Remontin jäljiltä olisi vaikka millaista jätettä, osa lajiteltua ja osa sekatavaraa. Jos vuokraamme jätelavan hakemaan kaiken pois, niin ottavatko ne jätteen lajiteltuna vai kaiken sekaisin? Millaisia eroja voi kustannuksiin tulla? Millaisiakohan ovat vaihtolavojen päivävuokrat?
Jätelava ja lajittelu
4
2856
Vastaukset
- Tapanila
Ainakin täällä Helsingissä selvästi edullisempi tapa hankkiutua remonttijätteistä eroon on viedä ne itse peräkärryllä jäteasemalle. Jossain vaiheessa viime vuonna minäkin kyselin lavavuokria. Pariksi päiväksi lava pihaan ja poisvienti olisivat maksaneet reilut 200€ jätemaksut lisäksi. Tuskinpa niitä voi lavalle edes lajitella, joten menisi sekajätteen hinnalla.
Iso peräkärryllinen maksaa itse vietynä 12,5€, jos vähintään puolet on puuta tai muuta ns. hyötyjätettä. Tietysti tämä menetelmä voi olla itselle vaivalloisempi, mutta ainakin taloudellisesti kannattaa.
Lisätietoa jätteen vastaanotosta pk-seudulla: http://www.ytv.fi/FIN/jatehuolto/vastaanotto/- Mate
Peräkärryn hinta eri kaatopaikoilla vaihtelee.
Jossain henkilöauton peräkärryllä on vakiohinta tavarasta riippumatta mutta toisaalla kuorma punnitaan.
Parin vuoden takaisessa kylppärirempassa tilasin lavan pihaan. Lava kökötti pihalla toista viikkoa.
10 kuution lava tuli täyteen ja roinaa siinä oli vähän reilut 2 tonnia. Tuli samalla siivoiltua muutakin joutavaa kamaa nurkista.
Koko lysti maksoi kaatopaikkamaksuineen vähän yli 200€. Lava oli meidän pikkukylän yksityiseltä autoilijalta joku joutilas vanha rotisko joka ei ollut enää aktiivikäytössä joten itse lava oli käytännössä ilmainen. Kulut tuli kuljetuksesta ja kaatismaksuista.
Näin jälkikäteen voin sanoa että kyllä kannatti.
Itse kärryllä vietynä olisi ehkä tullut muutaman euron halvemmaksi mutta työ edistyy paremmin kun sitä voi tehdä eikä tarvitse viettää aikansa kaatopaikalla.
Alkuun veinkin pari kärryllistä itse mutta kun näytti ettei jätteen muodostumista voi estää niin tilasin lavan.
Koko lavan sisältö menee rakennusjätteen hinnalla ja kannattaa olla tarkkana ettei yritä ujuttaa mitään laitonta sekaan.
Kyseinen autoilija kertoi että joku oli piilotellut kuorman sekaan vanhoja auton akkuja ja jäteöljyä. Kaatiksella asia oli huomattu ja rötöksestä lätkäistiin 900 euron lisämaksu.
- kokenut75
katso paikallisen jäteyhtiön tai kunnan sivuilta jätehuolto ja mitkä on kaatopaikan vastaanotto maksut ja sitten kyselemään paikalliselta kuljetusliikkeeltä/ktk :sta
noilla alkutiedoilla on mahdoton antaa vastausta...
TAI GOOGLEEN HAKUSANAT :JÄTEHUOLTO JA PAIKKAKUNTA< MISSÄ OLET - sekaisin jätettä
Itse vuokrasi lavan ja täytin sen sitten ääriään myöten rakennusekajätteellä( kipsiä, muovia, risujakin, purkkeja.....)
Alle satasella lava tuli täyttyi ja meni.
Näin Hämeessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933534Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562478Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla142404Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi632264Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162148Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1011204Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671097Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik261996Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K400995Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142959