroissa tai ry:llä. Joten jos siitä yhdistyksestä eroaa, ei voi myöskään menettää Jumalan valtakuntaa. Yhdistyksenne on ihmisten rakentama ja itse Jumalan valtakunnaksi nimeämä. Sellaisella ei ole mielestäni suurtakaan arvoa. Varsinkaan kun näytöt Jumalan töistä ovat vähäiset.

Sivusta seuranneena minulle on muodostunut mielikuva, että ne joita te kutsutte sillanpääläisiksi, ovat lähempänä Jumalan valtakuntaa kuin te. Väärin toimin yhdityksenne on itsensä ja jäsenensä ylentänyt.

• yökkö kirjoittaa

silloinkin väärässä, kun olitte samassa joukossa? Mikä tämän entisen uskon ja joukon tekee nyt kelvottomaksi Onko mielestäsi tässä uskossa kaikki jäsenet väärässä, vai Srk on vain yksin väärässä. Kuka kommentoi vielä.Itse en ole huomannut srk.n painostusta.

• yökkö kirj...

miten se on ? Mietin, minä uskon samalla tavalla, kuin sinä ennen ja nyt sinä uskot eri tavalla, kun halusit lähteä pois joukosta.Eikö siinä ole ristiriita? Kumpi meistä on väärässä. Jeesus sanoo, " että te yhtä olisitte "

• Palstan lukija
        yökkö kirjoittaa kirjoitti:

silloinkin väärässä, kun olitte samassa joukossa? Mikä tämän entisen uskon ja joukon tekee nyt kelvottomaksi Onko mielestäsi tässä uskossa kaikki jäsenet väärässä, vai Srk on vain yksin väärässä. Kuka kommentoi vielä.Itse en ole huomannut srk.n painostusta.

VL-liikkeessä on varmasti paljon vilpittömiä uskovaisia. Omasta puolestani totean että ihmiselle ei ole Raamatussa annettu lupaa lähimmäisiään tuomita eikä arvioida.

Mutta SRK:n opiliset painotukset ovat ajatuneet yhä syemmin harhaan ja sisältävät nykyisin paljon epäraamatullista ainesta. Raamatun mukaan oppia ja opetusta on kristityn lupa kritisoida ja pitääkin. Siihen on kehotus Jumalan sanassa.

SRK:n epäraamatullinen opetus ilmenee jopa niinkin että osalla liikkeen saarnaajiksi valituilla on häkellyttävän heikko Raamatun ja kristinopin tuntemus. Aivan peruskäsitteitä ja asioiden taustoja ei tunneta.

• Augsburgin tunnustus
        yökkö kirj... kirjoitti:

miten se on ? Mietin, minä uskon samalla tavalla, kuin sinä ennen ja nyt sinä uskot eri tavalla, kun halusit lähteä pois joukosta.Eikö siinä ole ristiriita? Kumpi meistä on väärässä. Jeesus sanoo, " että te yhtä olisitte "

Sinä siis uskot yhä niihin vääriin henkiin ja kososlaisuuksiin sun muihin höpinöihin joilla silloin hoitomiehet löivät köyhää jumalanlasta?

Jos uskot vaan omat syntisi anteeksi niin mikäs syy sinulla on toista syntinsä anteeksi uskovaa lähimmäistäsi syrjiä? Te olette molemmat uskovaisia ja that's it.

Teillä ei tarvitse olla kaikista asioista samaa käsitystä. Kuulostaa kuin sinä olisit sellasita vaatimassa. Jos niin ajattelet, silloin olet erehtynyt. Luepa Tunnustuskirjat niin tajuat, että juuri tätä samanlaisuuden pakkoa vastaan Luther lähti taistelemaan.

Luther muuten lähti taistelemaan silloista seurakuntaa vastaan. Yksin.

• Sama näitä kokemut uskov.
        Augsburgin tunnustus kirjoitti:

Sinä siis uskot yhä niihin vääriin henkiin ja kososlaisuuksiin sun muihin höpinöihin joilla silloin hoitomiehet löivät köyhää jumalanlasta?

Jos uskot vaan omat syntisi anteeksi niin mikäs syy sinulla on toista syntinsä anteeksi uskovaa lähimmäistäsi syrjiä? Te olette molemmat uskovaisia ja that's it.

Teillä ei tarvitse olla kaikista asioista samaa käsitystä. Kuulostaa kuin sinä olisit sellasita vaatimassa. Jos niin ajattelet, silloin olet erehtynyt. Luepa Tunnustuskirjat niin tajuat, että juuri tätä samanlaisuuden pakkoa vastaan Luther lähti taistelemaan.

Luther muuten lähti taistelemaan silloista seurakuntaa vastaan. Yksin.

Jatkan vielä: Koska "Sirkalla" oli sydämessään rohkeaja lapsenmielinen usko, hän tunnisti etttä hoitomiesten vaatimukset esim. heidän perheensä kohdalla olivat vääriä ja vailla Pyhää Henkeä, hän sai rohkeuden säilyttää oman alkuperäisen uskonsa ja asettui kyseenalaistaam väärän opetuksen. "Sirkka" rohkeni toimia kuten Luther. Kiitos Jumalalle että Hän on antanut voimia lukemattomille "Sirkan" tapaisille uskovaisille: olla luopumatta uskostaan vaikka rauhanyhdistys meni harhaan.

• ulkonaisissa
        yökkö kirj... kirjoitti:

seikoissa, kuten te väitätte. On aivan sama uskomisen kannalta, että pukeutuuko muotivaatteisiin vai viittaan. Sävyttääkö tukkansa vai alistuuko maantienväriseksi.

SRK:hon uskominen ei vie teitä yhtään lähemmäksi Jumalaa!

• joukko!

Jeesus sanoi, että Jumalan valtakunta ei ole näkyvä, vaan sen rajat menevät sydämestä sydämeen. Ei siis suviseuroista Ry:lle.

• yökkö kirj..

En tarkoita suviseuroista ry:lle, mutta näin kuljimme ennen yhdessä kumminkin No, vastaus tulikin selvästi yhdeltä kirjoittajalta, että ry on mennyt vikaan.Eli ristiriita asioiden välillä on tämä, että näette olevanne entisellä uskonpohjalla edelleen ja mekin näemme olevamme samoin. Joku tässä mättää kumminkin, kun ei meillä ole yhtä laumaa, eikä rakkautta keskenämme.

• hoitomiehiä?
        yökkö kirj.. kirjoitti:

En tarkoita suviseuroista ry:lle, mutta näin kuljimme ennen yhdessä kumminkin No, vastaus tulikin selvästi yhdeltä kirjoittajalta, että ry on mennyt vikaan.Eli ristiriita asioiden välillä on tämä, että näette olevanne entisellä uskonpohjalla edelleen ja mekin näemme olevamme samoin. Joku tässä mättää kumminkin, kun ei meillä ole yhtä laumaa, eikä rakkautta keskenämme.

Etkä niitä, jotka syyttä heitettiin saatanalle?

Jumalan lapsia on monessa porukassa -niitä on SRK-laisuudessakin, mutta myös sen ulkopuolella. Jos pidät katumatonta julmaa hoitomiestä enemmän Jumalan lapsena kuin hänen ulostamaansa köyhää uskovaista, olet (SRK:n viitoittamalla) väärällä tiellä.

• yökkö kirjoittaa.
        hoitomiehiä? kirjoitti:

Jumalan lapsia on monessa porukassa -niitä on SRK-laisuudessakin, mutta myös sen ulkopuolella. Jos pidät katumatonta julmaa hoitomiestä enemmän Jumalan lapsena kuin hänen ulostamaansa köyhää uskovaista, olet (SRK:n viitoittamalla) väärällä tiellä.

sellaista hoitomiestä, joka on julmasti hoitanut eikä ole siitä parannusta tehnyt. Jos hoidon aihe on ollut oikea, ei siitä tarvitse parannusta tehdä, vaan vääränlaisesta kohtelusta. Minua hoidettiin ystävien taholta tosi ahdistavasti, mutta kyllä minäkin suojelin syntejäni, enkä myöntänyt tekojani, vaikka tunsin, että olen viassa. Sielunvihollinen kun pitää niin tiukasti kiinni , että saisi eksyttää lopullisesti. Arvaan, millä tiellä olisin , jos olisin pahentunut hoitajiini.Kun jaksoin nöyrtyä tunnustaman vikani, on ollut vapauttavaa elää armon alla. Hoitajatkin, nuo ystävät, sisaret ja veljet ovat pyytäneet anteeksi minulta turmeltuneen luonnon lyöntejä.Ihminenhän se on , joka joutuu vikaan , mutta me Jumalan lapsina toinen toistamme hoidamme.Ei täällä ole synnittömiä hoitajia, Kristus ainoastaan on synnitön.

• {:-))))
        yökkö kirjoittaa. kirjoitti:

sellaista hoitomiestä, joka on julmasti hoitanut eikä ole siitä parannusta tehnyt. Jos hoidon aihe on ollut oikea, ei siitä tarvitse parannusta tehdä, vaan vääränlaisesta kohtelusta. Minua hoidettiin ystävien taholta tosi ahdistavasti, mutta kyllä minäkin suojelin syntejäni, enkä myöntänyt tekojani, vaikka tunsin, että olen viassa. Sielunvihollinen kun pitää niin tiukasti kiinni , että saisi eksyttää lopullisesti. Arvaan, millä tiellä olisin , jos olisin pahentunut hoitajiini.Kun jaksoin nöyrtyä tunnustaman vikani, on ollut vapauttavaa elää armon alla. Hoitajatkin, nuo ystävät, sisaret ja veljet ovat pyytäneet anteeksi minulta turmeltuneen luonnon lyöntejä.Ihminenhän se on , joka joutuu vikaan , mutta me Jumalan lapsina toinen toistamme hoidamme.Ei täällä ole synnittömiä hoitajia, Kristus ainoastaan on synnitön.

Lainaus: "... me Jumalan lapsina toinen toistamme hoidamme."

