Fluoxetin- kokemuksia ?

jätkä88

Minulle on määrätty 40mg fluoxetinia, onko kokemuksia lääkkeestä ?

8

8874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedossa

      :-(

    • minulla on

      Mä olen tuolla annoksella aloittanut noin 1,5 vuotta sitten, enkä olisi silloin uskonut, että voi olla näinkin hyvä olo. Olen jopa tuntenut viimeaikoina oloni rauhalliseksi ja onnelliseksi. Tarve pään sumentamiseen on myös ollut poissa kuukausia.

      Ainut haittapuoli on ollut pahoinvointi varsinkin autossa, mutta se on pikkuhiljaa lievittynyt.

      Myös hoidon alussa, oletan,että tällä tarkoitetaan 1-2 ensimmäistä viikkoa, ahdistus saattaa väliaikaisesti lisääntyä. Itselläni kävi niin, mutta olo alkoi sitten pian parantua.

      Toki olen saanut muutakin hoitoa, kahdenlaista terapiaa, mutta lääkkeestä on ollut nopein apu.

    • toinen88jätkä

      Kuulemma fluoxetinista tulee SSRI-lääkkeistä pahimmat seksisivuvaikutukset, ei ole kyllä kokemusta. Itse käytin ja käytän pientä annosta nytkin sertralinia(zoloft). Ainakin alussa tuo lääke autto tosi hyvin. Hankala sanoa onko siitä enää hyötyä, ihan kun tuon teho ois loppunu tai jotain..

      • mulla on

        Niin mitenköhän tota sitten vertaa? Itselläni orgasmivaikeuksia on kyllä tullut jonkin verran, mutta seksielämä toimii ihan hyvin. Ei mitään vakavaa minkä yli ei pääsisi vähäsen yrittämällä.
        Sitten tuohon alla olevaan kirjoitukseen kommentti: Tämä lypsylehmä ei olisi enää hengissä ilman kyseistä lääkettä. Useimmat masennuslääkkeiden kritisoijat eivät ole oikeaa masennusta koskaan kokeneetkaan. Eivät he onnekseen ymmärrä mitä se on.
        Tai sitten on niin helppo syyttää lääketeollisuutta, yhteiskuntaa, perhettä...kaikkea muuta, paitsi oikeasti tehdä työtä sen eteen,että paranisi. Ei ne lääkkeetkään sitä tee kenenkään puolesta, mutta tekee asiat hieman helpommiksi. Ja kun on tarpeeksi masentunut, tuo hiemankin riittää.


      • meinasi henki lähteä
        mulla on kirjoitti:

        Niin mitenköhän tota sitten vertaa? Itselläni orgasmivaikeuksia on kyllä tullut jonkin verran, mutta seksielämä toimii ihan hyvin. Ei mitään vakavaa minkä yli ei pääsisi vähäsen yrittämällä.
        Sitten tuohon alla olevaan kirjoitukseen kommentti: Tämä lypsylehmä ei olisi enää hengissä ilman kyseistä lääkettä. Useimmat masennuslääkkeiden kritisoijat eivät ole oikeaa masennusta koskaan kokeneetkaan. Eivät he onnekseen ymmärrä mitä se on.
        Tai sitten on niin helppo syyttää lääketeollisuutta, yhteiskuntaa, perhettä...kaikkea muuta, paitsi oikeasti tehdä työtä sen eteen,että paranisi. Ei ne lääkkeetkään sitä tee kenenkään puolesta, mutta tekee asiat hieman helpommiksi. Ja kun on tarpeeksi masentunut, tuo hiemankin riittää.

        kun luotin "lääketieteeseen", yli 20 vuotta vaikeaksi luokiteltua masista, paniikkihöiriö, lataamokeikat ja itsetuhoinen käyttäytyminen, joka oli viedä hengen monta kertaa, mm. kolari rekan kanssa yli 100km/t vaihdissa.

        Ne, mitä nimität masennuslääkkeiksi, eivät auta masennukseen sen tehokkaammin kuin kallkkitabletit ellei kliinisten kaksoissokkotutkimuksen metodeja ja tuloksia väärennetä näyttämään sitä tehoa.

        Tiedän tasan tarkkaan että syy masennukseen on viime kädessä väärissä ajattelutavoissa ja elämäntaitojen puutteessa, koskaan en ole ketään muuta syyttänyt tilastani.

        Tottahan "lääkkeet" tekevät olon helpommaksi jos niihin uskoo, se hinta vain ei ole sen arvoinen. MInä haluan elää tämän ainoan elämäni omana itsenäni, en kemiallisen lobotomian luomassa sumussa.

        Oikeaa työtä olen tehnyt näiden vaovojen karkoittamiseksi ja nyt ne opvat poissa, omalla työllä, ei millään kusetuskemikaaleilla. Ikävä vain että luotin lääkäreihin liian kauan, jäi melkoinen pala elämää kutakuinkin elämättä.


    • on vanhin ja pahamaineisin

      näistä täysin tarpeettomista onnellisuuspillereistä, joiden käytölle ei löydy minkäänlaisia tieteellisiä perusteita.

      Käytä Googlea ja tutustu mitä sanottavaa käyttäjillä ja hengissäselvinneillä on tästä myrkystä, jonka ainoa tarkoitus on koukuttaa mielialahäiriöistä kärsivät ihmiset loppuiäkseen lääketeollisuuden lyspylehmiksi ilman toivoakaan parantumisesta.

    • masentunut myös

      Käytän fluoxetin merck 20mg, käytön alun jälkeen 2-3 viikon päästä yliaktiivinen, alkoholi "pahentaa" tilannetta. Ei tuu unta, pystyis tekee melkein mitä vaan, 1kk käytön jälkeen olo tasottuu, unilääkkeet hyvä hommata tasottajaks ku lääke alkaa potkii... Ite vedän 5mg levotzinia ettei oo aamul veto pois.. Rauhottajaks suosittelen myös diapamia kun lääke alkaa vaikuttaa... Älä missään nimessä ota alkoholia, vaikuttaa piristävästi ja pää tutkalla...

      • ihan kelpo

        Fluoxetin on ollu käytössä kohta vuoden. Toki se on vaan tukemassa terapiaprosessia. Ihan kelpo yhdistelmä :)

        Kokemusta löytyy kyllä valitettavasti siitäkin kuinka vääränlaiset lääkkeet voivat olla isoksi haitaksi. Lisäksi aivan liian paljon kokemusta siitä kuinka yksin ja heikko voi potilas olla julkisen terveydenhuollon rattaissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe