Minulla 12-viikkoisia pentuja kaksi. Olen ihmetellyt kun toinen pentu ei syö mitään valmisruokaa.Olen antanut samaa ruokaa mitä itse syön, ja kauravelliä, mutta eihän tää nyt pitemmän päälle vetele? Rupeeko koskaan syömään valmisruokaa, mitä voisin kokeilla?
Asiallisia vastauksia! Kiitos!
12-viikkoinen pentu
5
767
Vastaukset
- kissakaksikko
En halua alkaa voivotella ja moralisoida, mutta kissat tarvitsevat kissoille tarkoitettua ruokaa, ei maustettua, suolaista jne. ihmisten ruokaa!
Opiskele kissojen ruokintaa, vaikka täältä keskustelupalstalta, mistä löydät linkkejä moneen osoitteeseen.
Pentukissoillekin on aivan omat ruokansa. Kun olet ottanut huolehtiaksesi kaksi kissaa, pidä ne onnellisina ja terveinä kissoina. Ne voivat olla kanssasi jopa lähes 20 vuotta ja mitä paremmin niistä huolehdit, sen pienemmillä eläinlääkärikustannuksilla selviät. - catmania
Kokeile vaikka raakaa jauhelihaa,se on sopivan pehmeää noin pienelle pennulle.
Erilaiset penturuoat ja raksut olisivat kyllä lisäksi tarpeen että kehittyvät hyvin.
Kokeile monia merkkejä kysy vaikka näytteitä kaupasta että ei mene hukkaan,tai jos toinen pentu söisi niitä. - myös kaksi
samanikäistä pentua ja toinen on ollut myös nirsompi alkuun syömään, mutta syövät kuitenkin ostoruokaa kumpikin.
Se riippuu paljon merkistä mitä syövät.
Meillä kumpikin pentu syö Whiskas junior kuivamuonaa ja junioraterioita, mutta huomasin, että kyllästyivät niihin samoihin ruokiin, niin olen ostanut lisäksi aikuiselle kissalle tarkoitettuja Sheba-aterioita, ihmisille tarkoitettua tonnikalaa, raejuustoa, jauhelihaa.
vaihdellut merkkejä kuivamuonassakin, Whiskas junior kelvannut parhaiten.
Olen antanut myös kinkku ja makkarasiivuja, välillä himoitsevat niitä. Toinen on syönyt myös tuorekurkkua ja jopa tomaattia.
Suosittelen kokeilemista erilaisilla ruuilla.
Olen huomannut meillä, että se pienempi ja huonompi syömänen on metsäverisempi...on tuonut kotiin jo hiiren ja linnun eli selvä saalistaja on...mutta aina on toinen varastanut ne saaliit.
Eli se isompi ja laiskempi.:))- ---- - - -
Kissoille ei saa antaa ihmisille tarkoitettua tonnikalaa tai raakoja kasviksia. Kasvisten tulee olla aina keitettyjä. Lisätietoja soveltumattomista ruoista löytyy kissanhoito-oppaista ja esim. Whiskas- kissaklubin sivustoilta
- Make
Meillä ainakin kissa syö Latzsia,hyytelö on sen herkkua.Ihmisen ruoka ei Kissalle oikein sovi,esimerkiksi siitä puuttuu helokki öljy mikä saa karvan kiiltämään,Kissan nappuloita voi pitää kupissa kokoajan,me ollaan pidetty kissalla ruoka aikoja niin se ei kerjää kokoajan,sitä paitsi nappulat putsaa hampaat,kissa oppii muistamaan hyvin ruoka ajat.
Kissa tarvitsee niitä omia vitamiineja mitä ei ihmisten ruuassa ole.Mukavia hetkiä kissasi parissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674