Pitäs olla justiinsa toisinpäin. Kristus verensä ja Henkensä voimalla hoitaa ruokki ja juttaa Jumalalle synnyttämiään lapsia.

• tökkäsi vähän
        {:-)))) kirjoitti:

Lainaus: "... me Jumalan lapsina toinen toistamme hoidamme."

Pitäs olla justiinsa toisinpäin. Kristus verensä ja Henkensä voimalla hoitaa ruokki ja juttaa Jumalalle synnyttämiään lapsia.

Jumalan lapsissa , sisarissa ja veljissä juuri Pyhä Henki asu.Pyhä Henkihän toimii ihmisen kautta ja Jumalan sanan valossa ja evankeliumin voimalla.Vai uskotko sinä toisin?

• kukaan,

vaikka ovatkin kiertäneet ympäri maatamma ja heittäneet ihmisiä saatanalle höpösynneistä, kuten olemattomista vääristä hengistä. Mutta sinä uskot edelleen heidän olevan Jumalan asialla. Omapahan on valintasi. Mene heidän kanssaan tuonpuoleiseen kiduttamaan heikompiasi, kun sen niin oikeana näet...

• kirjoitusta,
        tökkäsi vähän kirjoitti:

Jumalan lapsissa , sisarissa ja veljissä juuri Pyhä Henki asu.Pyhä Henkihän toimii ihmisen kautta ja Jumalan sanan valossa ja evankeliumin voimalla.Vai uskotko sinä toisin?

niin saatat pysyä tuntemattomana...

• Armahdettu syntinen
        kukaan, kirjoitti:

vaikka ovatkin kiertäneet ympäri maatamma ja heittäneet ihmisiä saatanalle höpösynneistä, kuten olemattomista vääristä hengistä. Mutta sinä uskot edelleen heidän olevan Jumalan asialla. Omapahan on valintasi. Mene heidän kanssaan tuonpuoleiseen kiduttamaan heikompiasi, kun sen niin oikeana näet...

ettei teitä tuomittaisi. Yökkö yritti asiallisesti kysellä ja selvitellä mutta tuntuu saavan monelta vaan tuomiota.

Mitä tämä ämmäily joissakin kirjoituksissa on? Sillanpääläinen vastinen "tyhmälle" vai?

• ämmä
        kirjoitusta, kirjoitti:

niin saatat pysyä tuntemattomana...

En ole tässä ketjussa vielä kirjoittanut. Käytän aina omaa nikkiäni.

• ämmä
        Armahdettu syntinen kirjoitti:

ettei teitä tuomittaisi. Yökkö yritti asiallisesti kysellä ja selvitellä mutta tuntuu saavan monelta vaan tuomiota.

Mitä tämä ämmäily joissakin kirjoituksissa on? Sillanpääläinen vastinen "tyhmälle" vai?

älkää käyttäkö minun itselleni kehittelemää hauskaa nimimerkkiä väärin. Minulle se sopii , muttei yleiseen ämmättelyyn!!!Emmooo tyhymä. Ette kai luule mua tyhymemmäks mitä moon.

• yökkö kirjoittaa
        hoitomiehiä? kirjoitti:

lempeys , pitkämielisyys, puhtaus hiljaisuus kärsivällisyys... Julma, katumaton hoitomies ei ole Jumalan lapsi. Jumalan lapsen tuntomerkki on Hengen hedelmät, joista uskoja rakkaus on suurin.

• yökkö kirjoittaa.
        hoitomiehiä? kirjoitti:

Katumatonta hoitomiestä ei voi rakastaa Jumalan lapsena. Mutta vikaan menneelle hoitajallekin kuuluu Jumalan armo, jos hän katuu syntejään.

• teidän

Katumatonta hoitomiestä ei voi rakastaa Jumalan lapsena. Mutta vikaan menneelle hoitajallekin kuuluu Jumalan armo, jos hän katuu syntejään.

sioneissanne pitää vaalia sitä pelon ja pelottelun ilmapiiriä.

Vääryyksiä ei saa selvittä, kun muutamat hoitomiehet ovat jo pyytäneet toisiltaan anteeksi. Toki he saavat uskoa, mutta miksi kaikkien pitää kärsiä, pelätä ja olla varuillaan niin, että keskustelukin käydään ihmeellisellä kaanaan kielellä.

Tätä tarkoittaa hoitomiesten rakastaminen, varjeleminen ja hyysääminen.

• kaiken

muuttaa voi! Se siihen tuli, ja sitten alkoivat yölliset seulonnat ja erilaisista hengistä syyttelyt ja parannusvaatimukset. Sitä et näy vieläkään tajunneen. Olet uskollinen SRK:lle. Et edelleenkään ymmärrä tai uskalla kyseenalaistaa silloista hoito-operaatiota. Niin kovin nuo opit ovat sieluun juuttuneet, että syntihän se on, jos silloisten hoitajien toimia edes mielen sopukoissa arvostelee. Vielä edelleen moni pyydellee anteeksi noin syntisiä ajatuksia, ja -kaikki epäilykset anteeksi. Aamen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      56
      2950
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2731
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2441
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2359
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1928
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1235
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe