THE END

Aikuinen Potter fani

Veikkaan, että tällä keskustelupalstalla on keski-ikä huomattavasti nuorempi mitä itse olen (32). No kumminkin olen nyt lukenut kaikki Potterit.
Aloitin lukemisen 6 vuotta sitten kun odotin tytärtäni. Ensin olin aika epäileväinen sen suhteen, mutta siskonlikka sai mut yllytettyä lukemaan sen ja hurahdin samantein. Ahmin tekstiä yötä myöden ja sitä oli ihana lukea. Siinä pääsi vähän niinkuin pakoon nykypäivää ja mielikuvitus lensi taas pitkästä aikaa. Luin seuraavan kirjan yhtä antaumuksella.

Inhottavinta oli aina odottaa uusia kirjoja, mutta kun se päivä koitti, että kauppoihin tuli taas uusi Potteri, niin hain sen jo aamulla ja loppupäiväksi luuri kiinni ja kirjan kimppuun.
Nyt sitten sain tämän viimeisen luettua.
Tällä kertaa kesti vähän kauemmin lukeminen, kun oli englannin kielellä, mutta ymmärsin kuitenkin lähes kaikki.
Nyt olo on aika tyhjä. Pidin erittäin paljon tästä viimeisestä kirjasta ja sen loppuratkaisusta. Nyt ei ole enää mitä odottaa. Ihan kuin olisin hyvästellyt erittäin rakkaan ja läheisen ystävän.
Tää on niin hassu olotila mulle, koska en ole ikinä ollut mikään lukutoukka. En olisi voinut kuvitellakkaan, että kaikki Potterit luettuani oloni on surullinen. Onkohan muillakin näin? Lohduttaa kuitenkin, että kaikki kirjat on nätisti rivissä tuolla kirjahyllyssä ja että voin lukea niitä uudestaan ja uudestaan. Aion myös tulevaisuudessa lukea niitä tyttärelleni. Taidanpa aloittaa tänä iltana taas ekasta kirjasta ja painua tylypahkaan ystävieni kanssa... =)

8

1381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Vaikka rakkaat lähtevät, eivät he silti kokonaan lähde. Heidät löytävät aina sydämestään.
      Sama pätee herra Potterin ihmeelliseen maailmaan ja Tylypahkaan, noitien ja velhojen kouluun.

      Mekin olemme myöskin seuranneet Harry Potterin maailmaa hyvin tiukasti koko kirjasarjan ajan ja viimeisimman kirjan jälkeen tuntuu kuin aika olisi suorastaan lentänyt kuin kultaisen siepin siivillä.
      Ja on aina ilo kuulla, että lukioihin mahtuu vanhempiakin lukioita(Mikä oli tietysti hyvinkin tädennäköistä, mutta suurenmoista)

      Mutta herääkin kysymys herra Potterin seikkailujen jälkeen:
      Mikä mahtaa olla Rowlinin seuraava seikkailu? Vastaus toivottavasti ehkä löytyy tulevaisuudessa.

      Lämpimin terveisin, Taikaministeriön koko kaarti

    • puhut suullani!

      Mulla on ihan sama! Oon ollu murheen murtama nyt toista viikkoa, kun sain vikan kirjan luettua. Tällä viikolla päätin katsoa elokuvat ensi kertaa, mutta nyt nekin on katsottu. :( Mitä nyt? Kirjat on kaikki luettu väh. 2 kertaa. Ja ikää löytyy siis 22 vuotta. :P On kyllä yksinkertaisesti hirvittävän tyhjä olo, kun ei ole enää mitään odotettavaa. MUTTA onneksi kirjat voi lukea aina sen seitsemännenkin kerran, huh. Ne saisivat vaan olla kaikki sen tuhat sivua ainakin..

      Voimia kaikille meille, joita surettaa..! :)

    • Potter fani 95

      No kun on harmittavaa:Itse olen 12 ja luen vähän englantia että täytyy odottaa mun suomennosta mutta nyt kun sieltä tulee viimeinen kirja niin alkaa tuntua tosi surulliselta. Noh kaikki voi aina lukea onneksi uudestaan.Mutta oli kiva aina se eka kerta lukea kun jäi siihen niin helposti kiinni että olisi voinut sitä lukea kouluaamunakin koulun käynnin sijaan. Tästä jää jälki sydämmeen.:(

      • Nimetön

        Ei Harry Potterin maailma vielä ole loppu. Kaksi elokuvaa on ymmärtääksemme tulossa (Puoliverinen prinssi ja Death Halllows) ja uskoaksemme myöskin konsollitpelitkin kyseisistä elokuvista, sekä sivussa pientä krääsää, joten odotettavaa on vielä.

        Ja ilonkin voi löytää synkimpinäkin aikoina. Pitkien etsintöjen ja yhteydenottojen jälkeen voimme iloisesti ilmoittaa Harry Potterin elävän onnellisesti vaimonsa ja lastensa kanssa, eikä mitään pahaa ole vielä sattunut.

        Sydämellisin terveisin, Taikaministeriö


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        Ei Harry Potterin maailma vielä ole loppu. Kaksi elokuvaa on ymmärtääksemme tulossa (Puoliverinen prinssi ja Death Halllows) ja uskoaksemme myöskin konsollitpelitkin kyseisistä elokuvista, sekä sivussa pientä krääsää, joten odotettavaa on vielä.

        Ja ilonkin voi löytää synkimpinäkin aikoina. Pitkien etsintöjen ja yhteydenottojen jälkeen voimme iloisesti ilmoittaa Harry Potterin elävän onnellisesti vaimonsa ja lastensa kanssa, eikä mitään pahaa ole vielä sattunut.

        Sydämellisin terveisin, Taikaministeriö

        "Ja ilonkin voi löytää synkimpinäkin aikoina. Pitkien etsintöjen ja yhteydenottojen jälkeen voimme iloisesti ilmoittaa Harry Potterin elävän onnellisesti vaimonsa ja lastensa kanssa, eikä mitään pahaa ole vielä sattunut."

        Oooooooh, kiitos taas jälleen kerran! Toivosta myös!

        T. Takaministeriön nro. 1 fani


    • 30ppinen

      30-v. ja Harryn matkassa kuljettu tiiviisti :)
      Ihanaa heittäytyä siihen mahdollisuuteen, että meiädn maailmamme rinnalla olisi toinen taikaa täynnä oleva. Olen myös miettinyt, mitähän siinä Potterinjälkeisessä haikeudessa oikeastaan sureekaan..
      Onneksi on ja tulee muitakin hyviä kirjoja, joihin uppoutua - suosittelen :D

      • Mrs. Black

        Umpirakastaunut Siriukseen tahi Severukseen. Pahamieli tuli kummankin kanssa, kuolo korjasi molemmat.
        Koskettavin oli Severuksen kuolema ja Lilyn silmät Harryn silmissä kohta.
        Huoh....


    • tang

      olen myös ns.vanhempaa Potter-fani osastoa. Tyttäreni sai joululahjaksi muutama vuosi sitten Feeniksen killan ja ajattelin vaan vähän vilkaista...kahden viikon päästä olin lukenut jo kaikki(joululomalla ei päässyt kirjastoon lainaamaan muita että olisi voinut lukea vielä nopeammin:))Tiedän muitakin ns."vanhoja"lukijoita.Tyttäreni on-95syntynyt,täyttää marrakussa12v ja meistä mä olen pahempi fani.Toinen tytär on 4v,ei vielä Potter-fani:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4872
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      281
      2997
    3. 134
      1777
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      225
      1592
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1139
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      77
      1092
    Aihe