Työsopimuksista

Nainen25v.

Mieheni kanssa yritetään lasta. Eilen tein ovistestin ja näytti plussaa, saas nähdä, tärppäsikö. Mutta ongelma on...

Olen työtön ja pitäis löytää työpaikka. Mielellään vakituinen ihan omaa itseäni ajatellen. Mulle tarjottiin työpaikka kahvilasta määräaikaisena 6 kk. Miten, jos nyt olenkin raskaana, työnantaja ei varmaan jatkaisi työsopimusta, jos olen raskaana. Tosin, hän tarjosi mulle alipalkkaa, joten tuskin tällä koulutuksella otan edes sitä vastaan.

Mitenhän näiden töiden kanssa pitäisi menetellä? Työnantajan kannalta ilkeä, jos jää heti äitiyslomalle, mutta pakko omaa toimeentuloaankin on ajatella. Työttömänä ei paljon taida tukia tulla ja koulutuskin taitaa valua hukkaan ym...

4

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä seikka

      että Sinun etuasi ajat Sinä-itse. Etkä ole vielä raskaanakaan, kas kun yritystä mahtuu tähän maailmaan.

      Noissa työnhaku ongelmissa muista myös se että haet moneen työpaikkaan samaan aikaan, siis niin kauan että töitä löytyy. Itse kirjoitin (kolmessa kuukaudessa) n 120 hakemusta joista poiki 8 työhaastattelua, ja olisin saanut kolme työpaikkaa, joista sitten valitsin edukkaimman.

      Realiteetti on todellakin myös se, että niinhän ne työnantajatkin nykyään tekee, että pihalle vaan heittävät monenkymmenenvuodenkin työputken jälkeen, jos se jotenkin sopii heidän pirtaan. Eli tunteilu pois.

    • tuota...

      Jos sinulle nyt edes vakipaikka jostain ilmestyy, sinun ei tarvitse kertoa raskaudesta. Mutta, mutta, kunnes olet siinä vaiheessa, että olet työssä ja koeajalla, raskautesi luultavasti näkyy ja voipi olla enemmän kuin todennäköistä, että sopimusta ei kirjoiteta. Ikävää, mutta nykyään tosiasia. Määräaikaiset työsuhteet on huonoja, erityisesti raskaana olevalle, mutta on se parempi kuin ei mitään. Ja saattaahan olla, että näytät kyntesi ja työnantaja vakinaistaa raskaudesta huolimatta. Älä nyt sitä mieti, keskity raskauteesi, jos se on nyt alkanut.

    • haet töitä

      Vaikka ovistesti näyttäisi plussaa, se ei tarkoita että tulisit raskaaksi. Me ei käytetty ovis testejä, ja raskaaksi tuleminen vei noin vuoden. Ja gyne sanoikin, että helpostihan se teillä onnistui, joten...

      Itsekin vaihdoin työpaikkaa yrityksen ollessa päällä. Toiveita ei suuremmin ollut, koska menkat oli noin 3 kk kadoksissa koeaikana. Aloitin työssäni marraskuussa ja nyt olen rv 9 2 suurinpiirtein. Ja pomo tietää koska eka neuvola on niin että joudun töistä aikaisemmin lähtemään että sinne ehdin. Työsopparini on vakituinen, joten duunipaikka on sitten odottamassa kun päätän takaisin mennä.

      Ja kyllä nuo työnantajat oikeesti tietää et riski äitiyslomaan on olemassa, jos työnhakija tai -tekijä on noin 20-30 vuotias nainen, jolla on vakituinen suhde. Ei ne ihan palikoita kuitenkaan ole. Ja meitä oli kaksi vaihtoehtoa tuohon paikaan ja mä peittosin miehen hakuprosessissa.

      • Nainen25v.

        haenkin ja oon työkkäriin ilmoittautunut. Sitä vaan on vissiin liian "tunteellinen" sen suhteen kun aattelen, että jos saan töitä ja sattuukin, että joutuu melkein heti jäämään äitiyslomalle niin mitähän työnantaja ajattelee silloin... Ajatteleekohan se kenties että oon huijannut tms. Riippuu sekin varmaan työnantajasta. Ja se vakituinen työsuhde olis äärimmäisen tärkeä saada pian juuri tämän takia. Jos sattuu että olis jo tärpännyt ja saan vaan jonkun puolen vuoden määräaikaisen, niin tuskin kukaan enää sitten palkkaa kun raskaus alkaa näkymään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1310
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1137
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      944
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      840
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      725
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      721
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      647
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      609
    Aihe