Raskauspussi

....ultrassa.

Moi!

Kysyisin sellasta että, kävin tänään ultrassa, kun mulla on ollut kohdunulkoinen.

Viikkoja vasta "huikeet" 4 3 tai jotain, ei vielä varmuutta, mutta tosi varhaisessa vaiheessa mennään...

Ultrassa näky et kohtu oli kasvanut, ja lääkäri sen tunsi kans käsikopelolla, ja limakalvo oli alkanut paksuuntuun.
Sitten kohdussa oli pikkuinen raskauspussi, mut ei kai sekään ihan 100% varma ole, mutta aika vahva epäily sille.

Raskaustesi oli eilen positiivinen, okei olin vähän hätähousu mut ei lääkäri moittinut, ymmärsi kai hätäni...kun noita vatsakipuja oli ja lääkäri epäili et syynä ehkä about 2cm halkasijaltaan olevaa keltarauhasta joka on vasemalla puolella.

Onko muita "kohtalotovereita", eli olisin halukas tietään että mitä näillä viikoilla on löytynyt ja onko raskaus jatkunut...

Eli sikiötä ei vielä näkynyt...koska sen kuuluis muuten näkyä?
Onko jollakin näkynyt näin pian?
Lääkäri ei sanonut sen kummempaa...

8

4611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla on aina näkynyt ultrassa jotain, kun oon käynyt joka kerta 6.-7. viikolla.
      En halua säikyttää tai lannistaa, mutta raskauspussi saattaa näkyä ultrassa jos on "tuulimuna".
      Mutta parin kolmen viikon päästä varmasti näkyy enemmän!
      Tiedän myös joitakin, jotka käyneet vähän turhan varhain ultrassa ja nähneet raskauspussin, myöhemmin raskaus ollut onnistunut ja ultrassa näkynyt pari viikkoo myöhemmin.

      • Minäää.

        Mitä eroa on raskauspussilla ja ruskuaispussilla?
        Raskauspussia en oo ennen kuullutkaan.


      • sinänsä mitään...
        Minäää. kirjoitti:

        Mitä eroa on raskauspussilla ja ruskuaispussilla?
        Raskauspussia en oo ennen kuullutkaan.

        ymmärtääkseni sama asia, eli kasvava sikiö saa siitä ravintonsa.

        luin juuri tuolta ihan luottetavilta sivuilta että näillä viikoilla ei muuta näykkään, sikiökaiut vasta tuonnempana.

        mutta olen aika pessimistinen ihminen, eli uskon aina pahimpaan mahdolliseen.
        lääkäri sanoi että uus ultra viikon päästä.

        se sano että se pussukka on normiilmiö normaalissa raskaudessa tässä vaiheessa, mutta kun mulla takana toi ku-raskaus, niin pelataan varman päälle...

        t.alkuperäinen


      • myös ultrassa
        sinänsä mitään... kirjoitti:

        ymmärtääkseni sama asia, eli kasvava sikiö saa siitä ravintonsa.

        luin juuri tuolta ihan luottetavilta sivuilta että näillä viikoilla ei muuta näykkään, sikiökaiut vasta tuonnempana.

        mutta olen aika pessimistinen ihminen, eli uskon aina pahimpaan mahdolliseen.
        lääkäri sanoi että uus ultra viikon päästä.

        se sano että se pussukka on normiilmiö normaalissa raskaudessa tässä vaiheessa, mutta kun mulla takana toi ku-raskaus, niin pelataan varman päälle...

        t.alkuperäinen

        eka kerran, kun viikkoja oli noin 4 (piti olla 7 4). Sillon ei näkyny muuta, ku kohdun paksu limakalvo (kohtu näytti tyhjältä). Jännitin sitten kaks viikkoo ja tänään kävin uudestaan, nyt rv 6 2 ja siellä se pikkuinen näkyi :), sydänäänet ja kaikki..


      • positiivisia....
        myös ultrassa kirjoitti:

        eka kerran, kun viikkoja oli noin 4 (piti olla 7 4). Sillon ei näkyny muuta, ku kohdun paksu limakalvo (kohtu näytti tyhjältä). Jännitin sitten kaks viikkoo ja tänään kävin uudestaan, nyt rv 6 2 ja siellä se pikkuinen näkyi :), sydänäänet ja kaikki..

        juttuja, sillä ne helpottaa tätä "tuskaisaa" oloa.

        luin justa aydin tekay sivuilta että raskauspussi ja ruskuaispussi on eri juttu (tai niin mä ymmärsin), eli ruskuaispussi on se mikä ilmaantuu rv 6 tietämillä, aika alussa, eli se on havaittavissa 5 0 eteenpäin aikaisntaan.

        Raskaupussi tulee viidennen raskasviikon aikana, eli mulla jolla viikkoja 4 3, näkyi se nyt täs ekas ultrassa.

        5 0 ettiäppäin pitäs (voi jo) siis näkyä, raskauspussi, ruskuaispussi ja sikiö.
        Mutta näsitä sikiön pitää viimestään näkyä rv 7.
        Kuudennen raskausviikon lopussa voidaan löytää sydänkaiut.

        Nää taitaa olla aika hankalia juttuja, kun harvoin raskaudessa tehdään ultria näin aikaisin.

        ottaen kuitenkin huomioon että varhaisraskaus ultralla tarkoitetaan viikoilla 7-8 tehtyä ultraa...=)


    • näkyi

      pussi kohdussa viikolla 5 4, mutta silloin pussi oli vielä tyhjä, viikkoa ennen sitä kohdussa ei ollut mitään, vain paksuuntunut oli. Nyt menossa vk 16 ja toukka kasvaa kovasti!

    • äitipolilla

      rv 5, mutta siellä ei vielä näkynyt muuta kuin paksuuntunut kohtu. Parin viikon päästä pääsen sit näkemään onko siellä vatsassa elämää. Kyllä muuten jännittää.

      Mulla vielä se hoitaja sanoi niin hauskasti että näin jälkeenpäin ihan naurattaa. Se sanoi et sulla alkaa ihan just menkat, kun kohtu näyttää ihan sille. (oli paksuuntunut). Noh tässä sitä vaan niitä menkkoja odotellaan. Ei näy eikä kuulu. Ja plussasin tossa viikonloppuna.

      • alkuperäinen...

        tänään soitin sairaalasta sen hcg arvoni, oli 1115, viiteravot viikoilla 4-6 on 75-2600.

        Eli aika rauhallisin mielin voin olla.
        Huomenna meen uudestaan, eli sillon sit näkee nouseeko arvo vai laskeeko..se sit kertoo enemmän.

        Ja ens viikolla sit uus ultra.
        Huh, kyl täs vähän jäskättää..

        viikkoja nyt 4 4.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe